Långhårig eller korthårig schäfer?
Ja jag har alltid sagt att jag ska ha en schäferhane med lång päls, men den du visade upp Helena den gick inte av för hackor den heller. Min första schäferhane var inte långhårig men inte heller korthårig, nått mitt i mellan =) Den du visade hade väldigt fin rödfärg det gillar jag =)
ja de hade den faktiskt!!hur kommer de skg att de står så lågt me bakbenen

Långhårig om jag måste välja.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
LÅnghårig för mig med, men jag gillar de korthåriga också om dom har den färgen som på Helenas bild.
Anledningen till att den är så lång i baken är att dom har avlat ner den så, men jag har tidigare berättat att jag för första gången på många herrans år träffat en halvlånghår vars ägare berättade att en del upp födare avlar och vill ha tillbaka ursprungs chäfern, och jag blev ju själa glad, han var så stor fin och maffig också ;-).
Långhårig.
När jag var liten hade mina grannar en långhårig schäferhane som hette Dino. Vi brukade sitta på deras altan och äta sockerbitar tillsammans. Det var på den tiden schäfern såg ut som du beskriver Lena.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
min e mitt imellan.. men jag föredrar nog kort päls =)

Personligen gillar jag långhåriga har haft båda sorter men den långhåriga är favoriten, har haft 6 st långhåriga schäfrar o de är speciella, det är bara så,

#10 härlig bild =)
Oj jag tänkte att nu är jag själv om att tycka korthåriga, men det är du och jag nu då Zebben.
**MVH Cerrolyn

Du å jag alfred! 

Korthårig såklart, finns de nå vackrare än en korthårig, riktig röd färgad schäfer hane 
jag tycker också om korthårig..

Min schäfer som jag hade var en korthårig. Jag tycker dom är vackrast. Så när jag ska köpa mig en ny schäfer så blir det en korthårig igen. *ler*

Tycker att långhåriga är finare men som den utställningsmänniska jag är så blir det en korthårig då jag får råd. Långhåriga är ju tyvärr inte utställnings godkända
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag älskar långhårig schäfer!:D Så jag väljer långhårig!

En långhårig, maffig hanne….Min granne har en sån, vet inte om vovve eller husse är läckrast…
hahhahahahaha jasså sådan hund sådan husse;)

kort håriga!

olika.. beror helt på.
brukar säga långhårig men har sätt ganska fula långhåriga på senare tid å fina korthåriga, so i don't know anymore =D