Hundar iFokus

Hundar

Etikett: raser
Läst 1302 ggr
anna-mana
0

Rasen Dansk/Svensk gårdshunds

Är det någon som har en sådan ? Vad använder ni dem till i så fall?

sanne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej

vi har en liten dansk svensk. en helt underbar hund !! dom är från början kallade råtthundar och användes i ladugårdar o stall för att hålla rent från möss. Våran har väl fångat en o annan.

bra vakt hund, men världens underbaraste familjehund.

lägger med en bild på vår lille kille.

anna-mana
0

Zicken goding, jag ska åka till skåne imorgon och hämta hem våran första dsg valp på 10 veckor det ska bli jätte spännande.

sanne
0

#2 från vilken kennel ?? vår lilla kommer också nerifrån landet..

anna-mana
0

Från Aagerups kennel, vart ifrån kommer eran?

sanne
0

han kommer från Gitte Gotts. ska leta fram hans papper så för jag kommer inte ihåg vart det ligger.. vi hämtade inte honom från kenneln.. lycka till med din lilla gosing.

dom vill alltid krypa in under täcken o tröjor o så, tänk på att dom har väldigt tunn päls så dom fryser lätt ute..

anna-mana
0

Vad heter eran kille? Man kan ju söka på hunddata och se stamtavla och resultat jaa man kan ju se det mesta där.

Ellinor Johansson
0

Jag har tre GDS, håller med Sanne de är helt underbara hundar. Mina hundar är verkligen små trogna vänner. Vad är det för stam på din valp?

anna-mana
0

#7 våran valp är efter Mogulens Morrgan Musfångare och undan Aagerups Dilla.

anna-mana
0

#7 jag glömde ju att säga att jag tycker era godingar är jätte fina,  har sett dem på er hemsida oxå..

Carisma
0

Hej!

Här hemma har vi en DSG sedan 18 månader. Några vänner till oss introducerade oss frö rasen. Här är några av anledningarna till att vi som förstgångs hundägare valde rasen:

- Bra storlek för lght, hanne 37-39 cm mank

- Ej sönderavlad

- Lättlärd

- Gosig

- Vackra

Har du kikat på SDG hemsida?

/Carisma

sanne
0

#7 hur goa är dom där då ?! ååå vill så gärna hitta en bra tik !

anna-mana
0

#10 visst har jag kollat på DSG:s hemsida har nog läst allt som står och även kollat in nästan alla uppfödares hemsidor för att lära mig så mkt som möjligt om just denna ras.

Ellinor Johansson
0

Jag har försökt att lära mig så mycket som möjligt om rasen. Jag har också läst GSD hemsida samt RAS med jag blir bara förvirrad. Jag förstår inte alls hur de tänkerObestämd

anna-mana
0

Nu är hon hemma våran lilla Jajja, så liten och så Söt.

Ellinor Johansson
0

Hon ser jättesöt ut. Lycka till med henne! Tänker du ställa ställa ut henne?

Hennes pappas namn är det tuffaste namn jag sett på länge.

anna-mana
0

#15 Ja min tanke är att ställa ut henne och det blir till sommaren.

Namnet är nog ganska passande på denna rasSkrattande