Hund på 70 kvadrat
Nu vill jag ha en ärlig åsikt om vad ni tycker om detta.
har fått så mycket kritiska kommentarer om detta, men främst rån okunniga folk som inte kan spec mkt om hundar. så nu frågar ja er, tycker ni att man kan ha en hund på 70 kvadrat??

JA, varför inte? Det viktigaste är ju att hunden kommer ut… 70 kvadrat tycker jag inte är så lite, faktiskt!
Oja! Absolut och utan tvekan. Allt annat är skitsnack, ja, beroende på hur full den ytan redan är då…
Får jag plats med tre hundar(storlek labbe) på 9 kvadrat utan problem så ska inte en hund på 70 kvadrat vara några som helst problem.
Motionen och alla större aktiviteter sker ju ändå utanför huset i vilket fall, eller hur? Och vem behöver egentligen 70 kvadrat för vila och småaktiviteter?
Jag har 92 kvadrat och en hund på 45kg och folk anser mitt boende är för litet för att överhuvudtaget ha hund på. Man hör ju hur galet det låter… Du kan absolut ha hund på 70 kvadrat.
Men självklart! Egentligen tror jag faktiskt att hunden inte bryr sig hur stort det är. Självklart bryr den sig om att vara i bur, men 70 kvadrat är ingenting. Bara den får umgås med dig så är den nöjd, ytan skiter den i ;)
Självklart kan man det! Det är väl strunt samma om man bor på 40 eller 200 kvadrat, man springer väl inte runt och motionerar hunden inne ändå? Nä, så länge hunden får komma ut och aktiveras gör det detsamma hur stort man bor.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Självklart jag och salza delar på 20kvm… i korridor och det funkar hur bra som helst :) inne tar vi det lugnt och ute rör vi på oss..
Hehe självklart att du kan det!
Jag bor (ibland) med Två hundar på 60 kvadrat! (Alltid en, en ute på foder)
Det är ju ute man motionerar hunden inte inne.
Om boytan är mer en smaksak om man tycker det blir för trångt, men hey, vi hade två rottweilers, och en BC-mix på ca 70 kvadrat så..
Och 3 hundar, 90 kilo totalt, plus lilla mig och en till, på 9 kvadrat, säger väl allt? Det går, bara man vill! ;) Man rör på sig utomhus och därmed basta.

Klart du kan ha hund på 70 kvm, jag har 74 kvm och hon ligger ändå bara och sover i soffan. Motionen sköter vi utomhus.
Men herregud, 70 kvadrat är ju inte ens särskilt lite! Det kan du absolut ha, hunden får ju hur som helst sin motion utomhus, inomhus ska den ju koppla av :)

Jag tycker också att man kan ha det, men som sagt, många som gått emot och sagt att det inte alls går, tycker det är en aning jobbigt!
Jag bor med mina två hundar (och pojkvännen när han sover här) på 27 kvm. Inga som helst problem, som sagt så motioneras de ju utomhus! Så länge som hunden får den motion och aktivering den behöver så är det lugnt (men det ska den ju ha även om den bor på 250 kvm)! 
Varför skulle man inte kunna ha det ? Det är ju trots allt ute som hunden ska motioneras. Jag bor på dryga 65 kvm med en stor hund (leonberger), två katter och i sommar eller höst ytterligare en hund dock några storlekar mindre. Strunta i vad dom där okunniga människorna säger är mitt råd! =)

Ja köp 2 
Jag tycker man kan ha det, håller med en del här med det är ju inte i hemmet hunden ska motonera, det gör ju inte vi ihelelr liksom.
Så länge en hund mår bra med sina ägare har mat och vatten, tak över huvudet, mysig sovplat och massa kärlek, tror jag nog att förlåt mig nu men att hunden skiter blankt i var de bor bara det är med sin flock, och den han älskar, och den/dom som älskar han (eller hon)
det anser jag iaf…
och kommer ut dagligen, och minnst en långpromenad om dagen där den me dfår bli rastad! :)

Jag har en rottisblandning på 74 kvadrat och tidigare har vi bott på både 53 och 61 kvadrat och hon har inte tagit någon skada av det.
Motion och aktivering sker ju utomhus, inomhus är det lugn och ro och lite hjärngympa som gäller ibland
~Quila Roze~
Jag har en större hund och x antal fiskar på mindre, till skillnad från fiskarna så får hunden komma ut ur lägenheten och göra annat :)
boytan har inget med saken att göra.
≧◔◡◔≦
Jag har en rottisblandning på 42,5 kvm, sen är jag hundvakt åt mammas schäfervalp ibland och ibland har jag 4 hundar här hemma(schäfern och min + 2 shihtzublandraser, men inomhus så vilar man , ute får man leka och springa!

Jag och min sambo bor på 35 kvadrat med en boxer på 9 månader, inte de minsta problem!

då tutar vi o kör!
gör så! ;) låter som en bra ide! :)
Förlåt, men…
En hund på 70 kvadrat måste vara jäkligt stor!
Sorry, kunde inte låta bli. 
Och du hade ju redan fått svar på frågan. 
#23 Haha! Så tänkte jag med, även om man förstod vad TS menade, hehe.

bor på 28 med min pudeloch kille.. Killen tar mer plats än hunden faktiskt:P I somras hade jag även en schäfer och det gick utmärkt så kör på!!
Det går hur bra som helst! Hemma så sover hunden, äter, tuggar ben och kelar etc. Det som hunden behöver mkt plats till gör man ju ändå ute =P En hund kan nästan må bra var som helst så länge den får mat och mkt kärlek så jag ser ingen anledning till vf det inte skulle gå =)
Min granne har 3st hundar på 56kvm och den största av dem är en grand danois hon har även fåglar, sköldpaddor etc. detta är dock på landet så det finns gott om plats utomhus för dem och det verkar funka bra. Hundarna verkar välskötta och jag som granne blir inte det minsta störd.
27, vad bra, då blir det ingent granfröjdens pogram med er iaf! 

Jag bor på 75kvm och har en hund på 30kg. Funkar alldeles utmärkt.
Absolut! Min mamma bor i ett 1700-tals torp på knappa 30 kvm ute i skogen med en rottis och en japanska spets samt en kisse. Utöver det har de några tusen kvm att springa i också.
Jag lever på mindre än 70 m2, och har två BCs… Tränar och aktiverar hunden gör man ju inte inne i lägenheten, där jobbar man med stillsamt finlir och vilar.
/Aremea
Har bott i en etta på 42kvm med två BCs, en av varje kön, okastrerade, gick hur bra som helst.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Men snälla, hur tänker folk då. Skulle man inte heller få ha barn i en tre-rumslägenhet på 70 kvm?
>>>Malum domesticum<<<

Jag och min lilla Cassie bor på 51 kvadrat. Hon verkar inte lida av det. Och vi går ju ut om dagarna också :)