Normalt eller gillar han bara inte städning?
Min lilla toy terrierhane, blir galen när nån tar fram dammsugaren (vilket jag kan förstå) men han gillar inte heller om vi använder sopkvasten, han tar tag och drar bort den från oss, de ser precis ut som om han hatar städning :P skura har han inte mycke emot men han e ändå lite avvaktande mot den.. Stör sig era hundar på när ni städar? :)
Min stackars plutt är livrädd för dammsugaren :(
Men nåt annat reagerar hon inte på, vill gärna vara med, kampa med dammtrasan osv. Kanske att hon blir uttråkad och kallar på uppmärksamhet när jag diskar.
När vi skurar golven får hon inte vara i det rummet förrän det är torrt…
Du har inte funderat på om det kan vara likadant med din? Att han är rädd för dammsugaren och de andra städredskapen?
oja! min tittar helt förskräckt på mig som att jag höll på förstöra allt som är här.. och går runt o gnäller o yrlar
Ingen av mina bryr sig nämnvärt när jag plockar fram dammsugaren, visst kommer jag i närheten av dom med den så går de iväg men i övrigt så reagerar de inte. Sopborsten bryr dom sig övh inte alls om när jag tar fram.
Min förra hund flyttade knappt på sig när jag skulle dammsuga, honom kunde jag t.o.m. dammsuga om jag ville utan att han brydde sig. Mina föräldrars förra hund blev dock skogstokig så fort dammsugaren eller sopborsten plockades fram.
Han kan vara lite skeptisk till dammsugaren om han är på golvet, men han brukar snabbt lägga sej i soffan. Då bryr han sej inte alls om vad jag håller på med :)
Grannen hade hund som fick panik när hon satte på dammsugaren för att få bukt på det var att ha på den hela dagen den
Inte så kul men men det hjälpte honom iaf. Varför itne ha den frame lite o sätta på den utan att dra den oftas är det så att de är rädda när den rör sig

Min hund blev galen när jag tog fram dammsugaren de första gångerna. Han attackerade den och skällde som bara den! Nu har han fattat att den inte är så farlig så nu går han och lägger sig.
Sixten går gärna och lägger sig en bit ifrån och tittar när man dammsuger. Men kommer man mot honom så springer han och lägger sig på ett nytt ställe en bit bort.
De första gångerna jag dammsög efter att jag fått hem Bino så brydde han sig knappt om dammsugaren. Men sen en dag började han skälla och försökte liksom "leka" med dammsugaren. Men nu så kanske han skäller till någon gång och sen smyger han en bit bakom eller ligger hos Sixten.
Mozart blir helt hispig så fort pappa säger "dammsuga" eller "dammsugaren". Han brukar dock hålla sig undan, men när man stänger av den så håller han på och larvar sig och springer fram och ska "hälsa" så som Goldens gör (biter i handleden). Och är helt uppjagad. Men han lugnar sig efter ett tag.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Min tik gillar inte heller dammsugaren ^^ Idag rullade hennes nya boll fram till den elaka maskinen och hon smög sig fram, luktade lite på röret och hoppade till som att hon trodde att den skulle sättas igång ^^ Det var jätteroligt, haha. Hon gillar inte heller kvastar eller krattor, men ändå tycker hon att det är lite roligt på samma gång som det är läskigt.
Det konstiga när man dammsuger är dock att hon alltid envisas med att vara i samma rum. Hon förflyttar sig hela tiden så att hon är så långt bort från dammsugaren som det går, men hon måste se den :S

Velvet har varit livrädd för dammsugaren, men det har vi tränat så nu bryr hon sig knappt alls om den. Hon har även varit sådan som jagade skurmopp/sopkvast när hon var liten men det tränade jag snabbt bort genom att visa henne att det inte var ett accepterat beteende.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tinka gillar inte alls dammsugaren, men hon ligger lugnt på sin plats och iaktar den otäcka saken. När den närmar sig smiter hon iväg och lägger sig någonannanstans, har hon otur väljer hon en plats där jag inte redan dammsugit så då kommer den snart igen;)
Mina hundar beter sig totalt olika beroende på vem som dammsugar.
När jag dammsugar ligger dom still i sina korgar. Spanar med ett öga. Dom flyttar inte på sig förrän jag säger "bort". När jag sen dammsugit klart på platsen så kryper dom ner i korgarna igen.
Om min sambo dammsugar så flyyyyyr dom fältet illa kvickt. Dom stampar runt och stirrar på dammsugarmunstycket som om det var nåt skitfarligt.
Jag har frågat min sambo om han av misstag någongång råkat putta till hundarna med dammsugaren. Men han säger att det aldrig har hänt något.
Jag begriper verkligen inte varför mina hundar beter sig så otroligt olika.
Mina egna barn har dammsugit utan problem. Även inneboende har dammsugit utan att hundarna har betett sig udda.
Men just när det är sambon som startar dammsugaren så flyr hundarna.
Haha, hunder e bra skumma, bra tips att ha den på, får prova och se :)