Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 4387 ggr
liiilllamy
0

min hund har blivit aggressiv!

Min lhasa apso på 3 år, har börjat att bli aggressiv! Har innan varit världens snällaste hund! Men nu morrar han åt andra hundar och har varit på väg att bita mig flera gånger.. Om jag säger till honom om han gör något fel så morrar han och ska bitas.. ställer sig också och kissar precis framför mig om vi är inne!

Jag vet inte vad jag ska göra! har någon nått bra tips på hur man ska hantera detta eller vad det kan bero på..?

LinaK
0

Har du varit hos veterinären med honom? Han kan behöva genomgå en undersökning så att han inte har ont någonstans.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Jaqline
0

Håller med #1 Aggressivt uppförande kan bero på smärta. Mitt tips är att genast ta kontakt med veterinär!

[Hilo]
0

Veterinärbesök.. Javisst

SaraC
0

Låter som att något är helt fel. Säger som de andra, ta honom till veterinär och uteslut helt att det kan vara något fysiskt först och främst.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

liiilllamy
0

Jag har en hund till och dom leker jätte mycket, så det verkar inte som om han har ont någonstans, för han är pigg i övrigt! Men jag ska ringa veterinären imon.. men det som är så lustigt är att han kan ligga brevid min andra hund som sover och helt plötsligt börja morr åt honom, eller så morrar han ut i intet..

Jaqline
0

#5 Vad konstigt! Låter nästan som om han ser spöken o.O Hoppas vet kan fastställa en diagnos! Håller tummarna för att det inte är ngt allvarligt!

Mischa
0

#5 Ett djur som har ont eller kanske har synfel eller liknande behöver inte "visa smärta" utan får plötsliga och ovanliga reaktioner precis som du beskriver, får du klartecken från veterinären för man istället tänka om vad som kan vara orsaken.

≧◔◡◔≦