Stulen valp hos uppfödaren
Hej!
Kollade runt på efterlysningar på blocket, då jag letar efter min kanin.
Så hittade jag den här annonsen, om en stulen Chihuahua valp som hände HEMMA hos uppfödaren
ska man som uppfödare av småhundar behöva låsa dörren varje gång någon ska komma in och kolla på ens valpar? Vet att det här kan hända vart som helst, men hemma hos sig….
O herre gösses
tycker synd om uppfödaren lita på folk o får detta som tack för det… En sak kan vara bra är väl medela alla vetrinärer även i grannlänet så om de får in en valp för chip/märkning samt vacc att medela polisen. Givetvis då samma ras o färg, vit är inte den vanligaste.
Vilken otur! Jag hoppas verkligen att valpen kommer tillbaka och att paret blir fast! Så här får det inte gå till! :/
2, ne detta bör ge lite skräck hos uppfödare kanske bra det vissligen, att de kollar av innan de låter dom komma in typ legg, men det finns ju falska såna med :S
har för mig att de e olagligt å spela in om inte de informeras om de…. men kanske bara va med video kamra..
hoppas valpen kmr te rätta!

Hoppas också att valpen hittas. Så får det absolut inte gå till!!
Varför tror ni att paret tog valpen? för att ha den själv och de inte hade råd/inte ville betala? Eller bara för att sno den och sen sälja vidare för pengarna?

#4 nej det är inte olagligt man får filma som man vill. var ett program om det på tv för ett tag sen. var en pappa som filmat sin dotter i duschen och han blev inte fäld för det på grund av att hon inte visste om det när det hände och kan då inte hävda att hon kände sig kränkt vid tillfället.
Det finns folk till allt och själa en valp från en uppfödare, vad kan man säga. En uppfödare måste ju kunna lite på sina intressanter. Blir så arg när jag ser sånt här.
#4 du får filma, fotografera vad du vill i princip utom sånt som är skyddat enligt lag, tex militära platser, Haga slott osv… Du får även publicera det du filmat/fotat så länge det är du själv som tagit bilderna.
Du får även spela in andra på band så länge du själv deltar i samtalet…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Helt makalöst.
Jag har inte ens ord för hur arg och ledsen jag blir över att läsa sådant här.