Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 3294 ggr
MiaMaria
0

Kissande hanhundar

Ni med hanhundar, vart låter ni dem kissa? Alltså nu tänker jag när de är en stad eller större ort. Som våran hund han går o sniffar längs husväggarna där andra tidigare kissat när vi går i stan men jag vill inte låta honom kissa där, känns inte bra. Visst de är stenväggar o asfalt under så eg är de inget som tar skada men ändå.

Hur gör ni? Vart får era hundar kissa?

Taci
0

Vi går inte särskilt ofta så centralt, men gör vi det så får han faktiskt kissa på husväggar. Om det nu inte går en massa folk i närheten, men är det ingen omkring där, så får han det.  Sedan om han börjar med att vilja göra det på varenda hörn så tycker jag att det får räcka, men någon gång tillåter jag. Lyktstolpar får han också kissa på, det är väl klassikern ^^ Men det är likadant där, efter några gånger får det vara bra.

Sedan kissar han oftast på buskar eller träd, o det är ju helt ok för mig :)

Det är värre när man kommer hem till folk o det har hänt att en o annan stol fått sitt :(

ingann
1

Min får inte kissa på husväggar, staket eller lyktstolpar. Jag tycker det ser skitäckligt ut med nerpissade fasader oavsett om det är betong eller trä. Staket ruttnar och det är inte så kul för husägarna att få jobb och kostnader pga min hund… Lyktstolpar likadant, även om de är galvaniserade för att stå emot det mesta så är trafikkontorens största utgift att byta ut sönderfrätta lyktstolpar efter pissande hundar. Tycker faktiskt inte att skattepengarna ska gå till sånt bara för att hundägare är nonchalanta mot kommunens egendom…

Min får bara kissa på träd, buskar och gräs.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Nikkis
0

Jag tillåter inte mina hanar revirpinka lite här och där! Än mindre på husväggar, lyktor, folks privata egendom osv.

Enart i skogen där dom har fri-kommando så får dom göra hur dom vill, men ändå så försöker jag i största möjliga mån förbjuda dom att kissa på buskarna närmast stigarna, för det är inte så mysigt att få det på sig när man går förbi.

[SusannaK]
0

Nu håller  vi i o för sig mest till på landet= naturtomt och skogsmarker ;)….men är vi någon annanstans bland mer folk och hus ect. Så får Gutav inte kissa precis var han vill o absolut inte på husväggar o staket mm…..har aldrig upplevt det blir något problem att han inte får…så är det bara.

SaraC
0

Vi bor på landet och går bara här det inte finns några husväggar eller i skogen. Men jag låter honom inte gå och kissa på folks tomter eller liknande.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Magdalenaa
0

VI bor i stan och när vi ska gå igenom centrum så går vi en liten prommis först vid en å där han kan kissa på drygt 5 träd och sen går vi upp till stan och där kan han få kissa en gång på en vägstolpe och sen när vi kommer ut ur stan så är de buskarna som gäller, obeservera vägstolpen är 20 m före centrum börjar. Han är 1 år med mkt revir behov:)

destroyed
0

Sindras pappa fick pinka en gång på ett träd sen drog jag bort honom hela promenaden. Sprang han löst så fick han väl göra vad han ville men han lärde sig att jag stannade bara en gång och sen var det bra:)

Taci
0

#7, en enda gång bara på hela promenaden? :O Det tycker jag var lite snålt..

destroyed
0

8# han lärde sig att pinka ut allt på en gång iaf:P så jag slapp stanna varannan meter. Sen när han sprang löst så fick han göra som han ville typ:P

Karizma
0

:) rolig att du med hanhund reagerar på att hundar kissar på hus. Det är vel helt ok tycker jag. men kissa på postlådor o bilar där tycker jag man ändå kan försöka dom låta bli. Hanhund har vi haft en innan dok bara som hunvakt i 2 mån han kissa många skvättar o lyfte även fast han inte hade något kvar, även kunde han kissa tomt men sen när man var hemma nästan klämnde han ut 3 droppar igen. #7 hmm hundar ska ju kissa lite här o där för visa att här bor jag reklam för flickor :) Men OT jag tycker det är helt ok att en hund kissar på vårat staket om det är så men hoppa gärna över grindar o postlådor samt bilen :D

ingann
0

#10 så tycker du nog inte när staketet ruttnar, luktar hundkiss och måste bytas…

jag anser att eftersom det är jag som skaffat en hanhund så är det mitt ansvar att se till att han inte förstör andras egendom:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Taci
0

#11, jag har bott i villa i hela mitt liv där hundar gått o kissat stup i kvarten, även alla mina vänner (nästan), o jag vet ingen som fått sitt staket skadat på något sätt utav kiss.

ms-mee
0

Våra för inte pinka när dom går fot eller i bostadsområden, stan och så. Tycker inte det är så fräsch att pinka på hus eller så. Så dom får hålla sig till lyktstolpar, träd, buskar och sånt.
Dock när dom är lösa får dom pinka som dom vill.

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Karizma
0

det där med att lyckstolpar blir förstörda pga kiss jag kan ta kort på lycktstolpe vi har på gatan de är gammla och står bra, dok tycker jag att de behövs målas om lite. Staket förstörs det kan inte hända så ofta eftersom jag bode hemma o våran mellan Pudel kissade just på ett ställe i 15 år staketet byttet ut till högre när han var 3 år för att han hoppade över.  även grannarnas hundar kissa där 2 stora labbbladningar och en dvägpudel med kissa där. kan säga att de som köpte vårat hus har kvar samma staket o då är det många årsen, staket kräver underhållas med färg osv för att motstå väder o vind tror att en hund itne kan kissa sönder ett staket. kanske om det är smalare pinnar/bräder o att det är obehandlet lr de kanske inte sköter om sitt staket väl. :)

[SusannaK]
0

Är dct bara jag som tycker det blir rätt ofräscht med en massa hund kiss på sitt staket? :obscene-moneypiss: Går sönder eller ej…men varför ska dom kissa där?

Det är nog inte många som tycker det är trevligt iaf som har hus o staket när andras hundar pissar in staketet liksom? Bör man inte tänka på det?