Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 4481 ggr
KexChoklad
0

Valp till sommarlovet :D

Nu är det bestämt . till sommarlovet ska vi skaffa valp!:D

Jag blev dock välldigt ledsen först för att jag trodde vi skulle skaffa nu .. Men så förklarade mamma att , det passar inte in i vårat liv just nu då jag har mkt problem med skolan o att det snart blir vinter

men jaa jag är glad endå , för nu vet jag att det iaf blir av!:)

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

empan-hampus
0

Vad roligt! Skrattande Vet ni vilken ras det blir??

KexChoklad
0

#1 En shitzu blandning eller nåt sådant :)

// Elin

empan-hampus
0

#2 Okej Glad

KexChoklad
0

japp :)

// Elin

[jakke94]
0

varför inte renrasigt om jag får fråga ? :P

KexChoklad
0

#5 joodå renrasigt går jättebra det med , jag e bara så förtjust i blandningarna

// Elin

[jakke94]
0

jag tycker det är säkrare men det renrasiga, då vet man mer vad man får och kan tex inte ställa ut en blandras (tom bladisutställningar) och om man skulle vilja köra agility så kan man inte ta några "cert" med mera..

(och nu kommer jag säkerligen få massa blandrasägare på mig, men tycker det är säkrare med renrasigt då man vet vad man får och har ofta fler koller, fastän blandraser kan vara lika glada och snälla som renrasigt:P)

MinAmstaffNero
0

#7 hon måste väl få göra som hon vill?

empan-hampus
0

#7 Blandraser kan vara minst lika "säkra" som renrasiga.. Och få precis lika mycket koller..

[jakke94]
0

#8 jag har inte sagt att hon inte får göra som hon vill ? jag skrev vad jag tyckte och vad jag hade gjort, inte vad hon tyckte och vad hon ska göra, självklart får hon göra som hon vill ?

[matildax]
0

vad kul! :D

[jakke94]
0

#9 jupp kan vara.. men hur vet du tex att din hund är en blandning jack russel, fox, DSG och papillon, hur kan du vara helt säker på att den inte har en till ras ? eller två till ? men tycker inte vi ska ta över tråden med detta ämne så jag slutar diskutera här om detta och säger ist GRATTIS till TS som jag nog glömde i mina tidigare inlägg :P

MinAmstaffNero
0

#12 man kan ju välja att titta på föräldrarna och omm man inte får köper man inte en valp därfrån.

Till TS GRATTIS!

[jakke94]
0

**svarar minamstaffs…. i pm ist för här**

empan-hampus
0

#12 Min hund har inte dom raserna i sig..

Som #13 sa så kan man kolla på föräldrarna och så finns det papper på vad föräldrarna är för raser o.s.v Flört

[jakke94]
0

** svarar dej också i pm då jag fortf. itne tycker vi ska diskutera det här ^^

mealily
0

ah, vad roligt :D! Vad är det för mer raser i den?

KexChoklad
0

ändring , jag ska få hund nu  istället :D jag är så jäkla glad!!!

Så nu har mamma mejlat på lite valpar o så ska vi ta o ringa dom sen!

// Elin

mealily
0

Du får uppdatera oss när det är fixat! Man blir nyfiken :]

Taci
0

Grattis!

Vad är det för valpar ni ringt på då?

bblomquist
0

gud vad kul :D !
Själv ska man få hund näst nästa sommar :c

tsset
0

Kul! Hoppas ni hittar någon bra valp, men ta inte första bästa bara för att det blir "nu"! Kan vara värt att vänta en månad eller så, för en perfekt blandning. Och då tänker jag rasblandning men också blandning mellan föräldrarnas egenskaper ;)

Här blir det troligen valp till sommaren, beroende på "vart" den äldsta hunden är då så att säga… tugnt att tänka så men man måste ta med alla i planerna!

KexChoklad
0

Vi ska titta på en liten kille idag kl 7 :D jag har drömt om denna hund i flera nätter nu! hihiiiiiiiii , han är en blandning av lhasa apso , cockerspaniel o shitzuu :D

// Elin

[matildax]
0

#23 gud va roligt! du får ta kort på sötnosen o visa sen Skrattande

KexChoklad
0

#24 jaa känns så himla härligt!

// Elin

mealily
0

Gud vad mysigt :D Ta bilder på lillen!

KexChoklad
0

Japp det ska jag göra såfort jag kommer dit! :D

// Elin

Ziggi
0

GRATTIS!!! :) Fota mycket nu!

KexChoklad
0

NU e han häär :D underbar!! började dock storgråta påvägen hem för att han var så ledsen :( men det går över! Han är såå söt! bilder kommer i morgon när vi är lite piggare :)

// Elin

Taci
0

I första inlägget skriver du att ni ska vänta för att det inte passar in i ert liv just nu, o nu har ni hämtat hem en hund? Hur kom sig den vändningen? Frågar bara av ren nyfikenhet :P

[SusannaK]
0

#29 Lycka till hoppas allt går bra!

Rafflan
0

Gud vad kul :D

Grattis, men undrar samma som #30 :/

KexChoklad
0

Jo nämligen såhär , jag ska diagnosiseras o jag är jättetrött pga av min medecin jag har undertiden men nu så har jag bytt medecin som är superbra!! jag går upp halv sex på månarna :D förut gick jag upp vid tio o var jättetrött hela dan , o så fick jag algot som en present för att jag gjort allt dethär o så

// Elin

Gluskap
0

Oj då, snabba ryck! Flört
Lycka till med den lille och glöm inte bilderna!

KexChoklad
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska se om jag kan ladda in bilden nu , hihu

// Elin

Rafflan
0

Nej men gud vad söt :D

hihi ja du har ju längtat efter hund länge så du är ju påläst och förberedd, vi får bara önskar er lycka till, du kommer garanterat få super kul som hund ägare ;)

KexChoklad
0

hihi tack :D , jag hade tänkt börja med agility eller freestyle med han sen

// Elin

mealily
0

Vad söt! Är han blackandtan?

KexChoklad
0

jag vet faktist inte , enligt papprerna är han bara svart o brun :P han är även mycket vit på bröstet

// Elin

mealily
0

Supersöt var han iallafall :) När får ni hem honom?

KexChoklad
0

Hihi , Han är redan hemma :P hämtade han igår, han ligger o sover i mitt knä just nu :)

// Elin

mealily
0

Jasså! Och kvällen gick bra?
Har han något namn än? ^_^

KexChoklad
0

Det gick superbra! , Japps han heter Algot :), hihi , han blir så glad när man går ut på gräset med han:D

Vi ska snart iväg o köpa ett halspand o koppel åt han , blått blir det tror jag :)

// Elin

mealily
0

åååh, jag kan inte vätna tills den 18 då min valp kommer!
Du får uppdatera oss med händelser och hur det går för lille Algot :)

[Vargnatt-]
0

Grattis till sötnosen :)

Rafflan
0

#37 ja små hundar brukar ju vara bra på freestyle och agillity gillar dom flesta hundarna. Dock vill jag även tips om spår då det är sån sjukt bra aktivering för hunden och nästan alla hundar älskar spår och kan spåra bra :D

Vår valp fattade nyss hur man spårar, tog bara 8 månader men nu är han kung på korta lätta spår :D

bblomquist
0

åh va roligt, hoppas allt kommer gå bra! :)

IceLinn
0

Så skoj! Hoppas allt går bra! Dröm själv om en egen hund!

Lycka till med din sötnos!

destroyed
0

grattis:) Finns inget bättre än att få en hund när man har precis tagit sig igenom en tuff tid:)

KexChoklad
0

kan ju skriva en liten uptering om hur det går med lille Algot =)

Han är världens mysigaste hund! Är så himla glad att jag köpte honom och skulle inte klara mig utan hans varma pussar

Han tyr sig till mig hela tiden vilket ör bra för det var ju meningen :)

Han älskar att vara ute o springa på tomten , mycket spring i benen :P Men inomhus är han riktigt lugn! Han är nästan helt rumsren redan :D

// Elin

Royalz
0

Vad söt han är :) Hur gammal är han?

KexChoklad
0

#51 han är drygt 8 veckor

// Elin

LinaK
0

#52 drygt 8 veckor? han lär väl vara äldre än 8 veckor?

Söt är han iaf. Samma namn som min grabb fick han också :)

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

KexChoklad
0

#53 nae han är drygt 7 och en halv vecka , hans mamma hade nämligen fått mjölk stockning eller vad det heter , men vetten sa att eftersom att dom är så tjocka o fina så spelade det ingen roll om dom flyttade nu

// Elin

Gluskap
0

Men det spelar ju ingen roll att hon fått mjölkstockning. Det är ju MINST 8 veckor som gäller!

empan-hampus
0

#55 Om valparna är redo så är det nog ingen fara. Speciellt inte om det är en halv vecka som skiljer..
Och mamman hade ju problem så..

Taci
0

#56, tror att Gluskap menar att det är rent av olagligt att sälja valpar innan 8 veckors ålder. Inga "Men..". Valparna ska väl inte drabbas pga att modern får mjölkstockning.

Gluskap
0

Då är vi inte av samma åsikt.
Och valpar får inte lämna mamman/uppfödaren innan 8 veckor om det inte finns särskilda skäl. Jag anser iaf inte att mjölkstockning är ett särskilt skäl.

empan-hampus
0

#57, #58 Ok.. Vet inte ens vad mjölkstockning är så någon får gärna förklara det Flört

tsset
0

Tror inte att det är uppfödaren eller TS som är den att gräla på, utan veterinären som uttryckligen sa att det var OK för valparna… för det måste väl ändå vara "största boven i dramat"? Dem borde ju veta om någon tänker jag…

KexChoklad
0

Gluskap , jag ber dig lämna min tråd omedelbart.

Mamma fick medeciner mot den som gör att mjölken går bort , dessutom hade hon sex valpar o tyckte att dom började bli jobbiga , o Algot mår perfekt

// Elin

Royalz
0

#61 Varför ska du alltid vara så dramatisk fort någon säger något som inte passar dig?

empan-hampus
0

#61 Självklart har veterinären rätt, du ska lyssna på henne/honom Glad

[iurochskur]
0

Hmm….Jag tycker ju det verkar oseriöst om man som hunduppfödare säljer innan lagen säger att det är tillåtet. Mjölkstockning eller ej, valpen hade behövt dom dagarna extra till att vara med sina syskon och mamman. Det är en stor sak för en valp att byta hem och ägare, varför jäkta…

Jag skulle verkligen inte hämtat valpen förrän den var exakt 8 veckor eller straxt därefter.

empan-hampus
0

#64 Men nu fanns det ju en anledning!

Taci
0

#60, vi grälar inte på Nån! Vi ville nog bara reda ut o säga vad det är som faktiskt gäller enligt lag. Inte att gräla på någon :P

[iurochskur]
0

Jag tycker i alla fall inte att mjölkstockning är en anledning att separera valparna från sina syskon och hem miljön innan 8 veckors ålder.

[SusannaK]
0

Hur går det med valpen…har du inte fler foton att visa? :)

mealily
0

Visst vore det en annan sak om valparna var 5-6 veckor?
Algot är en frisk valp, några dagar spelar ingen roll, om han nu är frisk i övrigt! Han lider ju inte av det. Stop bitchin' about it.

Kommer fler bilder på lillen snart :D?

[SarahOhrn]
0

Dock verkar blandraser vara friskare hundar än renrasiga… :)

KexChoklad
0

jag har en liten bild här på honom som jag tog igår

// Elin

KexChoklad
0

ojj vad i fokus försämrar kvaliten på fotona :O

men jaja , häär kommer en till bild :)

// Elin

Gluskap
0

Har bara påpekat vad lagen säger. Och vet du själv vad lagen säger så får du faktiskt räkna med reaktioner när du säger att valpen flyttat innan 8 veckor utan någon giltig orsak.

Lycka till med din valp =)

[jakke94]
0

#65 vaddå anledning ?!

våran tik hade också mjölkstockning, men vi sålde inte iväg vaparna endå! .. vi behöll dem utan problem, vi bara lät dem inte dia av mamman utan vi fick stödmata dem ist. vi behöll valparna till 10 veckors ålder för vi tyckte det var för tidigt med 8 veckor.

tyvär finns det väl ingen orginisation som skk som håller koll så man följer eglerna när det gäller blandras.

[iurochskur]
0

#74 Håller helt med dig….

Stor eloge till sådana som dig som faktiskt behåller valparna tills man anser att dom är redo och att det är lagligt att sälja dom.

Kram!

[iurochskur]
0

Och jag ska väl ge lite positivt svar till TS med:

Så underbart fin liten valp! Det bästa ni kan göra nu när uppfödaren tyvärr sålde den för tidigt är att ge den så mycket kärlek och trygghet ni kan. Och det är ju inte erat fel alls att uppfödaren valde att sälja den tidigare. Så det är kritik till uppfödaren jag gett ovan, ville bara förtydliga det.

Kram!

KexChoklad
0

men liksom , vad spelar det för roll ? det är tre dagars skillnad .. han var stor o fin o mådde super.. så liskom , vad finns det att bråka om ? blir trött på sånna här sajter

// Elin

[iurochskur]
0

Du måste kunna ta att alla har olika åsikter, åsikter förekommer på alla sajter, inte bara denna.

Och du behöver inte ta åt dig personligen…det är ju inte ditt fel att uppfödaren valde att sälja valpen för tidigt.

Bråka gjorde varken jag eller någon annan, vi gav en åsikt.

[SusannaK]
0

Jättesöt han är! Klappa han lite ifrån mig :)

MinAmstaffNero
0

Jasså har ni redn köpt han? Visste inte att "nästa sommarlov" var efter senaste sommar lovet som slutate för drygt en månad sen XD Jag ska iallafall köpa en valp nästa sommar, men då bli det nästa sommar också;)

Emaljoh4
0

Vad roligt! Vad söt! SkrattandeSkrattande

Tkr inte det är något att tjafsa om! Skrattande

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

empan-hampus
0

#74 Men det fanns ju en till anledning, mamman orkade inte med valparna längre.. Om jag förstod det rätt.
Och som sagt var, 3 dagar. Spelar roll! Om hunden mår prima och allt så liksom…

[Malin3033]
0

Många hundmammor är trötta på sina valpar på slutet, men lagen finns av en anledning! Jag tycker att uppfödaren gjorde fel.

[jakke94]
0

#82 tre dagar kan ha står betydelse.. och om det "bara" är tre veckor varför skulle inte uppfödaren kunna vänta dem 3 dagarna om det är så lite ? :S

Gerbilflicka
0

Har var det snabba puckar! Skrattande Dag 1 var det 9 manader kvar, dag 2 hann ni bade maila, kolla och kopa.

Jattefin hundvalp iaf. Kyss

ingann
0

Grattis till en underbar liten valp Skrattande

Är det någon som gjort fel så är det uppfödaren och inte TS…

#53 varför reagerade du på drygt 8 veckor??? det betyder 8 veckor+… annars heter det knappt…  *lite ordförståelse bara*

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[SarahOhrn]
0

Jag reagerar mest på att man på en dag hinner ringa, kolla på o köpa en valp. Man brukar väl kolla på valpen i alla fall o fundera lite inte ta första bästa. :S

Men grattis i alla fall till en söt valp!

[SusannaK]
0

Det var många meningar. Valpen är hos TS nu. Hon är förstås glad över det.

Hon har också gett en förklaring till varför dom valde att köpa valp nu istället. Ingen vet hur mycket dom tittat eller pratat om det här? Ingen vet hur mycket hennes föräldrar pratat om det här…och vägt för och nackdelar.

Det som kan tyckas gå väldigt snabbt här i tråden kan ha tagit lång tid av diskussion där hemma.

Vad ni alla tycker är igentligen helt ointressant eftersom han redan finns hos henne?

Det kanske verkade gå fort när vi valde vår Belllman med. Men som vi pratat om det här i 2 år tid. Vägt för o nackdelar om vilken ras osv osv. Det som syns här på forumet är ju bara en liten del.

Så var inte så hårda gott folk. Att åldern på valpen inte var riktigt inne var uppfödarens fel. Heller inget man kan göra något åt nu.

TS starta du en ny tråd om din valp! Nog är han värd en fin tråd! :)

[SarahOhrn]
0

Det är ett fritt land så man kan ändå uttrycka sina åsikter. Eller har jag fel? Sen om det spelar roll nu eller inte är en annan sak.

Jag emnar inte att diskussionen gick snabbt men på två dagar hade dom ändrat sig från nästa sommar till nu det är ju rätt nsabbt ändå men det JAG tycker ä snabbt är att hläsa på valpen o ta hem honom samma dag.. Jag hade sjläv hälsat på ett par gnåger och funderat! Och när valpen dessutom inet ens va 8 v och den ska vara MINST det hellre lite mer..

[SusannaK]
0

#89 Men du…det jag menar är att du faktiskt inte vet hur diskussionerna gått där hemma. Inte heller om hennes föräldrar varit i kontakt med den här personen som har valparna innan.

Att älta samma sak om o om igen …vad hjälper det?

ingann
0

#89 jag har inte fått uppfattningen att du hälsade på och funderade nåt speciellt på din valp…

du skriver själv i en tråd  att "Vi skaffade den här valpen då det va han vi blev erbjudna o vi funderat på o skaffa valp".

Det låter mer som att ni pratat om valp (precis som TS med familj), blivit erbjudna en och då köpt den första bästa ni erbjudits…  TS med familj har iaf själva letat efter och valt ut sin valp.

/Ingalill

LinaK
0

#86 ingann: För mig är inte drygt 8 veckor samma sak som 8 veckor+. För mig är det drygt 8 veckor minus lite granna. Så det kan uppfattas olika som du ser.

Marylojs
0

#92 Fast nu är det ju faktiskt så att drygt de facto betyder "lite mer än", att du sedan uppenbarligen inte behärskar svenska språket kan väl ingen annan klandras för?

En liten språklektion:

Knappt = lite mindre än

Drygt = lite mer än

Enkelt va?

Taci
0

#87, det tycker jag däremot inte har någon betydelse. Vi hade bestämt oss för att skaffa valp, o skulle egentligen bara titta på valparna, men eftersom vi förälskade oss i en av dom, o han redan var mer än leveransklar så varför vänta? Så det tycker jag inte är nåt konstigt, att man hämtar valpen samtidigt som man "tittar" :)

ingann
0

#92 ordet drygt betyder "lite mer"…  alltså ingen tolkningsfråga… att säja att det är mindre är lika fel som att säja att en bichon är en katt… (men det kanske också kan uppfattas olika?)

synonymer till ordet drygt: väl, mer än, åtminstone, minst, över, gott och väl, rikligt.

Hämtat ur Svenska synonymordboken…

/Ingalill

LinaK
0

#93 För det första behöver du inte ge mig språklektioner dom kan jag ta någon annan stans än på iFokus av dig. Jag skrev aldrig att det ÄR så, jag skrev att det är så för MIG, och det är vad jag har fått lära mig, MEN det var tydligen fel då. Det erkänner jag! Förövrigt klandrade jag ingen, jag skrev som jag trodde att det var. Men som sagt så trodde jag fel.

#95 Jo jag har precis fått lära mig det av svenskaspråketpolisen så nu vet jag det Flörtthanks!

[SarahOhrn]
0

#90 Jo, eftersom hon skrev att dom mailat personer samma dag och sen att dom ringde en och åkte dit. Så vet jag ju detta. Läs sjläv. Men i ett diskussionsforum får man ta att folk skriver vad dom tycker.

#91 Ja, dock funderade vi i en månad. Min sambos mamma fick honom som "betalning" för att de lånade deras hane och dom skulle då sälja honom. Men när jag träffade föll jag för honom och har velat ha en golden och vi har funderat sen dess att han lånades ut för avel och han bodde hos sambons mamma i en månad för att vi skulle fundera. Det tycker ju inte jag är samma sak och förhastade beslut. Hade jag inet velat ha honom hade jag inte köpt honom men vi träffade ju honom i en månads tid innan…

Sjlävklart hade jag letat annars efter det jag vill ha men han är ju precis det jag va ute efter så varför skulle jag inte ta honom. Men hade jag beslutat mig för att leta en valp sjläv annars hade jag ändå träffat valpen ett tag och kollat lite innan jag tog hem honom…

#94 Ja, kanske det. Men när man dessutom två dagar innan inte skulle ha någon valp just nu.. Ja, det är väl jag som tyckte allt gick grymt fort bara. Men struntsamma! Som jag skrev till TS, grattis till valpen! Dock va den ju inte heller leveransklar…

Rafflan
0

#94 jepp, det hade ju vart konstigare om man åkt ditt för att hämta innan man tittat på dem ;)

Dock håller jag med många andra, dom ska gå med mamman och syskonen 8 veckor av en anledning, annars hade den laget inte funnit. Dåligt av uppfödaren :/

Men du kommer säkert få jätte kul med din lilla valp :D 

tips, klicket träna den, små hundarn är grymma på att lära sig trix och lära trix med hjälp av klicket så går det super fort :D

[SarahOhrn]
0

Det är kombinationen av att valpen inte är leveransklar o allt gick så fort. Jag tror valpmamman hade klarat en vecka till och dom hade kunnat vänta på valpen en vecka men hälsat på den då. Eller?

Taci
0

#97, det håller jag med om, jag tycker också det är lite hastigt att bestämma samma dag som man hämtar hunden att man skaffar en nu istället för om nästan ett år :) Men det är ju jag, TS o hennes familj väljer ju själva vad dom vill göra :)

#98, jag menar att man inte åker någon gång Innan man hämtar den för att bara titta..

[SarahOhrn]
0

Ja, det är klart som bestämmer. Säger bara vad jag tycker! Inget för att vara elak utan bara min ärliga åsikt…

Men jag ska lämna den här tråden nu då jag förstört den tillräckligt! ;)

Lycka till med lilla valpen TS! Det är jobbigt, men underbart.

Rafflan
0

En tanke, går inte du i skolan? hur har ni då löst det dag tid?

Det var nämligen vårt största problem när vi skaffade valp i feberuari då vi ungar gick i skolan å föräldrarna jobbade :P

ingann
0

Ett par dagar (max 3) ser inte jag som någon större betydelse faktiskt även om de helst ska vara minst 8 veckor…  Så länge valpen är frisk och kry och äter själv så klarar den sig utan mamman… Argumentet "syskonen" är inte heller en anledning.. Hur klarar sig då alla valpar som är ensamma i kullen?

Den enda som gjort något fel är uppfödaren, men även den kanske litade på veterinären och hade sin första kull.. 

Sen är det ingen som vet hur diskussionerna gått hemma hos TS familj.. Föräldrarna kanske bara sagt till henne att de ska vänta för att inte bygga upp hennes förhoppningar så mycket innan de hittat några annonser…

Hur folk väljer och köper sina valpar/hundar är faktiskt upp till var och en…

/Ingalill

Taci
0

#103, det är väl alldeles självklart att det är upp till var o en, men alla har fortfarande rätt till en åsikt :)

Nu snor jag inte tråden mer, lycka till med lilla valpen!:)

[SusannaK]
0

#103 Så var min tanke oxå. Jag skulle inte som mamma bygga upp några föväntningar inför mina barn om jag inte var säker på min sak. Då är det bättre att säga att det inget blir just nu.

ingann
0

#104 ja, men om man inte vet bakgrunden så så behöver man inte vara så hård i sina omdömen…  TS är liksom inte så gammal så alla vuxna här med "åsikter" borde inse och/eller veta att man inte berättar allt för sina barn för att inte väcka falska förhoppningar.. Så kan mycket väl vara fallet här.. Allt är inte bara svart eller vitt…

Till TS: Algot är underbart söt och du kommer få många goa stunder med honom;) Lycka till med godingen:)

/Ingalill

ingann
0

#105 så har jag också gjort. Mina barn har velat ha hund i många år men jag har sagt att det blir nån gång i framtiden när det passar bättre… Inte förrän jag tingat vår hund berättade jag för dem…

/Ingalill

KexChoklad
0

, Jag och mamma har letat hund i över ett år men vi har liksom inte hittat rätt osv , vi har varit väldigt inne  på att skaffa en hund till mig , men nu när jag visste ras osv blev det ju lite mer aktuellt . O så såg vi han  o åkte o träffa han o då märkte jag att han var rätt hund för mig helt enkttl

// Elin

Rafflan
0

En tanke, går inte du i skolan? hur har ni då löst det dag tid?

Det var nämligen vårt största problem när vi skaffade valp i feberuari då vi ungar gick i skolan å föräldrarna jobbade :P

KexChoklad
0

#109 , Jag går i skolan i endast nåra timmar , då om inte mamma är hemma är han hos mormor , vilket han älskar . sen hämtar jag honom o så får han komma hem igen ^^

// Elin

Rafflan
0

#110 och vad skönt att det kunde lösas så lätt :D

KexChoklad
0

#111 japp , jag borde kanske vara glad över att ni skällde lite på mig ang hans ålder , för då vet jag ju det till nästa gång ^^ jag har alltid hört att det varit 7-8 veckor dom kan lämna mamman så

// Elin

[SarahOhrn]
0

#112 aldrig, 7, MINST 8! T ex på blocket får man inte skriva att man säljer en valp under 8 v osv, av en anledning. :) men det va ju uppfödarens fel och inte ditt men då vet du i alla fall sen. :D

lycka till!!

sisal
0

Ursäkta mig, men den här tråden har helt plötsligt blivit ett diskussionforum för "ålder på valpen", TS:ens inlägg osv osv.

Alla får ha åsikter på ett öppet forum, men ibland tycker jag att vi "vuxna" människor faktiskt ska gå in på profilen hos den som undrar för att kolla ålder och sånt….. Även om de flesta ändå kommer med glada tillrop.

Som någon skrev i tråden så vet vi inget om familjens diskussioner,vi vet egentligen ingen ordentlig bakgrund mer än vad en jättelycklig och kanonglad "Kexchoklad" skriver.

Hon skriver en tråd och blir i mina ögon rejält påhoppad… Kan man inte flytta själva diskussionen om vad som är rätt och fel med veterinärer, ålder på hund osv och låta Kexchoklad glädjas över tilldragelsen…

Det är inte så jobbig att gå in på någons profil och kolla ålder osv…

Kexchoklad! Njut av din jättesöta valp, jag tror att du blir en toppen hundägare, och lägg gärna ut fler bilder på sötnosen.

Taci
0

#114, okej så vad kan DU utläsa av just dennes profil? Enligt mig så står det Ingen info om ålder, bostadsort eller någonting alls. Så hur ska det kunna va möjligt? O jag tycker inte att man ska behöva gå in o kolla ålder, vad har det med saken att göra egentligen? Ingen har "hoppat på" TS, utan uppfödaren! Eller hoppat på uppfödaren har ju heller ingen gjort, då denne bryter mot lagen o faktiskt får stå sitt kast.

[SarahOhrn]
0

Det står på överskriften på bilden såg jag efter ett långt tag men annars ingen info! Så det är ju inte det lättaste…

Dessutom har ingen vart elak eller hoppat på utan påpekat fakta. Det lär man vlä kunna ta?

[SusannaK]
0

Påpekat fakta femtielva ggr….det bör nog räcka nu.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.