Ruska på leksaken
Nu finns det god risk till att jag blir helt dumförklarad.
Jag läste att om hundar ruskar på en leksak är hunden ifråga oftast aggressiv. Stämmer detta och hur resonerar ni kring detta? Har ni en hund som ruskar leksaken?
Hoppas att jag inte formulerade mig fel.
för det mesta så vill dom visa :" kolla vad jag har och titta vad busig jag är kom och lek med mej" hon/han är nog bara busig ;)
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface
Detta skrevs av philip som ställer frågan och Fredrik från "hundcoatchen" som svarar.
"philip: Hej, idag kollade jag på "mannen som talar med hundar" och han nämde att om hunden ruskar sin leksak så tyder det på aggression. Nu är det så att jag har en hundvalp som till och från har en tendens att göra det, det jag undrar är om det stämmer? Fredrik: Ja, det stämmer. Men det är fullt naturligt, aggression finns hos alla hundar."
# 2 jaha, det visste inte jag det jag skrev läste jag i en bok , men men
Kan de inte bara mena att det är "jaktaggressioner", alltså att de ruskar för att ta ihjäl bytet?
#4 Det kan stämma, jag vet intre riktigt vad jag ska tro när jag läser det.
samma här

Jag vet inget om det, men min hund brukar ruska på sina leksaker lite då och har inga problem med det när han bara leker.

Våran labbe ruskar ibland på leksakerna när hon är på lekhumör. I henne finns absolut ingen aggressivitet!!!
#8 haha aggression finns hos alla hundar ^^ (skämtar)
"Fredrik: Ja, det stämmer. Men det är fullt naturligt, aggression finns hos alla hundar."

Det som #4 säger är rätt. Dom ruskar på leksaken för att ha ihjäl sitt byte. Hundar är från grund o botten jaktdjur, och oavsett ras, så kan alla hundar ruska på sin leksak.
Det behöver alltså inte alls betyda att hunden är aggressiv på något sätt.
Alla hundar jag haft har ALDRIG visat tecken på aggressivitet överhuvudtaget och dom har alla ruskat på sin leksak när dom lekt.
Så där förstår jag faktiskt inte vad Fredrik menar. ^-^
min ruskar alltid på sina leksaker för att visa att han vill leka och han vet nog inte ens vad aggressivitet betyder… snällare hund får man leta efter…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
" 11 Säger det samma om Silver 7 mån. Han ruskar vissa av sina lekaker, men jag kan ta dom när som helst eller leka med honom när han gör det utan minsta tecken på reaktion. Han vet inte heller vad aggressivitet betyder.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#12 min är 17 månader och min kompis tvillingar på 2,5 år kan göra precis vad de vill med honom… självklart håller jag ju koll men han har aldrig visat några tendenser till något utan han går gärna fram till dem och ger dem sina ben och leksaker för att de ska kasta dem åt honom:)
kommer katterna och vill smaka hans mat flyttar han sig så de får äta det dem vill innan han fortsätter…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Här är det ingen risk att katterna hinner äta av hundens mat. Är man labbe, så ska man äta så mycket som möjligt under kortast möjliga tid
Så vi mäter upp hennes mat och häller på lite vatten, så hon inte slänger i sig den.
# 13 Likadant här när katten går till Silvers mat, då går han undan och väntar.
Han älskar ocksa alla barn för dom vill ju leka.
Förstår heller inte vad Fredrik menar.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Men alltså, är det inte aggressivt att försöka döda någon?
Jag tror att han menar precis så, visst är det ett aggressivt beteende att försöka slita isär ett levande djur… Men just den aggressiviteten är naturlig!
Bara en chansning från mig…