Hundar iFokus

Hundar

Etikett: utfodring-och-foder
Läst 949 ggr
Thyra4
0

Vill ha tips om BRA hundmat

Jag är inne på min tredje Golden Retriver. Det är en tik och hon är redan 9 år. De båda andra har bara blivit 10 år. Nu har våran Sally fått problem med sköldkörteln och äter medicin för det. Hon har blivit väldigt kraftig de senaste åren TROTS att vi ger henne mindre och mindre. Hon är hungrig hela tiden (typiskt Golden). Jag tycker synd om henne men vill ju inte göda henne.

Eftersom jag också är medlem på Kolhydrater i Fokus och själv äter LCHF så har där ju också tagits upp vad våra hundar får i sig. De härstammar ju från vargen och vargen äter ju rått kött och inälvor och bytets maginnehåll, som kan innehålla en del växtdelar. Alltså behöver inte hundmaten innehålla 73% kolhydrater.

Nu har jag börjat utfodra henne med rått grishjärta, oxsvans, lammnjure blandat med LITE torrfoder. Det verkar som hon inte ät lika hungrig längre.

Läste följande http://www.mustela.se/varfor_torrfoder_inte_ar_fullgod.htm

och blev naturligtvis fundersam. Vad bjuder vi våra älsklingar på? Vill gärna ha förslag på BRA hundmat, som man kan lita på.

KitoBonito
0

Det finns ju foder speciellt för äldre hundar. Och ett fodermärke jag starkt kan rekomendera är Nutro Choice. Innehållet i foderna är rent, inga konstigheter. Jag vet inte om det passar, men kika på länken. Längst ner bland foderna är det ett för äldre hundar.

Nutro Choice

KitoBonito
0

Ah, nu kom det in på startsidan. Men kolla menyn på sidan och leta dig till "Nutro Choice". Klicka på den så kommer du dit jag menade. :)

Mischa
0

Om du inte vill köra på torrfoder eller BARFa kanske färskfoder vore ett fullgott mellanting?

ex. klass, priima, nordic?

≧◔◡◔≦