Sibbe , Alaskan Malamute & Alaskan husky
Är det Malamuten din sambo hade? Isåfall: SHIT VAD SNYGG! Och bra fotograf, samt kamera måste det varit!
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Aww! Jääääätte snygga! Var det en uts för bara Malamutes?
#6 Nej, det var många. Jag ställde ut Rottweiler.
Fanns en massa hundar där.
Faraohund, golden retrivier, lagotto, isländsk fårhund, eurasier, irl. varghund.. Osv 
¨#7 Jaha.. Åhh där hade jag velat vara! Tycker Faraohundar, AM, Eurasier, I Fårhundar är jätte fina! Och Rottweiler som är min 2:a favvoras <3 :'3
#8 Springer alltid på utställningar tycker jag..
Det är roligt!
#9 Ja om 3 veckor ska jag på min första utställning :)
#10 Roligt. Vart då?
#11 Jo ;) I Vindeln.
Lite OT men jag är ju TS och när vi ändå snackar om uts. Kan man fota andras hundar när man är på en uts? om man frågar såklart då?
#13 okej, nej jag tänkte mest bara för att ha bilder.. Aww en VH! Som min Ricko! (fast Ricknöten var ju lite schäfer också men) Åh en vitherdehund som är en nära favvoras! Snytgg bild det blev!
Så kan man bara ta alltså? Men om man går fram efter utställningen frågar man väl? Eller alltså om ägaren sitter med hunden, eller får man bara ta ett kort utan att säga nåt?
#15 Oftast när jag står och klickar på folk så kommer de fram och frågar om jag inte kan ta en riktigt bra bild på deras hund.
Inbitna utställningsfolk är vana att folk tar kort på både dem och deras hundar.
Ett annat exempel. (samma hund)
Jag bryr mig inte om människorna på bild, och har aldrig vart med om att folk skulle ha problem med det.
Som sagt, de är ganska vana.
Nej såklart är det hunden jag vill ha på bild. Men jag tänker så dom inte blir arga för att jag går fram och fotar utan att fråga.
Jag har ju en malamute och orsaken till att vi valde malamute och inte husky berodde mycket på energi nivån ( som #1 säger) även så sägs att Huskyn ofta har enorm flockkänsla som hos malamuten inte är lika stark och det därmed kan vara enklare att lämna malamuten ensam.
Sen ville vi ha en stoor hund ^^
här är vår tjej 9-10 v
#19 Jätte fin! Vi har haft en som var 50% Malamute. Hade ungefär samma teckning som din. Ja då kanske Malamuten passar mig bättre? Ja jag älskar ju också stora hundar
Eller ja som jag brukar säga "desto större, destor bättre" eller ja jag gillar ju schäfrar mer en Grandisar men aja.. Då jag kanske kommer skaffa en när jag är 17-18 och går grymnasium/högskola så den kan vara hemma ensam, kommer ju inte lämna den hur länge som helst men.. Sen så är ju det att jag bara kommer skaffa en hund eftersom jag inte tror jag har råd & tid med en hund när jag är 17-18,..
Ricko - Som på bilden i inlägg #20
Så såg sambons Yukon (malamuten) ut!
#20 Snygging! 
#21, #22 Tack ^^
#22 Då måste den ju varit snuuuuuuper snygg :D
#24 Ja, det var han verkligen