Hundar iFokus

Hundar

Etikett: klicker-shaping
Läst 1152 ggr
[IsabelleA]
0

Trasa, Godis eller klapp?

Vad andvänder ni för "beröm-metod"? Ger ni godis, klappar och pussar eller ger hunden en leksak när h*n gjort rätt?

Vad är smartast att andvända i förknippelse med klicker?

Vad andvänder du/vad tycker du fungerar bäst?

AnneN
0

Tränar jag med klicker så är det godis som är belöning, men annars så varierar jag mellan alla möjliga belöningar beroende på vad vi tränar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

minja
0

Min hund föredrar godis när det gäller klicker och vi tränar så gott som jämt med klicker. Men jag försöker öka hans föremålsintresse, men godiset slår högst.

Missel
0

Beronde på vad vi gör. Trixtränar vi så blir det godis & klicker. Sen älskar han sin boll och kampa.

Nikkis
0

Det beror helt och hållet på vad vi gör och vilket humör hunden är på. Vill jag inte få honom ur fokus så blir det en "lugnande" belöning, är det fart och fläkt, eller inlärning och dyl som gäller så blir belöningen anpassad till det.

Jag kan klicka honom med godis eller boll, ibland får han bara verbalt beröm och/eller en klapp. Som sagt, helt beroende på situationen.Glad

IdaS-A
0

Oftast godis och klappa.

joooossan
0

Väldigt beroende på vad vi gör! Antingen beröm genom röst, klapp eller godis :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Zebben
0

Jag varierar väldigt mkt hur jag belönar mina hundar. Allt från godis, klapp, kamp, leksak, spårarbete, sökarbete, externbelöning. När jag använder klicker blir det oftast godis eller externbelöning.

sagalisa
0

Mest godis men även min röst. Min Tax fungerar det mesta på utan leksaker men min valp har jag mest godis till just nu.

AnnL
0

Använder alltid godis med klicker. Godis för det mesta till andra belöningar också, om inte klapp och beröm och lite bus. Leksaker, bollar och kampa är inget han bryr sig om utomhus.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Firinella
0

Här är det godis som gäller och rösten. Blir alldeles vild när det gäller bollar så det fick jag lägga på hyllan.

[Vargnatt-]
0

Godis, beröm med rösten och klapp :)

Luddesmatte
0

Ordet duktig/bra och en klapp på huvudet.

rulda
0

När jag klickar Tusse så får han alltid godis.
Men om vi tränar på andra saker så berömmer jag honom med det som finns till hands.
• Springa lös
• Leka med annan hund
• Kampa med leksak
• Pinnar
• att jag berömmer med rösten
• Hälsa på annan person (som givetvis är med på det)
• han får fortsätta gå
• pussar (han älskar att pussas)

Allt han tycker är roligt använder jag som belöning. Om jag har sagt åt honom att sitta stilla så räcker det med "varsågod" = att han får fortsätta gå som belöning. Det blir han lyckligast av just då

emma071
0

oftast så bli det Godis och en och annan klapp,men det beru på var och när du ska andvända metoden ;)

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

gizz
0

här är det frollic som ges som belöning..

silverorm
0

Olika, beroende vad som ska läras in men godis, glad röst, kamplek och klappa om.

[IsabelleA]
0

Det verkar som om de flesta andvänder godis som beröm? Vad för godis andvänder ni?

silverorm
0

#17 Levergodis el Bozitas sensible med kycklinglever.Glad

[IsabelleA]
0

#18 haha, det låter ganska gott. Jag får ta en runda till djuraffären och se vad de har för något. :)

AnneN
0

#7 vad är externbelöning?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

silverorm
0

#19 Ja, den Bozitas är väldigt poppis bland hundarna, smidig att ha i fickan oxå!