tanter med amstaff/pitbull :p
Jaa.. Något jag lagt märke till nu det senaste är tanter (alltså i 50+ åldern) som har amstaff/pitbull.. har sett det flera gånger på rätt kort tid, senast idag såg jag en tant, gråhårig och rätt gammal -med en rejäl vovve :) Lite kul tycker jag.. Det är inte den första hundmodellen jag associerar till gråhåriga tanter…
Kanske inte så mycket att diskutera, mest en upplyftande iakttagelse från min sida
Jag har sett en del också faktiskt och blivit glatt överraskad!
Kul med blandade åldrar på ägarna till dessa raser :)
Min misstanke är tyvärr att det istället oftast handlar om mammor som fått ta hand om sina söners(och döttrars) impulsinköpta "shitbulls" som dom inte längre har tid/råd och intresse kvar för.
≧◔◡◔≦
Här vid oss finns det en äldre man, gissningsvis mellan 65-70, som har en Amstaff :) Han hade gjort ett rastest och då hade han fått Amstaff :P
Det finns en tant som bor i samma område som min mamma. Och det är verkligen ingen trevlig syn där. Tanten klarat verkligen inte av att hålla hunden och man ser varkligen att hon är rädd om dom möter något som hunden drar åt. Har sett henne snurra kopplet runt stolpar och träd då hon verkligen inte orkar hålla emot Jag undviker henne som pesten då min hund gör utfall och jag vill verkligen inte att något skall hända. Men det är en skrämande syn.

#5 det kan vara så att skämtet faktiskt stämmer :p
Istället för att beklaga sig över dessa livsfarliga kamphundar har tanterna vänt på det och skaffat en egen :p
Det coolaste jag sett var en tant på knappa 1,50 med rullator och 6 stora rottweilerhanar, tre på varje handtag ute och gick.
Gissa om jag glodde, haha!
haha hur gammal är du #9 :) Jag tycker mig se en hel del av denna ras både yngre, familjer och äldre nu har jag sett bra bra syner :) o jag hejjar för dessa raser ska få ett bra ryckte.
Såg ett skäckexp på en blandras tippar på bordercollie o labb iaf den tanten var som #4 fast hunden la sig ner vid hundmöten o sen hoppa upp o skällde som en tok tanten höll på o ramla
. Varför skaffa hund om man inte vet hur den ska arbetas det räcker inte alltid med bara ha en promenad o klappvän lite så tänker jag. det vart lite OT!
träffa en tant, 60+ som hade två stycken staffar, jättebra pli på dem! :P

Jag har en gammelfaster som har Amstaff. Hon är "fin kulturtant" från söder i stockholm.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler