Tåg för första gången imorgon!
Imorgon ska jag och min lille valp åka tåg för första gången. Har ni några tips?
Resan är mellan Malmö central och Ystad station, vi ska gå en runda innan vi ska hoppa på tåget så han får kissa och bajsa.
Jag har med mig en filt på tåget.
Ska jag ta med en skål + vattenflaska? eller är det inte lönt för en så kort period?
Alla tips är välkomna!
idena kylan är et inte lönt på så kort period va kan de ta 30 min max 60 ?
på sommaren kan man ju mer ta med sig vatten. Sen om det är en liten valp kanske den ändå hinner bli kissig på tåget om du tar me vatten till den nu.
jag tror de går bra!
Lycka till.. 
ta me filt om et är en liten ras, med lite päls, anars behöver du no inte det, spec inte om den har mycket päls. Kanske, eller ta med fall i fall så ser du om e behövs eller ej!
, tänk på att e är bara vissa vagnar man får ha hund i.
Tips? Jaa du, var beredd på att behöva vänta många timmar och att tåget kan vara både försenat och inställt… som resten av tågtrafiken och kollektivtrafiken denna vinter 
Näe men, det bästa tipset jag har är att inte göra någon större grej av det. Att du håller dig lugn alltså. Det brukar gå så mycket bättre än man föreställt sig.

Ett tips kan vara att ta med en toarulle ifall det skulle hända en olycka ombord :)
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

tack för svaren :) Bra att du påminde om toarulle - ska packa ner det genast.
#1 resan är ca 45 minuter lång men man vet inte med detta vädret precis som #2 säger. Men får hoppas på inga förseningar och så!
Han var duktig på att åka buss och det är ändå mycket krokigare och mer människor nära och så så tåg borde nog gå bra trots allt. :)
Glöm inte bajspåsar! 

Se till att valpen har möjlighet att värma sig om det blir lååånga förseningar och nej inget vatten under tiden det behövs inte..

Vi bor väldigt nära stationen så om det blir hemska förseningar så kan vi gå hem och värma oss. :)
Problemet är ju att tågen ofta skjuts upp med en kvart åt gången.
För några veckor sedan när jag åkte och mitt tåg blev försenat med 6 timmar så var det en kvart eller en halvtimme åt gången… Så då stod vi länge på perrongen och frös.

Om någon var intresserad, så har vi nu varit här hos min mormor och morfar på österlen sedan 9 imorse, snö upp till knäna (eller huvudet på Zeke). Tågresan gick galant, och den 30 minuter långa bilresan gick också jättebra.
Tack för alla tips :)
vad bra! :D där hade du tur, fint namn de heter min mirbrors hund med.. :)