Acana? Eller Magnusson?
Jag har tänkt byta foder åt mina hundar då jag inte tycker att nuvarande fodret är bra. Dom är hungriga trots att dom får mkt mat och trots att ena hunden inte ens äter upp hela sin portion.
Så nu funderar jag på vad jag ska byta till.
De två jag mest funderar mellan är
Magnusson Meat and Bisquit och Acana.
Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa foder? Vill höra era tankar, erfarenheter och åsikter.
För er som inte vet det kan jag säga att jag har två sheltietikar. Den ena går upp i vikt nästan bara av att andas och den andra skulle kunna leva på hamburgare varje dag utan att gå upp i vikt.. 
Min äldsta tik (den som har lätt att gå upp i vikt) ska paras vid nästa löp och därför är det extra viktigt att fodret är bra.
Jag har därför i god tid innan detta bytt från ett foder till ett annat (från Nutra Gold Lamm och Ris till ANF) men detta foder passar inte mina hundar.

Båda är helt ok foder. Men om Du funderar på Acana så kan Du lika gärna köpa Orijen. Acana och Orijen är samma fodertillverkare. Men Acana ska vara deras "billigare alternativ, men ändå bättre än tex royal osv"
Jag ger Orijen och är mycket nöjd! Det är bara rena och bra produkter och inget spannmål i alls och det är för mig väldigt viktigt.
#1 Det jag har hört om Orijen är att det är så mkt protein i Orijen och att det inte är så bra. Det är lite mindre i Acana och det är därför jag funderade på att ta det istället.

Magnusson har ju färskt kött i deras lista (vilket innebär att typ 75% går bort i form av vatten) så det kan ju vara något att tänka på.
Har testat bägge som godis. Magnussons påminner väldigt mycket om typ…torkat bröd. Ljusa bitar som är väldigt torra o ganska spröda. Acana är små runda bruna "skivor" (platt foderkula), men som också är ganska torrt av sig. Min hund gillade bägge, men hon är ju galet glupsk också…
Jag funderade på Orijen tidigare, men blev varnad av försäljaren att leveranserna brukar strula… Så jag kan tänka mig att det är samma med Acana.
Du har inte funderat på Standardt?
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Jag bytte från Orijen till Acana när jag skaffade min tredje hund. Jag bytte för att Acana är något billigare, men ett bra foder. Mina hundar fungerar alldeles utmärkt på Acana, bra mage, fin päls, så jag är jättenöjd.

Jag känner ca 20 hundar som äter Orijen och alla mår ypperligt på Orijen. Proteinhalten är absolut inga problem. Det är ett riktigt bra foder.
Orijens leveranser strulade precis i början då märket kom ut på marknaden. Det blev större efterfrågan på fodret än vad de hade väntat. De trodde det skulle ta lite längre tid innan märket blev känd och började sälja, men det gick på nolltid och därav tog fodret slut och leveranserna dröjde. Nu är det inga problem då de vet att efterfrågan på fodret är högt och de levererar därefter. Vi har aldrig haft problem när vi köpt hem både till vår lilla hunddagisbutik eller privat.

#5 Det är inte länge sedan (slutet på oktober kanske?) som jag pratade med försäljaren. Just den aktuella butiken hade kunnat få fodret levererat typ två månader försent… Vilken kanske inte är så skoj för en eventuell hundägare som har slut foder.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Vi ger våra hundar magnusson och vi är nöjda med det, vår rottis tik som är ganska känslig är mkt bättre nu än innan vi hade det. så jag skulle rekomendera magnusson 
Vet bara lite om magnusson - det är svenskt och ekologiskt ;)
Något att tänka på kanske.
Har det till lejonen.