Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundtillbehör-hundprylar
Läst 1720 ggr
Ziggi
0

Någon som har provat Furminator?

Ja som rubriken säger, är det någon har som har provat furminator? Jag har googlat runt lite och jag hittar mest bara lov ord om den.

Någon kallade den; "Guds gåva till Schäfer ägare" Skrattande

Så, vad säger ni?

minja
0

Helt klart värd pengarna. Vissa typer av pälsar verkar den tyvärr inte vara så bra då hunden (eller katten, hästen) måste ha underpäls. Men skall dock tänka på att inte använda den för mycket då den tar bort mycket underpäls vilket gör att hunden kan ha svårare att hålla värmen och att det tar ett tag för pälsen att växa ut igen. Men det står rekomendationer på förpackningen, om allt det.

Ziggi
0

Nej precis, man ska endast använda den när hunden fäller för att minska håret på golvet.

Märker du att håren på golvet har minskat efter att du använt furminatorn? :)

Taci
0

Jag har beställt en som jag väntar på just nu :) Ett tips om du ska köpa en är att det finns splitternya original med garanti för under 200 kr på Tradera, som ett företag säljer.

Jag valde dock storlek Large, o börjar nu fundera på hur stor den borsten egentligen är.. :/ Tänkte mig nog kanske inte för ordenligt..

minja
0

#2 Alltså, jag har två katter och en hund. Det är ju alltid päls överallt Tungan ute, men jag intalar mig själv att det blir mindre med tanke på hur mycket jag får bort. I går borstade jag vovven och utan att vara särskillt noga så fick jag loss en näve päls som jag tryckt ihop så mycket det går och det bara på knappt på 5 minuter.

emmeb
0

Jag köpte glatt en furminator för ett tag sedan, hade ju hört så mycket bra om den. Sen insåg jag att min boxergumma nog inte har rätt päls för den srtens "borste". Besvikelse, jag som hade sett fram emot tussar av hår, nu i efterhand kan jag undra varifrån jag trodde att allt detta hår skulle komma. Cool

Får ta den på föräldrarnas katter ist kanske. Tungan ute

minja
0

#5 Hihi. Jag har ju en boxer/schäfer korsning, och han har lite mera lik schäfer päls fast inte så tjock, så det funkar på min huligan. Jag köpte den förra sommaren och då trodde jag faktiskt att han hade bestämt sig för att bli naken hund för gisses vad pälsen flög.

reverse
0

Den funkar sådär på min aussie. På min mammas dobermann/schäferblandningar fullkomligen yr det päls när man använder den på dem dock, så där gör den helt klart sitt jobb. ;) Ser nästan magiskt ut - man undrar var all den pälsen kom ifrån.

//Lina

Marylojs
0

Den ÄR verkligen guds gåva till schäferägare!

Taci
0

Jag fick hem min idag, o har bara provat den 5 min, o heeeeerregud vad päls jag fick bort, på så pass kort tid ^^ Ungerfär lika mkt som det tar med 20 min borstning!

Ricko
0

Har inte testat denTungan ute Hahah har ju själv varit Schäferägare och kommer bli igen om ett par år (mitt mål är att ha Schäfer uppfödning men man måste ju börja nånstans) Och på Kuvasz, alaskan husky borde det ju också vara bra då dom nästan har mer hår, Papillon & Vit herdehund & Rottis ägare har man ju också varit men att kamma dom tar ändå bara 5-10 min XD Aja kanske ska testa det.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Ziggi
0

#9 Var den i precis lagom storlek? :)

Taci
0

#11, det var den faktiskt! :) Så jag är glad att jag valde just Large.