Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 1301 ggr
[lolo8453]
0

Lägger ni er när valpen är vaken?

Ja, jag sitter uppe på kvällen tills min valp (snart 12 veckor) har somnat innan jag går och lägger mig.

Dem tre senaste nätterna har han vaknat mellan 3 och 4 på natten och velat gå ut. Sen får jag hålla mig vaken i lite över en timme tills han har somnat igen.

Lite jobbigt. Hur gör ni andra? Blir liksom lite trött. Och jag undrar om jag gör rätt.

[jakke94]
0

vi har en hage till våra två valpar.. på kvällen när vi ska gå och lägga oss så slänger vi ner dem där.. då vet dem att det är sovdags för det är det enda dem gör där. sen ibland vaknar dem på morgonen vid 5 tiden och då får vi ta ut dem .. men oftast sover dem hela natten

hur gammal är din valp ?
våra är  5 månader

[lolo8453]
0

Han blir 12 veckor på måndag. Han sover alltid i sin egen säng, så då hade jag kunnat sätta honom där när jag går och lägger mig (bredvid vår säng) och hoppas på att han fattar att han ska sova?

Har provat att gå och lägga mig en gång när han var vaken för kl var så mycket men jag fick såna skuldkänslor så jag gick upp igen.

Gluskap
0

gör en hage av kompostgaller och ha hans säng där i, så får han det begränsat och en trygghet!

[lolo8453]
0

Så bara man gör det på rätt sätt så är det alltså okej att man går och lägger sig fast han inte somnat?

I vårt sovrum finns bara en säng, två sängbord och hans säng. Kanske hade kunnat räcka med att bara stänga sovrumsdörren? Finns inte så mycket annat han kan sysselsätta sig med där inne än att sova ändå. Han går på dagtid bara in i sovrummet för att sova, aldrig leka.

[jakke94]
0

nyfiken, vad är det för ras ? :P

det behöver bara vara 4 stycken kompostgaller som bildar en liten 4-kant .. den behöver ej vara större då valpen endast ska sova där :P

destroyed
0

Sindra vet alltid när matte lägger sig i sängen då är det dags att sova.. Hon vill oftast inte vara vaken om jag ligger i sängen och sover.. det är ju så mysigt:)

Linnda
0

TS, att stänga sovrumsdörren låter som en bra ide. Annars tror jag att det räcker emd att du lägger dig och sätter valpen i hans/hennes säng. Men det är klart stänger du dörren är det ju bra för då kanske valpen säger till när den behöver gå ut och kissa.

[lolo8453]
0

#5 Det är en liten mops. Världens sötaste… Min första hund så jag är lite virrig.. Vet inte hur han hade reagerat om jag hade satt upp galler runt om honom. Tror inte att det hade varit så populärt. Men det är klart att man kan prova. Tack för tipsen!

# 6 Så gulligt! Skönt.

#7 Ska testa det i natt. Ibland är det så lätt att förmänskliga honom och tro att han reagerar som vi gör. Han blir nog inte ledsen om jag släcker ner och lägger mig. Skrattande Men han e ju min beeeebis

Ricko
0

8# Mopsar är så söta! Känner 1 mops som heter Maja, kan du lägga in en bild?

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

[lolo8453]
0
[jakke94]
0

okej, om du sätter ner den i en kompost-hage och den börjar gnälla och kanske slå med tassen på den så försök att igronera så tror jag han kommer till ro :P

Izmas
0

Lycka till!

När min hund var valp hade vi henne instängd med oss i sovrummet, det funkade kanon och hon la sig och sov när vi lade oss för då fanns det inget annat att göra=)

SaaraE
0

Jag använde aldrig hage, han förstod att det var dags för att sova då jag gick och la mig för då blev det tyst.

/ Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

[lolo8453]
0

Tack så mycket för alla tips. Ska se om jag kan få sova i natt då. Tycker det hade vatt skönt att gå upp på natten och gå ut med honom och sen kunna gå och lägga mig igen. Och att inte sitta uppe till halv ett på natten för att han vill det…

Emaljoh4
0

MEn om du sittr uppe med honom, då tror han kanske att du vill vara vaken.. :)

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

willowena
0

Inte behöver du kompostgaller om du inte tycker det, stäng hellre sovrumsdörren om du känner för det. Då vet han att han ska gå och lägga sig när du kommit till ro. Om du väntar på att han ska somna blir han nog snarare orolig. Du ska inte vänta på honom, det är han som ska kolla in vad du gör/vill. Lycka till med din lille!

ingann
0

Jag gick och lade mig med stängd dörr redan när jag fick hem min vid 8 veckor. När det blir tyst och mörkt förstår de att det är sovdags:)

Skulle han bli orolig så kan du ha hans säng precis nedanför dig så du kan hänga ner med armen och placera handen på sidan på honom.. Då känner han närheten och tryggheten hos dig;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[lolo8453]
0

Tack för alla tips!

I natt stängde vi sovrumsdörren och han tassade runt i 5-10 minuter innan han förstod vad han skulle göra. Sen gick han och lade sig själv i sin säng.

Så det var skönt, fick inte ens skuldkänslor.

[Wera]
0

#11 Aaaw älskar mopsar! (För det är väl en mops) Så fina :)

#19 Så bra att det går bra :D

ingann
0

#19 snart lägger han sig innan ni hinner släcka lampan:)

Min förstod från ca 3-4 månaders ålder att när matte stänger av dataskärmen så är det dags att sova så då sätter han sig vid sovrumsdörren och väntar;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

willowena
0

Det låter gott för både dig och voffsen. Ha några härliga år tillsammans du och han!

Yessica
0

Både med Sting å Pippi har vi börjat med att ha deras säng precis bredvid min och så har jag fått ha min arm nere dom första nätterna bara för att dom ska få en trygghet och man ska lite kunna ta tag i dom för att "tvinga" dom att slappna av och sova. Har dom gått iväg har det antingen varit för att dom varit nödiga eller busiga. Pippi var väldigt jobbig i början för hon var sååå himla busig. Hon skulle minsann inte sova. Haha! Så man fick gå och hämta henne, lägga henne i sängen, lägga sig själv. Så var hon uppe igen. Hämta tillbaka henne och så vidare några gånger tills hon faktiskt fattade. Det är viktigt att man faktiskt säger till dom på en gång att nu ska vi faktiskt sova. Det gör det lättare sen. Nu är det nästan Pippi som tvingar oss att gå och lägga oss när klockan börjar bli runt 22. Haha! Hon är 1 ½ år och en riktig polis Flört Fast det verkar vara okej att jag sitter vid datorn. Tungan ute

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi