näst sista gången
ikväll är det valpkurs för mig och Daddy :) det är näst sista gången, känns lite sorligt :P
hitills har han lärt sig:
sitt
ligg
stanna
kryp
kom
inkallning
gå lös (tills han hittat något kul)
igenom (kört genom tunnlar)
och gå fint i koppel :P
vi är 9 stycken i kursen och vi planerar att bilda en träningrupp på brukshundsklubben så vi kan fortsätta att träna tillsammans en gång i veckan :P
någon som går valpkurs med sin hund? vad har ni lärt er ? :) har det varit kul med valpkurs ?

jag går med sindra och det går jättebra. Vi är rätt många och änsålänge har vi inte lärt hundarna mer är ögonkontakt

Jag låter maken gå valpkurs eller snarare grundkurs, med min golden, för det är jag som håller kursen. Vi jobbar mest på relationer, (att visa hunden vilken bra resurs vi faktiskt är), ögonkontaktövningar och lite vardagsgrejer som sitt, ligg, stå, stanna, gå fint i kopplet od.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Ja det är faktiskt ganska kul :) 1(kuvasz)/8 av våra hundar har vi gått med. Tänkte gå med min Ricko(Vit hedehund/Schäfer) och syrras Sakura(alaskan husky) och syrrans och min 75&Papillon men det blev inget av för dem. Fast Ricko skulle jag inte gå lydnad eller valpkurs då jag hämtade honom när han var 1 och lydnad var ingen mening då han var så lydig så oj oj. Dom andra hundarna(2 rottisar och sen hade vi en 75&Schäfer valp på foder) hade vi nog inte nån tanke att gå med.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se