försäkringarnas kostnader?
Vet ni här inne hur det ligger till med vinthundar och försäkring? har för mig att de inte har höga risker för problem med t.e.x. höfter, armbågar, knä o.s.v. o.s.v…
för det är väl det som gör att försäkringen blir dyrare? om man har en högre risk för problem?
Medarbetare på Hundar.ifokus
Om du är osäker så kolla runt lite med olika försäkringsbolag.
Eller jämför via www.pricerunner.se eller www.prisjakt.se
hm jo jag har försökt, men kan man kolla specifika raser där? har för mig att man inte kan det på t.e.x. agria iallafall.
Ja, raser med mycket hälsoproblem är det oftast högre premie på.
Ring och fråga. Tror inte det går att läsa sig till. Hos Agria är det i alla fall enkelt att ringa och höra sig för.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
På IF kan man räkna ut försäkringspremien genom att fylla i fälten för att köpa försäkring… Vill man inte köpa den låter man bli att trycka på "köpknappen" när man fått fram resultatet:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#4 aah okej :) tack, ska försöka direkt :P
#5 Såg att man kan göra samma sak som #4 skriver även på Agria
Kanske går på fler bolag också.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Ja på Sveland går också att se, det är smidigt och enkelt. Jag skulle försöka på Agia men där var man tvungen att fylla i ALLA uppgifter om en själv och hunden, behövde man inte på Sveland bara för att se vad försäkringen skulle gå på :)
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Jag har själv agria till min valp lite dyrare än sveland, men där ingick lite mer, min hund blir stor å på agria ingick mkt med höfter osv men det var en tilläggs försäkring som jag valde..har inte fått papperna ännu men jag tycker du ska ringa dom…Jätte trevliga är dom å hjälper en på bästa sätt…har bara haft god erfarenhet av agria vi har hästarna oxå försäkrade där å alltid blivit bemött på ett bra sätt 
Tack!
men är det inte så att Agria är det ända färsäkringsbolaget som bara inriktar sig på just djur?

#10 japp det visste jag
jag har nämnligen både hem,bil,eu-moppe försäkrade där