Glädjenotis: Träning ger färdighet.
Tidigare när man lämnat Ludde ensam hemma har han skällt och ylat vilket han också gjorde sen han var valp hos sin gamla ägare.
Idag kan jag glädja mig med att tala om för er här inne att han är knäpptyst inomhus nu. Inget skäll, inget yl.
I två månader har jag kivats med att träna honom på att vara ensam och idag var han själv i 4 timmar och gjorde inte ett enda ljud ifrån sig.
Han är officielt en tyst hund nu och ni ska veta vilka glädjetårar jag fick när jag fick se att ljudvågen på inspelningen var rak till skillnad från bergen den hade tidigare.
Förra ägaren hävdade att det inte går att få honom tyst, att han helt enkelt är en sådan hund som är flockbunden men "skam som ger sig" jag trodde inte på hans ord och se idag har jag en tyst vovve.
Haha, si där fick dem som påstår att en Alaskan malamute inte går att få tyst pga sin flockbundenhet. (han är blandras mellan Malamute och Schäfer)

vad roligt för dig =)

Va kul! Lycka till i fortsatta träningen!
Grattis till framstegen! :)

Vilken lättnad! =) Det blir lätt ett stressmoment när man vet att hunden inte är lugn hemma själv.

Berätta gärna hur du gjorde son tips till andra med samma problem :)
Lämnade honom ensam i början under 5 min, stod en bit ifrån huset och väntade ut tiden, gick sen in igen och berömde honom ifall han var duktig. Efter det lämnade jag honom ensam i timmar, kom hem och sa att han var duktig oavsett om han skällt eller inte. Gav honom också oerhört mycket motion och såg till att han var riktigt trött när jag lämnade honom ensam så han inte skulle orka bry sig om någon gick. Lärde honom också att han inte får skälla eller yla inomhus när han blev uppspelt eller vid lek genom att knäppa med fingrarna och säga TYST med gäll röst. Sen fick han heller inte sova inne i vårat sovrum, utan fick stanna utanför medan vi hade stängd dörr. Till en början ylade han utanför sovrummet men efter ett par dagar fatta han att det inte tjänar någonting till.
Vi lärde honom helt enkelt att stå på egna ben.
Vad kuul!!
hällsa "bubbisen"
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface

Grattis!!!!

Härligt! Kul med framsteg! 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

#6 Lät som ett helt utmärkt sätt att lära honom och väldigt genomtänkt :) speciellt det där med att bygga upp hans självkänsla att det är inte farligt att vara ensam.