Hundar iFokus

Hundar

Etikett: raser
Läst 4191 ggr
[Hilo]
0

Hundens favoritras...?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en tik, som aldrig leker med andra hundar.
Det blir en avståndshållande morrning och bortvända blickar.. Thats it.

Hon har dock lekt med andra hundar..
-Två gånger under sina tre år..

Nu till saken hör att båda hundarna har vart tricolor Cavalier King Charles Spaniels..
Hanar.

Vet att hundar kan vara mer förtjusta i vissa raser än andra.
Har en hane som älskar pudlar.
Min förra tik älskade golden retriviers men hatade samojedhundar.

Kan ju vara en slump, men tycker det är lite roligt att båda har vart Cavaliers, och dessutom tricolor..
**
Någon som har en hund med någon favoritras?**

[Vargnatt-]
0

Jag tror Aramis har lite extra kärlek för golden retrivers. Han träffade en tik på valpkursen när han var yngre och henne föll han verkligen för. Vi skulle ha en inkallningsövning då, ledaren för kursen höll i Aramis, jag sprang iväg och ropade på honom…Aramis sprang fram en bit, tvärvände och stack till goldentiken Kyss.

Efter den valpkursen har han alltid blivit lite extra glad när man sett golden retrivers Tungan ute

Zebben
0

Min äldsta tik leker med alla typer av hundar som är röda i pälsen, dock inte om de är större än henne.

Min andra tik gillar småhundar, dock ej raser som mops, frallor, bostons. Men leker som vanligt för hårt, så hon har småhundsförbud på öppna stora ytor där farten kan bli för hög=triggande för jaktlek.

[Hilo]
0

#2 Också haft en hund, rottweiler som var som din andra tik. Småhundar, men inte boston, fralla eller mops…
Jo, man får se upp ibland..

#1 Aw, gullig histora, hihi.

Karizma
0

tyvärr leker inte våran tik heller med hundar men en godlen ritriver tik som inte heller är så lekglad går hon bra med, vi brukar mötas vid promenaderna o de går jätte fin ihop dom 2. kanske är det så att de ser o upplevs väldigt snälla o det är ju den tiken med jätte lydig med så det passar oss bra som vän. Hon gillar tikar mycket mer eftersom de är itne så påstridiga av sig och hon levde innan med 3 st till.

Trollhassel
0

Min borzoi avskyr allt vad schäfrar heter, vilket jag tycker är väldigt synd. Däremot är han väldigt förtjust i alla vinthundsraser. Känns nästan som att vinthundarna talar samma språk och de övriga raserna pratar något annat…men så är det ju inte.

Lilla Prillan gillar alla raser men framför allt små hanar.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Xondah
0

Min hund gillar de flesta hundraser vi träffat på. Skulle endå gissa på att jämthundar tillhör hans favvisar. Han blir som en 1 åring och alldeles jokkig.

anaprincess
0

Min gillar dom av samma ras, andra är han rädd för.

malinroth
0

Nelly gillar dom flesta hundar men är försiktig vid möte med större hundar och speciellt schäfrar, hennes favoritras är utan tvekan Wheaten terrer som hon själv är, hon blir alldeles sprallig när hon ser en sån :)

[jakke94]
0

våran vuxna clumber tik gillar inte grandis, men blir jätteglad såfort hon får syn på en st bernhard :P hon har också lekt med en varghund..så det är inte storleken iaf :P

[Hilo]
0

#9 Hehe nej, det låter inte som det.

Man undrar ju varför det är så..

KickanW
0

Min vovve har två bästisar av rasen Tibetansk Terrier (våra grannars hundar) så hon blir extra glad om hon ser hundar i den storleken!

[jakke94]
0

just det! .. glömde skriva vilka raser våran vuxna tik inte gillar heller förutom grandis..

Hon avskyr alla små hundar .. alltså jättesmå såsom Chihuahua eller papillon :P hon skäller inte eller så men hon går undan och undviker möta dem med blicken och så :P

Leorag
0

Min hund föredrar helt klart hundar av sin egen ras, han blir helt lyrisk när han får syn på en annan LB och sen spelar det ingen roll om han känner den hunden eller inte. Så glad blir han aldrig när han ser hundar av andra raser.

ingann
0

Min gillar alla raser utom pudel… vi har mött 2 pudlar under de 2 åren han funnits och han blir som en helt annan hund när han sett dem… tokskäller och tvärvägrar lyssna på mig… ändå innehåller han själv några % pudel…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Tina-A
0

Jag tror nog att Oliver, mellanpudel, är mest förtjust i att leka med andra pudlar. Men han älskar alla så han leker gärna med vem som helst, oavsett storlek, kön eller ras så länge de inte är för hårdhänta.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Maddepadde
0

Min Ila, jaktlabb, har en klar förkärlek till andra retrievers, främst andra Jaktlabbar men också Groenisar och kelpies (som i hennes ögon säkert ser ut som jaktlabbar).

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

SaraC
0

Eros har svårt för hanhundar, små hundar brukar gå bra. Tikar och valpar har alltid gått bra, oavsett storlek, ras, färg. Han är löjligt förtjust i en japansk spets-brutta och två pudelflickor.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

fia-mia
0

Hunden jag är extramatte åt tycker inte om boxrar och collies/shelties. Hon blir "galen" då, skäller och morrar men andra hundar är lugnt. Favoriterna är andra labradorer, en tibbe samt en cocker.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

lifefighter
0

Det där med att hundar tycker om olika, stämmer verkligen in på mina. Jag tänkte eftersom de lever tillsammans, i samma flock borde gadda ihop sig men inte det. Min fralla tycker inte om chihuahuor det är det värsta han vet speciellt de ljusa och långhåriga. Har tre grannar på gården som har chihuahuor och dem skrattar åt honom hela tiden. Mina nakenhundar tycker nästan lika, min hane tycker att alla vinthundar är läskiga, med deras långa smala ben eller något. kines tiken älskar GD och alla hundar mer eller mindre.

Min trio är lite konstiga / Alex2

En fråga ni som har fler hundar märker ni att era hundar tycker olika om olika hundar eller går de ihop som en flock och tycker lika?

[Hilo]
0

#19 Min labbe är ingen rasist, han gillar alla raser, men ogillar buffiga hanar, men annars funkar allt..
Det är bara tiken som skyr allt utom tricolor cavalier änsålänge, hehe.

lifefighter
0

#20 skönt att ha en hund som gillar alla raser. Att hanhundar ogillar andra hanhundar är ganska vanligt ändå.

Så tiken din tycker inte om andra färgvarianter av cavalier heller? /Alex2

[Hilo]
0

#21 Ja, men han ogillar inte alla hanar Glad

Det vet jag inte, hon har inte intresserat sig för någon annan variant i alla fall, kan ju vara en slump, men lite kul är det.

Här är min hane tillsammans med grannens pitbull/rhodesian ridgeback.
Min hund är den svarta.

lifefighter
0

#22 jätte fin labbe, fin kroppsbyggnad. Vad udda att hon bara tycker om dem och ändå en sak att fundera på varför. Jag är tokig att få en förklaring till allt, men det är inte alltid det går. Hundar är helt otroliga och smart / Alex2

[Hilo]
0

#23 Tack, men han är inte renrasig, han har lite flatte och golden i sig. Glömde "mix" efter labbe.. Oskyldig
Golden märks inte, men flatten syns på de flänginga rörelserna han får till när han kutar för full karriär.

Men, tack så mycket ändå, kan visa en bättre bild  Glad

Maddepadde
0

Va klockrent flatten lyser genom på den bilden!
Snygg jycke :)

Men börja grina då!

lifefighter
0

#24 okej, ändå väldigt fin kille.

Gerbilflicka
0

Min schafer blir helt till sig om vi traffar en westi.

[Hilo]
0

#25 Javisst!

Tack så mycket!
Men är det någon som är snygg är det din.. Ojoj.

#26 Tack tack Glad

Maddepadde
0

Åh, tackar ;)
Med risk för att vara lite småpartisk så är hon ta mej fan bland de snyggare hundarna som vandrat på denna jord, haha!

Men börja grina då!

[Hilo]
0

#29 Liite partisk  Flört