Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 4386 ggr
ShitGoose
0

Biter sönder skor..

Hilma har börjat bita sönder skorna! Hon har inte gjort det förut.. När inte jag är hemma så ger jag henne ben och leksaker men skorna är ändå mer intressanta. Har ni något bra tips på hur man får henne att sluta med det? :)

Medarbetare på Sphynx iFokus

sali
0

ställ undan skornan är du inte är hemma. Det går inte att fya henne efteråt.

ShitGoose
0

det gör jag redan. men det är inte så kul att behöva ta bort dom hela tiden. skulle vara skönt att få ha dom i hallen där dom ska stå ^^ men om det är det ända man kan göra så får man väl göra det.. :)

Yessica
0

Har aldrig haft det problemet. Det vi har gjort är att alltid haft skorna undanställda från dag 1 med valpen. Då har det inte ens funnits det alternativet. Dom har fått leka med sina leksaker då istället. Testa det en längre tid och se vad som händer.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

ShitGoose
0

#3 Okej! Det ska jag testa :)

Yessica
0

#4 Gör så, och tänk då på att ha dom undan en längre period, för på en vecka eller så har dom inte glömt. Tungan ute

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Karizma
0

min syster har dom problemen än idag med sin 13 åriga hund dom skaffa sig ett bra skoskåp han rör inte skor när dom är hemma men annars van att vara hemma så det har inget med det å göra på syrrans hund :) Men tips skoskåp sen tycker jag det är snyggt med :)

ShitGoose
0

#5 Haha jadå ^^

#6 Smart, Det skulle man ju kunna skaffa :)

[IsabelleA]
0

Min BC slutade tugga på skor efter att jag började gå långa promenader innan jag lämnade honom ensam.

Alltså, förut så gick jag bara en lite kort 20 minuters runda för att han skulle kissa av sig, då var han inte trött, säkert understimulerad och tuggade sönder många skor. Så nu har jag börjat med att gå ut en timma och då ligger han och sover. Nu tuggar han inte på skor längre. Kan det kanske ha med understimulering att göra?

Ett tipps är i alla fall att trötta ut din vovve innan du lämnar den ensam :)