Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2019 ggr
Thyra4
0

Attakerad av Rottweiler

Min systerdotter 38 år var ute på en joggingronda i närheten av sitt boende. När hon sprang förbi en dam, som promenerade med sin Rottweiler, så slet sig hunden från matte och attakerade min systerdotter. Hon ligger nu på sjukhus med svåra skador på armar, lår och vader. Näsan fick också sig ett bett. Köttstycken är urrivna ur armarna och hon har opererats 4,5 timmar idag och 3 timmar i måndags. Det är inte livshotande, men vilket trauma. Hundens matte har gått med på att avliva hunden, men uppger att - han aldrig tidigare visat sådana tendenser. Det kan säkert vara så.

Själva har vi vår tredje Golden och även om det är en SNÄLL hund, så har jag aldrig lämnat några barn ensamna med henne. Man vet ju aldrig var gränsen går.

Vad säger lagen vid en sån här händelse?? Om hundägaren har hunden försäkrad - betalar då försäkringsbolaget ut skadestånd, eller går det personligt på ägaren.

Mischa
0

Hunden och hundägaren tror jag inte har så mycket med försäkringen att göra, mer än att en polisanmälan kan leda till att hunden utvärderas.

Är det förövrigt inte hemförsäkringen som gäller? kontakta erat bolag och hör med dom.

≧◔◡◔≦

Workingdog
0

#2 haha lite skrattretande, såklart det låg på förstasidan om det var en pitbull, och sen när det inte var en pitbull längre så flyttades den. För det är ju inge roligt att läsa om det inte är en pitbull. då är det ju inte värt att ha på förstasidan xD ;)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Katti
0

Om hunden har en försäkring så är det en veteinärvårdsförsäkring, till för att täcka hundens veterinärkostnader. Man får väl som drabbad kräva skadestånd antar jag. En rättsprocess blir det troligen hur som helst när skadorna är så stora.

Ruskig händelse i alla fall…

Thyra4
0

I aftonbladet idag, berättade en kvinna om hur hon blivit attakerad av en Blandras, Rottweiler-bulldog? 2 män hade kastat sig över hunden och fått ner den på marken utan att tänka på följderna. Storsint av dessa män.

Angående min systerdotter så opereras hon för tredje gången idag och det kommer att bli fler operationer. Hundägaren har inte hört av sig till henne eller hennes familj.