Nya smuggelvalpar avlivade!
http://www.kvp.se/nyheter/1.1467009/tvingades-avliva-23-hundvalpar
Kan dom inte sluta snart? Tycker så synd om dessa valpar som inte får leva i sitt land.

fy vad hemskt. Hoppas att smugglandet kan upphöra!
Det gör ont i hjärtat… huvva 
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

nej fyy vad hemskt, varför tar man in dem så här? det äer bara elakt
#3 För att tjäna pengar… tyvärr är marknaden stor på små hundar och den lagliga marknaden räcker inte till, sen finns det många som tycker de renrasiga i sverige är för dyra.
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
MEN IDIOTER !!
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface

Ja, man blir ju verkligen förtvivlad att dom inte slutar smuggla. Eftersom smugglarna vet att blir dom tagna så avlivas valparna. Men det bryr sig dom väl inte om utan det är ju bara pengarna som styr. Suck!

Att folk inte lyssnar och lär någon gång. Köp inte hund om ni inte är säkra på var de är födda. Jag hoppas verkligen att det går att få ett slut på smugglingan.

#7# Precis! Men så länge bara valparna lider så blir det nog ingen skillnad. Undrar vad straffet är för smugglarna, böter eller?
De ärt ju hundarna, valparna som får lida. Dom har ju inte gjort något ont. Det är ju mäniskorna som behandlar dom som om dom vore en sak vilken som helst utan värde. TYVÄRR .
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Någon som vet hur stort antalet smuggelvalpar till sverige är på ett ungefär? självklart är det nog ett stort mörkertal också.

#10# Jag undrar om ens polisen vet om det. Det är nog grymt många varje vecka.

Marknaden kommer alltid att finnas då det alltid finns människor som köper dessa tyvärr.
Hårdare regler vid gränserna
Inför karantän igen tills man får bättre koll på hur man gör med djur från andra länder som ska in

Karantän är nog det enda som hjälper för det kostar ju en massa pengar.

Man blir ju bara så trött…! Vem köper smuggelhundar? kan man inte lägga de pengar som krävs för att få en svenskfödd el. lagligt imp. hund av "sin" ras så ska man inte ha någon!
Och de som tar in dem ska vi inte prata om…