Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 768 ggr
Marylojs
0

Bo hundvänligt utanför sthlm?

Vi ska flytta ut ur innerstan till något mer hundvänligt boende närmare naturen. VIlka områden är trevliga och inte så stökiga? Planen är en rymlig tvåa med egen uteplats.

reverse
0

Ni kan alltid byta med oss. ;D Vi bor nära både Judarskogen och Grimstareservatet och det är ganska naturskönt även utanför knuten. Hade vi inte jobben/plugget i stan så vore det trevligare att bo kvar, men nu blir det onödigt med restid, vilket även påverkar djuren såklart.

//Lina

Marylojs
0

Vi ska köpa, finns så himla lite ute på marknaden nu bara. Jag har dessutom så dålig koll på olika områden, vet bara att min magkänsla säger mig att norr är lugnare än söder, men det kan ju vara rent självbedrägeri.

Marylojs
0

#2 Haha, tack för förslaget, skall övervägas :-)

Zebben
0

Nja, att norr är lugnare än söder stämmer nog inte riktigt. Det finns mindre kul ställen i norr också..

Själv skulle jag satsa på söder. Bor ju där själv och kan varmt rekommendera det. Nacka, Tyresö är fina ställen att bo på.

Marylojs
0

#5 Nacka tittar vi faktiskt på, Tyresö har jag inte reflekterat så mkt över. Värt att kolla upp alltså. Tack!

Zebben
0

Det är mycket värt att kolla upp. Både i Nacka och Tyresö har Du väldigt mkt hundvänliga områden och stora skogar. Men i Tyresö är det strikt koppeltvång i hela kommunen, kanske något att ha i åtanke.

Men det är många hundar lösa ändå. Nacka är det lite mildare krav på hundägandet.

Nikkis
0

Ja du ser, nu är vi två som röstar på söder - Komsii komsiii Flört