Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 4397 ggr
Helenas-Margit
0

svår att hitta hundvakt?

Japp, som rubriken lyder.¨

Har ni haft svårt att hitta hundvakter?

Gerbilflicka
0

Vanligtvis inte, men om det blir längre tid under sommaren så kan det vara lite att pyssla ihop ibland.

[Hilo]
0

Nej, har 3 stycken - vanligvis en som alltid ställer upp, kan inte hon finns en annan, och tredje alternativet är alltid att räkna med om de andra två skulle vara upptagna..

Catnap
0

Jag har gott om frivilliga hundvakter, men bara 2 som jag skulle låta vara hundvakt. Jag frågar ut alla jättenoga och de får regler uppsatta, fast jag är ingen gnällspik för det, jag vill bara vara tydlig att man sköter hundarna som jag vill. 

Tyvärr hade vi en familjemedlem som  var hundvakt  som släppte lös ena hunden, som rymmer så fort han får chansen, i ett trafikerat område trots att han lovat att inte göra det. Därav min rädsla för att släppa ifrån mig djuren.

De 2 jag vill ska vara hundvakter är så rädd för päls och har inte så stort intresse för hundar men de skulle alltid ställa upp om det krisade, men de ställer inte upp i onödan. Det resulterar i att vi är ganska bundna, men vi anpassar våra liv efter hundarna och det har hitills gått att lösa.

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

ingann
0

Jag har bara behövt hundvakt en gång och då visste jag att jag hade en:) Min kompis och jag köpte våra hundar med bara några veckors mellanrum och bestämde redan då att ställa upp om nån av oss behövde passning…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Kakan81
0

Vi har inga problem alls. Har två familjer som "slåss" om Emil. Dessutom bor svärfar granne med oss och hans fru rycker mer än gärna in om det krisar.

Jag har också varit ganska petig, talat om hur vi fostrar Emil och "tvingat" dem att läsa några böcker. ;)

Zebben
0

Lämnar mycket sällan iväg min hund. Dels för att jag varken vill eller har behov av det. Men även för att hon är lite stressad när hon lämnas bort. Hon är inga problem alls om jag lämnar henne hemme tex om jag ska iväg och handla mat. Hon är lugn och trygg hemma, är absolut inga problem.

Men att lämna bort henne hem till någon är mkt stressigt tycker hon. Jag har en hundvakt ca 1 h resväg hemifrån där hon fungerar jättebra, utan stress. Men det är inte ju en bit att åka och honom använder vi bara när vi ska iväg några dagar.

Men vi försöker alltid pyssla ihop det så att vi slipper använda oss av hundvakter överhuvudtaget.

zoolatri
0

Jag kan alltid lämna min hund till mina färäldrar, de har oxå hund och bor på gård där hundarna får springa lösa så mycket dom vill. Fast Tinka ligger helst inne på kökssoffan hos katterna…

Jag har fått känslan av att det är lätt att hitta hundvakt till en liten hund som inte fäller och dreglar så mkt. När mitt ex letade hundvakt till sin rottisblandning var det alltid svårare. Även om det oftast var samma släktingar som passade hundarna.

Själv lämnar jag bort hunden ganska sällan, men om man ska vara borta för många timmar eller åka bort och hunden inte kan följa med så finns det alltid folk som vill vara hundägare för någon dag.

SaraC
0

Nej, både mina föräldrar, min syster och min mormor ställer gärna upp och någon av dem har så gott som alltid möjlighet.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Helenas-Margit
0

jag skrev nog lite fel. jag menade dagmatte.

GoHexan
0

Vi har henne på hunddagis några gånger per vecka vilket funkar jättebra. Hon var väldigt nervös och osäker/rädd för hundar innan hon började där men nu så är hon mkt tryggare då hon träffar andra jyckar. Hon är inte ängslig att vara hemma ensam meeen eftersom hon är en energisk jycke så hittar hon på bus för att stimulera sig själv då hon blir uttråkad.

Varken vi eller hon hade mått så bra utan hunddagiset - vi hade haft ett enormt dåligt samvete hela tiden och hon hade varit understimulerad och stressad då vi var tvungen att gå på jobbet.

Önskar att jag va rikare så jag inte behövde jobba alls utan kunde vara hemma med jycken Tungan ute

Tangotime
0

Jag har tidigare kunnat lämna mina hundar till mormor och morfar även om rottis blandningen och storpudeln kanske inte var lika välkomna som dom små. Men jag har ju alltid bara haft två åt gången. Nu har jag tre hundar så jag kommer nog få svårt att hitta hundvakt när jag börjar jobba, mormor och morfar har ju bivit lite äldre sen sist också :-). Men jag är sjukskriven långt fram i sommar och sen arbetslös så jag har inte börjat oroa mig för det än. Men jag tycker det är svårt att hitta bra hundvakter. Hade annons ute -06 och 90% av dom som ringde ville bara tjäna pengar. En skulle ha 10 000:- i månaden!!!!! Hon var ju faktiskt arbetslös och behövde pengar, så jag som pluggade skulle betala henne 10 000:- i skattade pengar bara för hundarna. Tror folk att man är gjord av pengar eller? Tungan ute

Tillslut hittade jag en jätte gullig tjej som tog båda två för 50:-/dag. Dom hade det jätte bra där! Tyvärr ska man väl inte säga, men nu har hon jobb så nu har jag ingen hundvakt längre…

Rafflan
0

Familjen ställer upp här, morsan tar hundarna om jag åker bort och jag när hon åker bort och ska vi båda bort tar morfar eller min bror eller morbro dem, sen har vi fler släktingar och bekanta som har eller har haft hund som kan ta hand om dem ;)