Hundar iFokus

Hundar

Etikett: raser
Läst 13818 ggr
Bumsibum
0

Inte äkta Grand danois?!

Kollade blocket för skojskull. Hittade denna hund som säljaren ansåg som Grand danois!

Visst de har den säkert i sig, men jag tror sanerligen att den har en dem Mastiff i sig med!

vad tror ni?

min familj jar en grand danois född 13 mars 2002, vi har haft honom sedan 8 maj 2002, så han är över 8 år, och jag såg med en gång att dena hund på bild, INTE är 100% Grand danois, eller vad tror ni?

inget fel på blandras hundar, men man ska ju INTE ljuga om att det är en renrasig!

Antingen luras hon som har hunden nu, eller dom som hon köpte den av.

*Bilden borttagen med anledning av copyrightlagen*

Bumsibum
0

för er som ej vet hur en grand danois ser ut kommer även här en.

Bumsibum
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grand danois.

Bumsibum
0

och mastiff kommer här, fall ni ej vet.

jag tror den hunden öär kosrsning mellan dessa 2 raser.

Lyan
0

Han kan mycket väl vara renrasig. Visserligen är han väl rynkig med ett tungt huvud men om du googlar på shar pei så ser de inte ut som samma ras beroende på vilken linje de avlat.

Vi hade en diskussion, tror det var här, med en korthårig puff, ibland spelar nutaren efter sina egna regler.

Min Pudel blev ofta misstagen för retriever även av retrieverfolk

Catnap
1

#4 den pudeln måste du visa bild på! Skrattande

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

Lyan
0

Jag tycker själv inte han såg ut som en retriever, alldeles för vek, men vad vet jag :-P

Två gånger misstagen för flatte :-O En gäng av en flatteägare, en annan gång misstagen för curly på en utställning

Hur kan man missta en kryllig hund för flatte är för mig oförståligt

Karizma
0

6, Curly Coated Retriever kan man ju nästan tro fast do mhar inte lockigt huvud o tycker dom brukar ha lite smalare ögon än Pudel :) Gulligt helklippt du kör med :)

Ang inlägget en hund som säljs utan stam tycker jag inte man ska skriva renrasig men kanske far o mor var RAS dok utan papper o räknas då som blandras.

Bumsibum
0

jo en shar pei.. kan den mycket väl med vara blandning av, visst de kan vara en äkta grand danois, men jag tvivlar på det.

urfaren
0

hm svårt att säga har träffat hundar hel utan dalmatiner i sig som jag kunnat SVÄRA p åatt det var dallis i så man ska inte svära sig oskyldig över vilka raser det är i en hund.

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Lyan
0

#7 Jo, men ändå. De har blivit väldigt generade iallafall när de fått reda på att det var en pudel

#8 Jag menade inte att det var Shar pei i den, det tror jag absolut inte faktiskt. Däremot är Shar pei ett praktexempel på hur mycket det kan skilja inom en och samma ras

Vet du om den har stamtavla? I så fall kan man ju vara säker på att den är renrasig, men utan stam blir det som Karizma säger :-)

Det värsta jag har sett var en vavva/papillon blandning där de skrev i annonsen att efter årsskiftet 2009-2010 skulle den blandningen räknas som renras och man kunde då ställa den och tävla precis som en renras, snacka om att ljuga sig blåa!

Tangotime
0

Ang GD´n så är det i vilket fall som helst en ganska ful GD om den nu skulle vara renrasig vilket jag inte tycker att den ser ut som. Diplomatic hunden var däremot snygg :-)

Ang Pudeln så kan det inte ha varit riktigt hundfolk som trodde det var en retriver. Det är juen klockren Pudel! Även om den nu inte var klippt som en Flört

[Hilo]
0

Ser ut som en riktig GD.
Har den dock ingen stamtavla räknas den som blandras oavsett..

Snygg var den inte, men jag har sett en del tunga och "skinniga" GD.s

anaprincess
0

Tycker inte det ser ut som en GD ser mer ut som en blodhund med korta öron :P

Karizma
0

10, då undrar jag lite dom som köpte valpar av den blandrasen var insatta i vad renrasig är, jag är blandrasägare o stolt är jag med. men att försöka lura på folk helt enkelt bullskit är fel. Jag hade anmält anonnsen för falsk, det har jag gjort på flera anonnser då var det itne bara hundar. Men sanningen kommer man långt på enligt mig.

Karizma
0

Får jag fråga, är detta du som tagit kortet eftersom jag ser den just nu på anonns på blocket och enligt fokus får man itne visa andras kort utan deras godkännande/lov att visa kortet i just detta inlägg! …

Mischa
0

Huvudet såg ut som GD enligt mitt tycke, men han såg också tjock ut.

≧◔◡◔≦

Fridaaaa
0

En hund är inte blandras för att den inte har stamtavla? Min hund är en sankt bernhard men har inte stamtavla föräldrarna vet jag inte tror pappan hade det, men mamman är släkt med båtsman. Och min hund är renrasig sankt bernhard men utan stamtavla.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mischa
0

#17 Känner man till sin hunds härstamning och varför det inte finns dokument på den så visst, då kan man väl kalla det rashund.

Men hur många med "oreggade" hundar gör det, och framför allt varför är dom oreggade i såfall.

≧◔◡◔≦

[Hilo]
0

#17 Då räknas den som blandras, oavsett vad som sägs.. Sen om man personligen vet hur det ligger till är ju en sak, men blandras är den i hundvärlden.Glad

Ang. GD.n.
Jag tyckte den såg hemskt kraftig ut.. såg en sådan för ett tag sedan, tydligen en som fått växa för fort som valp.. kanske denna var ett sådan stackare..

Lyan
0

#14 Jag är också blandrasägare :-) Jag sa tyvärr inte ifrån, är för feg :-(

Karizma
0

20, man gör en anmälan om det rör blocket så finns det så det går via dom allså behöver man inte ta kontakt själv.

Lyan
0

#21 Jag vet, feg är väl fel ord egentligen, jag klarar helt enkelt inte sådant :-(

Karizma
0

22, :) okej ville bara säga iaf att man inte får skit av den som anonserar iaf :D

TS  Bumsibum vill gärna veta om du har tillstånd att visa bilden på GD ?

kerstinjo
0

#23 Det var min första tanke också. Man får inte "låna" (stjäla m.a.o.) bilder från någon annan och lägga ut på nätet.

#18 En hund utan stamtavla räknas som blandras.

Kerstin 

Bumsibum
0

nej jag har inte frågat, men jag viste faktist inte om dena reglen.. Rynkar på näsan, lite löjlig kan jag tycka, kan förstå på barn osv. men då kan den som tar hand om sånt här ta bort tråden då, så ber jag om ursekt att jag tog in en bild utan lov.

kerstinjo
0

#25 En bild som du har tagit själv har du copyright på och då skyddas du av upphovsrättslagen och har ensamrätt till bilden. Det är m.a.o. olagligt att "låna" andras bilder.

Kerstin 

SaraC
0

TS - Har du tillstånd att visa någon av bilderna i tråden? Plockar bort den första nu.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Bumsibum
0

då är de ju lika bra att låsa hela tråden, för då är de ju ingen mening med dn mer om amn ej ser hur hunden serut… o de kan inte jag göra ju….

SaraC
0

#28 Ok, jag låser tråden.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Inlägget är låst för nya kommentarer