Hundar iFokus

Hundar

Etikett: efterlysningar
Läst 1550 ggr
Nikka
0

Dagmatte i Upplands Väsby sökes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag söker efter en dagmatte som har hundvana och framförallt kan någonting om träning och aktivitet hos hunden. Då Plexus är en väldigt bestämd och envis hund, som kräver en hundvan förare, behöver han någon som tydligt kan visa vem som bestämmer men samtidigt någon han kan lita på och känner sig trygg med.
   Han går bra ihop med andra hundar, både hanar som tikar (dock är han ganska dominant av sig, men aldrig aggressiv eller bråkig), så om du har en egen är det inga problem.
   Plexus har dock lite "problem" med hundmöten, då han börjar gnälla högt, drar i kopplet och ibland skäller (ej aggressivt), vilket jag försöker träna bort. Därför vill jag att du gärna kan och vet hur du ska göra för att undvika att han beter sig så, alt. är villig att lära dig. Han har dessutom vääldigt mycket energi så långa promenader, minst två gånger om dagen är ett plus!
   För övrigt är han en jättemysig hund, lätt att träna om man vill det, duktig på agility, kan gå lös utan problem om man bara håller ett öga på honom hela tiden.

Jag söker alltså efter en dagmatte som kan tänkas ta hand om Plexus på vardagar (mån-fre) mellan ca 10 till ca 18.30. _Om inte alla dagar funkar för dig, så kan ev. min pappa ta honom den dagen.
_   Vi bor i Upplands Väsby så du får gärna bo i närheten, med bra kommunikationer. Tyvärr har jag inte råd att betala något, så jag söker efter någon som gör detta för att du vill, tycker det är kul och gör det av intresse. I utbyte kan jag istället kanske passa din hund (om du har någon) nån gång eller liknande.

Hör av dig snarast!

[Empisen]
0

Åååh… jag som bor i Upplands Väsby.. Men går tyvärr i skolan på dagarna..

[Empisen]
0

Har aldrig sett dig här föressten.. I vilken "del" av Upplands väsby bor du? Glad

Nikka
0

Jag bor i Carlslund :)

[Empisen]
0

Åh jasså, var dagmatte åt en new foundland där på sommarlovet Glad