Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 3351 ggr
Chihuahua-Lover
0

Dingle- Naturbruksgymnasium :D

Hej, nu har jag ett år kvar i högstadiet sen börjar jag i gymnasium, äntligen :)

Jag har länge velat bli vetrinär så jag har kollat på olika natutbruksgymnasium runt här i landet. Och jag tror att jag har hittat det rätta, Dingle- Naturbrukgymnasium, men nu måste jag verkligen stå i och plugga om jag skafå komma in där det krävs rätt höga betyg!

Om jag får komma in där så har jag tänkt bo på internat där på skolan, då jag bor en bit i från. Och där kan jag även ta med min hund.  vad tycker ni? låter det bra? :)<3

Tuvaaa
0

jag ska börja på dingle efter sommaren, men ska gå hund. Tycker de verkar va en väldigt bra skola, den är ju inte så stor så man kommer nog lära känna dom flesta:)

Chihuahua-Lover
0

Oki,kanske träffas där någon gång då? :)<3 ja jag tyckeratt de verkar perfect.

Ellenfyrkant
0

Jag går på naturbruksgymnasium där jag bor på internat och har med min hund. Funkar jättebra. För att du få chansen att bli veterinär den snabbaste vägen krävs MVG i allt. Men man behöver inte välja den snabbaste vägen. Glad

Mvh Ellenfyrkant

Tuvaaa
0

#3 går du hund eller djurvård?

Ellenfyrkant
0

#4 Djurvård.

Mvh Ellenfyrkant

Chihuahua-Lover
0

oki :) jag ska gå djurvård jag med ska ju bli vetrinär<3 haha jag ska kämpa med betygen måste komma in där!!! jag tänkte också ta med hunden dit :p

Tangotime
0

Jag gick naturbruksgymnasie när jag för 10år sen tog studenten. Fast jag gick inte på Dingle utan läste häst i skara. Men vi var på dingle och hälsade på och det verkade SÅ mycket bättre än där jag gick! Nu är ju det över 10år sen jag var där, men dom har ett fantastiskt rykte så jag skulle utan tvekan kunnat tänka mig att söka dit om jag fick gå bakåt i tiden!

Lycka till!

MannyClue
0

Jag går på Dingle!

Man kommer in på Dingle hur lätt som helst, de har inte ens några intagningspoäng. Jag hade typ 95p och kom in utan att ens stå i kö.

Sen kan jag förvarna dig att i princip alla elever som går häst och jordbruk är helt funtade.

Men skolan har sin charm och man trivs ändå. Och har du tur får du ett rum som inte är skabbigt. :)

Edit: Jag kom på en sak till ang. hund på internatet.
Jag är inte helt säker, men jag tror att det bara är elever som ska gå hund som får ta med sig sina hundar till internatet.

Ladymon
0

Fin skola :=) Min mamma bodde preics brevid och hyrde ut rum till dom som gick i skolan.