Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 5292 ggr
kerstinjoh
0

Ser din hund på TV?

Hm, jag har alltid hört att hundar inte ser en tv-bild, bara hör ljudet. Men, Alfons ser verkligen djuren på tv´n. FörvånadStänger vi av ljudet, så är han ändå lika intresserad av djur på tv. När de försvinner så kikar han bakom tv´n för att se vart de tog vägen. Skumt, pratade med förre ägaren och hon berättade att Alfons son var likadan! Den killen älskar att se bollspel på tv!!Skrattande

Är han bara allmänt "knäpp" hihi? Jag har aldrig tidigare haft en hund som gjort så här. Vad sägs?

Kristina-
0

Min hund tittar oxå på Tv, det spelar ingen roll om man stänger av ljudet. Hans favoritprogram är försås när det är hundar.  T.ex. för några år sedan när Lassie visades, satt han framför Tvn och såg hela filmen. Något annat han gillar på Tv är apor, dom tycker han är mycket underhållande. Vi är övertygade om att han ser bilder, och för övrigt är han en mycket klok och smart hund.   Dom hundar jag haft  före honom däremot, har varit totalt ointresserade av Tvn.

lisette
3

nadja är helt tokig när vi tittar på djurprogram. ser hon en hund så hoppar hon ner från soffan (mmm hon får vara där) och springer fram och skäller på hunden på tv, ibland står hon och studsar för att komma i ansiktshöjd med hunden. när hunden (kan vara vilket djur som helst förresten) på tv springer bort en bit så försvinner nadja in i ett annat rum för att se om hunden är där. hon reagerara ALLTID så här på tvn när det är djur. men hon kan även ligga och titta på tvn bara för att. ofta när det är tecknat så kollar hon.

hugin, min förra hund brukade inte bry sig om djuren på tv. men han har reagerat otroligt kraftigt en gång. det var när en tiger kom smygandes i gräset mot en, den var riktigt nära tvn. då fick han bryt och började skälla och visade värsta raggen. jag blev rädd för jag fattade inte vad som hände eftersom han aldrig visat intresse för tv:n tidigare.

Ninja
0

Bara Pigge har visat intresse för TVn här hemma. Första gången var det några vargar som ylade, då tittade han sig omkring. Dock inte direkt mot TVn, han verkade mest undra varifrån det kom.
Nästa gång var det jordekorrar på ett naturprogram, då gick han fram och nosade på rutan. =) men när det inte luktade nåt speciellt så gick han därifrån igen :P

Hennum
0

nicki tittar oxå på tv… eller iaf när de e hundar o vargar som låter… då springer hon fram till tvn o ska se vad som händer.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

KerstinP
0

Ja det gör hon när andra hundar skäller i tv:n.

MeMyselfandI
0

Min golden kollar också in djur på tv, speciellt andra hundar (eller hundliknande typ vargar). Han är en riktig tv-tittare.

Häromdagen kollande jag en stund på Disney´s "Lady och Lufsen" - och helt otroligt, stundvis under den filmen var han väldigt intresserad…

En gång, i början på en film, så var det en hund på filmen som morrade, så golden-gubben ställde sig mitt framför tv:n och kollade - strax därefter, nästa klipp typ, då kör en bil rakt emot kameran (alltså visuellt rakt emot tittaren) och min hund hoppade en meter bakåt… Så nog ser vissa individer tv:n väldigt väl.

Däremot har jag en labbe som inte "ser" så mycket på tv. Men kan reagera på ljud, exempelvis om det på tv:n ringer på någons dörrklocka, reagerar och tror att det är här.

nattfrost
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våra hundar tittar bara om det är andra hundar på TV, värst är det om det är valpar som piper.

ThomasH
0

Jag har sex hundar och bara en av dem ser på TV.  det är helt klart att hon tittar på djur, Favoritprogramet är givetvis Veterinärerna, men alla program med djur duger. Ibland är jag orolig att hon ska välta TV:en då hon buffar på alla djur hon ser

Boode
0

Min yngsta hund ,Triton, kollar ofta på tv. Hans favorit program är veterinärerna :P

Sandra
0

Mina föräldrars hund Nikki, hon ser på tv ibland. Men varje gång man kommer innanför dörren o hon kommer från köket. Så tittar hon i spegelväggen (står man i köket så ser man ytterdörren längst bort i hallen om man tittar på spegelväggen). Det om nåt måste väl va ett bevis på att hundar visst ser i 2d o inte bara 3d som vissa hävdar. Det spelar liksom ingen roll hur tyst du öppnar dörren. Hon står o glor ändå =) + att hon tittar på en genom spegeln när man ska gå också. Då blir hon sur.

Rubiinen
0

Min hund springer  fram o "knuffar" på tvn han tycker det är jätte kul , men det gör inte vi , när vi får stora blöta fläckar på tv skärmen hela tiden,…. man får putsa varje dag :P

lisette
1

tittade på animal planet igår..

lisette
0

bäst man sitter bekvämt när man tittar på söta valpen i busken.

Real
0

Hiiih.. vad söt=) Min mors och min vovve är likadan.. när han var liten satte han sig framför tv:n och yla med alla vargar.. Sen brukar han jämt kolla när de är nått djur eller liknande.

Han är specielt söt när han hör en liten stakars vovve som kanske är med i djursjukhuset. Om den har ont.. "åhh, vad ska jag göra, hur ska jag hjälpa honom" *slick på tv rutan*

*bild; Lufsen*

Tixy
0

#13 hihi, vad söt :)

Varken den nuvarande eller förra hunden har kollat på tv. Den förra kollade ofta bakom tvn, och var väldigt fundersam över hallspegeln som sitter på väggen. Den nuvarande bryr sig inte om tvn, däremot kan hon stå och morra lite på hallspegeln.. :P

[Theriss]
0

Min hund kollar på tv om hon ser djur i rutan. Hon kollar i speglar också.

Vattnadal
0

Våra hundar var väldigt intresserade när vi tittade på Expedition Vildmark igår. Det var hundar från Piros uppfödare som var ute och drog runt på ungarna och André. Piro var väldigt intresserad, men stod lite för nära för att verkligen SE, han lyssnade nog mest.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Rosenhill
0

Min hund tittar också på tv hon gillade när dom sände djursjukhuset från helsingborg för dom känner hon.

En gång så tittade vi på en gammal repris av Mike Tayson när han bet av örat på sin motståndare och inka såg det och veckan efter så bet hon av en bit av örat på sin mamma, Våld på tv kan leda till våld i samhället.

mvh cecilia

Lilla_Pelle
0

Ibland ligger min hund i soffan när vi tittar på tv när han ser en hund eller hör nånting som låter voff kock kuii eller nåt likanande så skäller han och morrar! hihi

Lilla_Pelle
0

SkrattandeIbland ligger min hund i soffan när vi tittar på tv när han ser en hund eller hör nånting som låter voff kock kuii eller nåt likanande så skäller han och morrar! hihi

Rosenhill
0

#19 jag gillar dina bilder synd att hunden inte syns är det medvetet? Skrattande

Maja
0

Haha.. Min hund har aldrig varit intresserad av TVn.. Det kan vara hundar som skäller, människor som pratar (som t.o.m säger hans namn) m.m. utan att han reagerar.. ;)

[MatildaW]
0

Haha, jag är övertygad att hunar ser bilden, för min hund följer med i röreslerna när t.ex en hund springer eller när någon går ifrån osv :D hon tycker om att titta på tv ibland :P