OT - Alla kan göra något !
En "film" samansatt av flera olika klipp från kofarmar, pälsindustrier, slakterier, läderdjurstransporter m.m.
Varning för känsliga tittare men kan starkt rekommendera att titta så länge man orkar.
Sprid gärna vidare till så många du kan.
Vad kan man göra år detta ?
Allt detta handlar om efterfrågan. Om kunder slutar att köpa dessa varor kommer djurens lidande att minska markant!
Kött som inte är svenskt är aldrig bra, det är just vad du ser på filmen som du äter! KRAV-märkt, svenskt är det som gäller.
Vad är din hästs träns, sadlar, hundens koppel, dina skor tillverkade av ? Mycket troligt indiskt läder. Det är korna de misshandlar på resan genom hela indien, där många dör på vägen… Deras skinn köper människan och klär nöjd er själva och era djur med. Vilket gör att dessa människor får betalt och bara fortsätter och fortsätter… Vill du köpa läder ? Ta då reda på att det INTE är indiskt.
Vilken fisk är det egentligen du köper ? Undvik de som plågats till döds genom att välja rätt märken.
Fågel, även här gäller KRAV-märkt. Ägg från vanliga frigående höns är höns som i princip går på varandra, pickar ut ögonen på varandra o.s.v. Understimulerad plågad djurhållning är vad ni stödjer.
Och ni har ett val ! Välj att göra skillnad !
Mvh Ellenfyrkant
Äter endast svenskt kött redan:) Ska bli bättre att ha kravmärkt:D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

#1 Låter toppen. 
Mvh Ellenfyrkant
#2 :) Vill inte äta utländsk kött. Men inte alltid man kan köpa kravmärkt när man inte har så mycket pengar:)

Speciellt äggen är ju dubbelt så dyra som "vanliga" om man inte köper direkt från gård. Det är hutlösa priser på ägg tycker jag.
Mvh, Agilis
#4 min pojkväns mamma har höns på deras gård så vi får av henne :D
#4 fast äggen kan nog inte bli billigare än vad de redan är…
jag är inte så duktig på att "tänka rätt" undra om krisknorrar och öron och andra ben är kravmärkta som vi köper till våra hundar?
jag äter inte så mycket kött, och isåfall är det med kyckling och det brukar jag vara noga med.
Medarbetare på Hundar.ifokus

Vilka då menar du? De KRAV-märkta eller de vanliga? Oavsett finns det MYCKET billigare KRAV-ägg att köpa om man gör det direkt från gård. Alltså billigare.
Mvh, Agilis
i vårat hushåll äter dom bara svenskt kött. Sen är vi flera personer som brukar dela på gris levande sen de var små, de får leva jätte bra i hage och de ka ngå in o ut som de vill. Jag är ofta o hjälper till med grisarna. Nötkött köper vi tyvärr är det inte alltid kravmärkt. Jag äter dok inte kött alls här men står för matlagningen :)

#4 Helt sant, KRAV-ägg är väldigt stor priskillnad i jämförelse med "vanliga" men ta dig en titt på en typisk gård som icke är KRAV så kanske du också tycker det är värt de pengarna.. Det gör jag.
Mvh Ellenfyrkant

Jag äter ägg från min fars gård, han hade slut förra månaden. Då köpte jag ägg i afären, de smakade inte bra. Skilnaden på smak, färg och lukt fick mig att tänka efter och jag kommer inte att köpa ägg som inte är kravmärkta någon mera gång. Jag kan tänka mig hur hönsen lever med tanke på hur äggen är!

Skönt att läsa hur endel folk faktiskt tänker efter.
Mvh Ellenfyrkant

#9 Nej, jag köper inte vanliga ägg. Jag köper krav-ägg. Har jag inte råd, så låter jag bli. Jag tycker ändå att krav-ägg i butik är för dyrt.
Mvh, Agilis
har precis skaffat oss 1 tupp och 2 hönar, ska ev skaffa 2 till hönor:D Så får egna ägg då;)

#13 Om inte tuppen gör kycklingar av allt, haha. ;D *skämt åsido*
Mvh Ellenfyrkant
#0 Usch jag tycker verkligen att det var en hemsk film men váldigt bra att det finns sánna filmer. , Är verkligen glad att jag är vegeterian. Men vi människor máste börja lära oss att tänka ett steg längre och ta vara pá det vi har och inte ta allt för givet.
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

#15 Människan har så mycket att lära! Att respektera andra levande varelser är en viktig punkt.
Mvh Ellenfyrkant
#16 Jag háller med det är otroligt viktigt för allas överlevnad.
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
#14 Kan han göra;) haha till våren:P haha men gör inget;)