Åldergräns för hund?
Alltså jag blir så less. Bara för att jag är under 18 verkar alla tro att jag har noll koll på hundar.
Jag har aldrig haft egen hund, måste det betyda att jag inte kan något? Kommer ju aldrig kunna skaffa hund heller, eftersom ingen överlåter sina hundar till nån under 18 verkar det som. KUl, här har man drömt och tjatat i 16 år och när man äntligen får för sin mor så blir det inte av ändå. Blir faktiskt förbannad rent ut sagt.
Beror också på vilken ålder man är i. Jag är 17, har varit mogen att äga en hund sens jag var 15-16. Inte innan, absolut inte innan det. Så beror på från person till person när man mognar.. Och jag vet exakt hur det är, men jag fyller 18 om 11dagar.. men ändå är jag en liten plutt i allas ögon och INGEN hör sig av efter de läst ens ålder. Om det inte är åldern är det väl att man bor i lägenhet!
Men säg till dom att det ska bli din mammas hund..? Att du bara hjälper till eller be din mamma ringa istället?
Mina föräldrar har alltid fått ringa åt mig. Tills nu när jag inte bor hemma längre.. men jag blir som sagt 18.. Men det är inte speciellt många som är intresserade att sälja till en 18åring heller kan jag ju säga direkt. De tycker att man ska plugga eller arbeta och inte har tid för hund.. Så ja. Life sucks, men de som inte låter dig köpa hund av dom för du är för ung kommer inte låta dig köpa senare heller…
Det gäller bara att hitta någon som faktist kan tänka att du verkligen kan ta hand om en hund och är mogen nog.
Och ojuste, det är inte åldersgräns på hund. Det är åldersgräns på att i huvudtaget äga något förns du är 18.. Så allt du har som är ditt, är egentligen din mammas/pappas. Och h*n kan ta det ifrån dig utan att det är ett brott. Även pengarna du får utav att gå i skolan..
Känns fel att ljuga för hundägaren om att det ska bli min mammas, men kan ju prova… Känns bara så orättvist, jag vet ju själv att jag är mogen nog att ta hand om en hund…
Du ljuger ju inte för som sagt det är åldersgräns på att äga saker. Så såfort du blir 18 blir det din. Men innan kommer det alltid att vara din mammas/pappas. Tyvärr..
Jo.. Finns många som är, men uppfödare/hundägare i allmänhet är väldigt vaktiga om vad och vilka de säljer till om de är seriösa.. Och man förstår varför, men oskyldiga råkar också illa ut när bovar ska bort.. Tyvärr. ):