Hej Har en Schäfer valp som...
Är väldigt nafsig… han tuggar på allt.. jag har full förståelse att det kliar i tänderna..
Men när han springer efter mina katter och ser dom som tugg leksaker går det för långt.
Nån som har ett tips på hur jag kan få han att sluta nafsa?? (det är inte så farligt som det låter) 
han nafsar försiktigt.. men endå.. hur länge "kliar det i tänderna" har ni något tips på vad jag kan köra när det tok "kliar" i tänderna? så att han inte nafsar på mig eller katterna.
och visst finns det något som heter spökålder för hundar??
han skällde på fönstret förut när jag kollade på tv.
Hur länge håller "spökåldern på"??
ursäkta alla frågor!
Mvh Emma och Schäfer valpen Nemo.
Berätta gärna mer om spökålder ;) Har aldrig hört talas om den förr .. ^^

det lilla jag läste var att hunden kunde skälla rätt upp och ner. alltså åt ingenting
(som min hund när tvn var avstängd idag) och han såg min spegel bild så började han morra
det tog ett bra tag innan han fattade att det var mig han såg
. goggla på spökåler hund eller nått sånt så kommer det upp mer info 
#2 Jasså, är han i spökåldern nu om han reser sig upp tvärt efter att ha sovit och bara står "upp och ner" och morrar?
(han ligger alltså och sover, flyger upp och bara står och kollar, samt morrar tills jag säger hans namn så att han vet att jag är där).
Åter till trådens ämne :P
Jag har ingen aning om hur man kan lösa ditt problem. Valpar är valpar helt enkelt ^_^
Ingen annan som vet?

sök på detta : (spökålder hund) så kommer det massa info. 
det verkar lite halv läskigt när man läser om det
.
Där av förkalringen att jag har en hund som skäller rakt ut åt ingengting

Spökåldern är väl från 6-7mån till10-11 mån ibland äldre. Dom kan då vara jättefjolliga, rädda för allt osv, det gäller då att nonchalera, absolut inte dalta och tycka synd om hunden, då ställer man till det.
Vad gäller nafsandet, har han nåt att tugga på? Och inte såna där trista oxhudsben, vissa gillar dom förvisso, men min hund gillar grisöron och annat torkat, senor och sånt. Ta en promenad, trötta ut honom lite, låter som att han kan vara uttråkad, men samtidigt är ju valpar ofta så…
Hur gammal är han?

haha

han är 6-7 månader. jag tycker jag aktiverar lillen hela tiden 
+ Att han har e schäfer tik att leka med (grannens hund).
Han har sånt där ben som det är pressat ben i eller jaaa…. ni fattar nog va jag menar 

Vid den åldern tycker jag att borde ha kommit ifrån nafsperioden…
Vilken typ av aktivering?
#7 Inga kamptrasor, bollar, kong, gummi grejer och pipsaker då? ;)
(kan uppmuntra dig med att här hemma ligger den en färgglad boll, leksak eller ben i varje hörn. Vart man än går trampar man alltid på något…)