Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 3570 ggr
Hondendar
0

När ska han få träffa gamla ägaren.

Vi har köpt en fantastiskt Rottis valp för snart 2 veckor sen, han är 17 veckor. Dom gamla ägarna skulle vilja träffa honom, men det jag undrar över är att ska man låta det gå lite längre tid eller spelar det ingen roll vilket som ? jag blir lite orolig att han ska känna sig klyven och lite orolig.

Självklart så ska dom få träffa honom, men jag hade nog gärna sett att det gick nån vecka till.. vad tycker ni?

Hondendar
0

*puffar*

Taxelina
0

Det är inga som helst problem om din lilla valp träffar uppfödaren igen. Det kan bli roligt både för uppfödaren och valpen.

Hondendar
0

Det är det, att det är inte uppfödaren.. utan han hamnade i en familj som tyvärr inte kunde ha kvar honom. Så dom hade honom i ca 6 veckor och sen så kom han hit. Men det kanske inte heller är några problem ?

TacoBelle
0

Det är lite svårt att svara på eftersom det är olika beroende på hund, personlighet, ålder på hunden, omständigheter osv.

Men med tanke på hundens ålder, att ni bara haft den i två veckor och framför allt att du själv verkar tycka att ni bör vänta så tycker jag att du ska lyssna på dig själv och vänta ett tag.

Det kan ju vara bra för valpen att han känner sig trygg hos er och lärt känna er först. Så jag hade nog också valt att vänta någon månad. Du kan ju skicka någon fin bild till de gamla ägarna om de saknar honom.

Hondendar
0

4# ah men då gör jag så faktiskt.. Känns lika bra att vänta o som du säger så att han känner sig helt trygg och så =) Ja det kan jag ju alltid absolut göra =D

Taxelina
0

Jag håller nog också med där. Visste inte att han var omplacerad. Och som #4 säger. Ta lite bilder och skicka i så länge.

Lycka till med den lilla valpenSkrattande

Misarn
0

Hundar tänker inte som vi människor. Jag tror att det inte är några problem för hunden att träffa sin "gamla familj" det är du som ledare som måste fungera som en lugn och bestämd flockledare och visa att det inte är något sorgligt eller ledsamt att träffas.

Men du måste ju också som en ny familj åt hunden kanske låta det ge sig lite tid så att han får vänja sig vid dig och de nya vardagen. Gör det du tycker känns bäst för ig och för hunden, den andra familjen förstår säkert.

Vi tog hand om en 5årig schäfer/border collie tik och när hon flyttade in hos oss så var båda familjerna med på att vi skulle låta henne vänja sig vid oss. Men vi hade ständig kontakt så att dom inte behövde vara för oroliga hur hon hade det och när det hade gått ett tag kom dom och hälsade på och det gick super bra!

lycka till med valpen =)

Hondendar
0

7# Men hur blir det om dom visar att dom blir ledsna ? han känns ganska så trygg i sig själv här, och har verkligen "vuxit" in i våran familj utan några problem. Jag hade nästan väntat mig lite gråt i början, men allt har gått fruktansvärt lätt.

men avvaktar nog kanske nån vecka till och sen så ska dom allt få träffas. Vill inte heller att dom gamla ägarna ska känna att dom inte får träffa honom..

tack alla som svarat =D

[Forest]
0

8 tror hundar vet om att de bor här nu med. Jag har en valp nu är inte hon omplacerad men iaf hon träffar uppfödaren ofta. Hon har även vart där en vecka när vi var på sem då bode hon hos oss 3 v först. Gick jätte bra hon var så glad o se oss igen o tvärtom hon älskar sin uppfödare.

Jag tycker du kan vänta en vecka o det får även gamla ägaren ta, det ska kännas rätt tid med. Men jag tor inte det är något bekymmer iaf.

Hondendar
0

9#, ja men dåså :) då behöver jag inte oroa mig för att han ska känna sig orolig :)