Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1133 ggr
attvaraellerintevara
0

Avlivning hotar man med

Expressen 11/6-09,

Undertecknad fick ett Mail via Facebook …

Hundvalpar,hur söta som helst… Golden retriver blandad med Mastiff… kostnad 3000kr ,chippade avmaskade och veterinärbesiktade finns hos  polisen i Gävle,någon vecka till ,annars avlivning.. enl. Expressen..

Istället för att  sälja dom billigare gör man så här…

sprid ut detta och reagera och säg ifrån ni som kan och har inflytande i alla djurorganisationer … 

Hälsningar Astrid.Skrikandes

Xondah
0

Avskyvärt när folk går så lågt..

SaraC
0

Hittar ingenting om det på Expressens hemsida, har du någon länk?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

attvaraellerintevara
0

Hej Eros.Har varit bortrest en tid,ej därför sett ditt anrop.

Jag försökte få upp sidan i Expressen i dag ,antagligen har jag fått upp  denna tidningsnotis och ej sett att den var sedan februari 2009.Den stod då i Expressen 23 februari .

Hoppas att dom små liven blev utplacerade.

Är ledsen för detta misstag och om det givit er jobb, ber om ursäkt. Jag ber dig därför ta bort detta inslag/ Hälsningar AstridSkäms

Persifone
0

Saken är också att om de sänker priset, säker de också värdet på hundarna och lockar fram fler oseriösa köpare, tyvärr =/

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Ricko
0

Ska prata med mina föräldrar och kanske kan vi ta en :D  Fast samtidigt hjälper det dem att förtsätta göra sähär :/

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Karizma
0

Men nu är 3000kr billigt med jag anser att de kan hålla på priset men stryka helt detta med avlivning, men sen frågan är vad gör man om man inte får alla sålda inte kan polisen ha hundvalpar…

attvaraellerintevara
0

Persifone;;; Du har alldeles rätt,detta vet ju alla,det är risk för oseriösa köpare om valparna säljes förbilligt. MEN:::Förhoppningsvis så är de alla utplacerade nu,tidningsartikeln stod i expressen i februari 2009,vilket jag skrivit här ovan/

Ricko  OBS::: Jag toror att de är utplacerade för länge sedan,tidningsartikeln stod i Februari 2009/ Men du det finns många som väntar på hem, så kallade skilsmässohundar och allergihundar,alltså har familjerna skilts åt och ingen har kunnat ta ansvar eller ha kvar hunden,eller så drabbas en familjemedlem av pälsdjurs allergi… Hör med närmsta djurhem,i så fall först…

Hälsningar AstridFlört

Ricko
0

Jag vill helst ha en Schäfer elr annan ras jag gillar mer än golden&masitff.. Men som sakt Schäfer /ev Vit herdehund är jag mest ute efter! Ville helst ha dem för att dem skulle slippa avlivning :/ Dessutom finns det inget djurhem där ajg bor.. tror närmsta är åt närmare 30 mil.. Om enns det XD

attvaraellerintevara
0

Ricko Du har ju internet att tillgå,det är bara att söka… sök på hundar  så får du upp olika sighter,det finns alltid någon i närheten av dig,som vill bli omhändertagen eller ska omplaceras.eller sätt ut en annons…även  i nätet…Det är ju semestertider och känner man seriöst för sin hund ska få det bra,så gör man  mycket för att det ska bli så,kanske till och med erbjuder att köra hem den till dig… Ja,du kan väl kanske  titta i nätannonser och se om du hittar någon lämplig…Det är ju du som bestämmer själv,eller hur..  kommer bara med tips..Lycka till hur du än gör…Glad…Hälsningar Astrid

Ricko
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

9# aa ;D Vi har varit fodervärd åt en omplacerings schäfer(75%/25%Gråhund)s valp :} Här är en bild på han(ps:har copyright på bilden!!)

attvaraellerintevara
0

Hej Ricko jag vet ju inte vad du bor…men gå in och titta på Akitagårdens hundcenter och se sedan på omplaceringar…där finns några ljuvliga hundvalpar och även vuxna hundar just nu… Astrid igenFlört

Ricko
0

11# jag bor i en by utanför Vilhelmina(västebotten) har dem ngn hemsida? :)