Hundar iFokus

Hundar

Etikett: pälsvård-omvårdnad
Läst 6400 ggr
urfaren
0

bra blekschampo till vit hund

är det någon som vet ett schampo för vit päls som bleker bra utan att skada pälsen allt för mycket?

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Mischa
0

Kan inte tänka mig att det finns schampon med "blekningsmedel" i däremot kan jag tänka mig att det finns dom som neutraliserar missfärgningar likt silverschampon för oss även kallade blåschampo och även på hästsidan finns ju skimmelschampo.

Bara att gå in på närmsta djuraffär.

≧◔◡◔≦

urfaren
0

ja precis det jag menade :P

Jonna75
0

Dom schampon jag använder till mina Samojeder som jag varit nöjd med är: Bio-Groom Super White Coat Brightener samt Cardinal Blue Diamond

urfaren
0

ok tackar.

Changrila
0

Tänk bara på att schampoon som ändrar pälsfärgen inte får användas på hundar som ska ställas ut. ;)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

AnnaKarin
0

Matrix SO Silver, människoschampoo man köper hos frissan, är helt suveränt på vita katter så det borde funka på hundar med.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

marinelady
0

#5 Inte för att vara cynisk men alla är nog medvetna om att det kommer ingen kolla upp på utställningsplatsen… om inte stora misstankar ex. en fläck har "mystiskt" försvunnit mellan en utställning och en annan dyker upp. Det finns mycket fuffens som sprejas/tvättas på hundar på utställningar och inget sätt att riktigt kolla det heller..

emmeb
0

På vita hundar fungerar Galltvål super. ^^ Hade det inte varit för att vår hund måstet tvättas i specialschampo pga. allergi hade jag lätt kört med Galltvål. (www.galltval.com)

anaprincess
0

Jag använder ett märke som heter Trixie. Ena heter color weis, den är för vita hundar och intensifierar den naturliga färgen. Funkar bra. Men köpte en annan för ett tag sen från samma märke som heter Langhaar och den var mycket bättre! Han har hållit sig vit nu sen 29 augusti och pälsen är super fin, mju och glansig utan tovor!  Den är också för känsligt skin, långhåriga hundar och valpar.

Linnea
0

För hästar finns det speciella skimmelschampon, fungerar säkert på hundar också. Har sett något sånt där white coat nånting för hundar men kommer inte ihåg vad det hette. Annars funkar ju potatismjöl.

Skynda långsamt så går det fortare.

urfaren
0

har försökt med potatismjöl utan större lycka.

Changrila
2

Bara för att det inte kontrolleras varje gång betyder det väl inte att man ska tipsa folk om hur de fuskar?

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Karizma
0

en fråga missfärgning vid nos/mun kan man tvätta det med med era tips? Ställer inte ut tåls o säga o har en blandis :)