Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 15748 ggr
Emaljoh4
0

Hur mycket sover din hund?

Som rubriken lyder: Hur mycket sover din hund? (Alltså när den inte aktiveras på nåt sätt….och när du kan se det, alltså inte om du inte är hemma t.ex)

Säg gärna hur gammal din hund är också. =)

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

tsset
0

Pjuuuh…. Ja, när vi inte gör något annat så sover de helt enkelt. Är vi inomhus så är det vila som gäller. Vissa dagar sover/vilar de uppåt 18 timmar, andra "bara" natten om vi är iväg under dagen, även om de vilar korta pass då också… minst 8 timmar om dagen sover de iaf oavsett vad som händer - när vi sover sover ju dem.

ja, många timmar är det och det är precis så det ska vara. Sen ligger de ju inte i djupsömn hela tiden utan vilar, laddar batterierna till det att vi ska göra något.

KvirrZ
0

När det inte händer någonting annat brukar hon vila/sova.
Hon är 2,5 år. :)

- Mvh Emma

[Forest]
0

Jag har inte koll på timmarna, men säger samma så fort vi inte gör något så sover dom. Då menar jag när man inte akterverar dom, jag kan gå o dammsuga medans vuxna hunden snarkar i bädden, valpen sitter i soffan o aktar sig lite :)

detblir
0

Gino också, och alla normala hundar vad jag har hört och sett.., slappar nog alltid när ingenting spännande händer.., sover eller halvsover mest hela tiden.

thilda-
0

min sover mesta möjliga… :P

QLBA
5

Måste berätta något sjukt med 2 av mina hundar 2 och 3 år, jag är ingen djurplågare detta var ett misstag jag har dåligt samvete överdet så ni behöver inte berätta hur hemsk jag är.

Jag jobbar som Croupier på krogen hade ett arbetspass då jag åkte hemmifrån 22 och kom hem 04, så de fick kissa vid 22 sen brukar de gå och lägga sig med husse, sen får de kissa när jag kommer hem. Denna morgon skulle husse iväg tidigt så vi hade bestämt att han inte skulle ta ut hundarna på morgonen utan jag sklle kissa dem på natten och sen när jag vaknar.

Bara att hundarna sov när jag kom hem så jag tänkte jag ställer larmet på 10 och går ut med hundarna, bara att jag vaknade inte av larmet och sov till 13,00, fick panik när jag vaknade och flyger upp och där ligger hundarna och sover i lugnan ro Förvånad

De hade alltså inte varit ute/aktiva mellan 22.00 till 13.00 dagen efter. Helt sjukt.

De fick göra massa roligt den dagen och lite extra godis för att jag skulle döva mitt dåliga samvete =)

chigak
0

Min är 7,5 månad och sover eller vilar också om det inte händer något spännande. På nätterna sover hon så länge som jag gör. Går jag upp tidigt så gör hon det(under protest då det är en morgontrött tjej jag har) och sover jag längre nån dag så ligger hon så nöjd kvar och sover hon med. Vet dock inte hur många timmar det blir på ett dygn har inte tänkt på det.

[Hilo]
0

Min tik 4½ år sover så fort vi inte gör något.
Hon sover även oftast, eller i alla fall vilar, när man är hemma och städar eller något. Beror lite på vad man gör.
Så jag kan omöjligt säga hur mycket hon sover..

Ruski
0

Sover eller vilar?

Ren sömn är väl svårt att säga? Men eftersom hundarna har rovdjursbeteende så vilar&sover de ca 60-85% av dygnet om man inte tvingar eller jobbar med aktivering.. Allt beroende på tillgång av mat eller hur stressade de är från start.

En hund som aktiveras kommer att vilja ha mer aktivering sen är det lite beroende på ras, men överaktivering ger en större stress hos hunden och den kommer att vilja ha mer aktivering eftersom de är tjänstevilliga djur

tsset
0

Minns med skräck när omplaceringen kom och varken sov eller vilade under dagen. Somnade sent av utmattning runt midnatt och var klarvaken kl 7, sen var det fullt ös hela dagen. Låg knappt still och vilade aldrig. Stressad och understimulerad och fruktansvärd.

Ser inga som helst problem med sovande hundar mellan 22 och 13, händer många gånger här då vi jobbar skift. Vill de inte upp och kissa på morgonen så tvingar jag dem inte utan de får fortsätta sova. Mycket sällan de väcker mig för att gå ut då, men piper de till så får de ju gå ut. Jag väcker då ingen hund bara för att…

QLBA
0

# då släpper jag mitt dåliga samvete :) nä men tycker nog lite de du är inne på e de kissenödiga säger de ju till och då är jag kvickt uppe och ut med dem.

Har oxå varit med om en sådan omplacering phuu skönt de e över :)