Hundar iFokus

Hundar

Etikett: off-topic
Läst 2553 ggr
Zebben
0

OT Furuviksparken!

Har precis lämnat iväg en av hundarna till sin hundvakt. Imorgon ska nästa åka till sin hundvakt. Planen är Kolmården med barnen. Skitkul, om det inte varit för det ständigt dåliga samvetet att lämna bort hundarna. Eller speciellt den yngre då hon blir stressad när inte jag är i närheten.

Så fick jag förslaget Furuviksparken. Det är hundtillåtet och har både djur och nöjespark. Låter ju suveränt! Någon som varit där? Erfarenheter? Det är lika långt till båda och hemsidan ser ju jättebra ut, men jag vill höra från någon med egna erfarenheter…snälla ni som varit där med eller utan hund..skriv någon rad.

Vattnadal
0

Vi är där ofta, alltid med hund!

Vi brukar välja ut 2 av hundarna att ta med. Så länge Raksha fanns med oss var hon självskriven, och så en av huskyna. Individ efter vad vi orkar och vem som klarar av det bra och kan behöva någon action i sitt liv. Vi är inte så ruskigt intresserade av nöjesparken, utan strosar mest runt, tittar på djuren, grillar korv (det finns grillplatser med gratis ved, regnskydd och bord/bänkar) har picknick och myser.
Är vi där med syskonen och alla deras barn brukar vi hänga lite på nöjesfältet oxå.

Det är hundvänligt, finns hundbarer med vatten här och där, samt bra ställen att svalka tassar och bada hela hunden om det är varmt.

Man får inte ta med hundarna in till känguruna, lemurerna eller klapphagen, eller inomhus i tropikeriet. Då får man turas om, när man envisas att ta med hundarna. Det är många som tar med hundarna där, men alla gånger vi varit där är folk duktiga på att ha dem kopplade och att tänka sig för med andra hundar.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

corabora
0

När det gäller olika sorters djur att titta på så vinner ju kålmården med några längder. Eftersom Furuvik är mindre till ytan så blir det inte lika mycket gående.

Vill ni titta på djur åk till Kålmården, vill ni ha en trevlig familjedag  med djur och karuseller åk till Furuvik. Våra hundar brukar bli ganska nöjda och trötta mellan öronen efter en dag där.

SaraC
0

Vi har varit där massor av gånger genom åren, fast aldrig med hund. Som #2 skrev, vill man se fler djur ska man ta Kolmården istället. Furuvik passar bättre när man har yngre barn tycker jag, mer att göra eftersom de även har nöjespark och dylikt. Fina bad också, men det är väl säsongen förbi för nu kanske Oskyldig

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Zebben
0

Kom precis hem från Kolmården. Furuvik var stängt. Obestämd 

Men helt klart ska vi testa det nästa år. Vill inte lämna mina hundar "ensamma" och speciellt inte den yngre då hon blir så stressad. Den äldre går bra.

Vattnadal
0

#4 Då, kanske vi får fresta med lite "bo på lantgård", när du ändå kommer till våra trakter? Vi kanske tom kan ordna lite HiF-specialpris!

Här får man träffa höns, troligen till dess även ankor, får och getter, alla av gamla skyddade lantraser. Sen finns en liten smådjursavdelning med kanin, möss, lite exotiska djur som fåglar, reptiler, spännande insekter, akvarium od.

Vidare ett gäng galna huskyn, en goldenoch en blodnin som gärna delar en flaska vin när de små somnat!

MVH Elin

Zebben
0

#5 Låter mycket trevligt! Glad  allt från djur, små barn sover till vin Skrattande

Vattnadal
0

Ni är varmt välkomna hela högen!

MVH Elin

grinar
0

Har  varit där många år i följd när barnen var mindre och vi hade alltid hunden en sibirian husky med oss. Det gick jätte bra och han pussade på smådjuren och zebran Rekomenderar prova.