Jag skulle vilja ge lite tips!
Japp som tråden lyder.. lite tips! 
har du en hund som börjar komma upp i åldern så rekomenderar jag Glukomax glukosamin sulfat 100%
Det är ett pulver för hundar och Hästar med tröga/dåliga leder som de kan få när de börjar komma upp i åldern, det funkar jätte bra på vår Grand danois född Mars 2002. Sommaren 2009 började vi med det. Kostar iofs 1000:- men det tycker jag är värt, plus så håller vår burk på att ta slut nu, ett år efter. Så de varar ju länge, tänk då, har du mindre hund varar den ju längre.. GD är ju ändå rätt stora!
Man måste veta sin hunds vikt, så finns det en tabell hur mycket hunden ska ha.. efter vikten. Så tar man i de i maten hunden äter… som vår Grand danois sk ha 1½ krydmott, så de kräbver ju rätt lite… 1 gång om dagen.
Han hade jätta svårt att gå i tex trappor, men med detta kan han gå hur bra som helst, klart att de kanske inte hjälper när hunden vääärkligen är jäte gammal och snart har sin tid inne, men det/dem sista året/åren iaf.. 
jag tror inte de hjälper så bra om hundens leder hunnit bli jäätte jäätte dåliga, man ska nog börja med det i rätt tid så att säga, kanske till och med innan man ser på sin hund att han/hon börjat få dåliga leder men att man tänker att det är lika br för h*n är ju relativt gammal nu.
Ja, jag vet ej, nån annan som prövat och kan säga va ni tycler ?
jag tycler de är superduper bra ialefall! 
Mja… när hunden blivit gammal tycker jag inte att man ska hålla på med den så mycket, har den blivit gammal och trött så tycker jag att det är rätt tid att säga hejdå faktiskt.
mjo, men en del får ju ledproblem tidigt…. ska man då avliva den för det ?

Om man kan att ge ett medel som inte påverkar kroppen negativt alls, utan bara bygger upp och ger lindring, är det toppen. Jag har själv gett olika glucosaminpreparat till äldre och stelare hundar, med stor framgång. Vi köpte nog 2 år på Frida.
Jag tycker inte ens att det är fel att ge rimadyl eller annan smärtlindring de sista åren, så länge magen håller och hunden mår bra.
Sen kan det hjälpa att försöka hålla igång kroppen på dem, så att de inte tappar musklerna. En äldre hund som får vila och lata sig för mycket tappar lätt musklerna, och det är svårt, nästan omöjligt, att bygga upp dem igen.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
ja, jag håller med dig Vattnadal! 
Jag anser ungefär samma som vattnadal. Kan man med hjälp av tillskott eller liknande bota alla symptom som är jobbiga för hunden, vad är det för fel med det?
Problemet är väl snarare att folk/ägare försöker in i absurdum att hitta något medel/medicin som ska hålla deras hundar levande i alla evighet.
Men jag vet många hundar som har kunnat leva smärtfria några år till med hjälp av massage, muskelträning och glukosamin. Är det då fel? Jag tycker iaf inte det.
Medarbetare på jack russel terrier
nej jag tycker de inte är fel, då hade jag ju ej gett detta tips!!!!
Det jag oroar mig för är väl om man ger hunden trotts att den inte behöver.. kan det inte bli biverkningar då?
Jag tycker ändå att man bör tänka på hunden. Klart, om den är gammal så blir lederna väl lite tröga men någonstans måste man ju dra gränsen… och nu pratar jag om riktigt gamla hundar som inte har något kvar i livet.
Det här är iallafall inget jag känner för att diskutera.
#8 nej, jag skrev ju i texten att de nog ej är lönt o ge till en som är så gammal att de knapt är lönt att göra något åt de, för de kanske ändå ej går osv.