Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1891 ggr
cillisw
0

Kissar på sitt framben...

Hej!

Cecilia heter jag och är ny här på hundar.ifokus. Jag har precis för ca en vecka sedan blivit lycklig hundägare av en Chinese crested dog (kinesisk nakenhund) en hane på 11 månader. Han är helt fantastisk och underbar på alla sätt. Men det är såhär att när han ska kissa så blir han lite framtung, han böjer sig lite för mycket framåt eller vad jag ska säga, vilket leder till att han kissar en del på sitt ena framben. Jag undrar om någon här har eller haft samma problem och har något tips på vad man ev kan göra för att det inte ska bli så?

Med vänliga hälsningar Cecilia

[Forest]
0

Jag har ett par bekanta som har hanar som oxå kissar på frambenen. Det dom gör är skjölja av det när de kommit hem. En har sytt egna skvättskydd som hon har på frambenen men det är bara pga kylan som vart ute, då vart det is.

cillisw
0

Hej, tack för ditt svar. Jag har kollat lite på stänkskydd men förstår inte riktigt hur det fungerar… Han måste ju ha kläder på sig när han går ut så det blir lite problem då hans flecedräckter blir nerkissade på ena frambenet så jag får ju tvätta dom hela tiden…