Mops eller fralla?
Jag undrar om någon här på forumet har en mops eller en fransk bulldog eller bara allmänna erfarenheter av dessa raser. Hur är dom osv? har läst på internet men informationen känns så steril. .
Har ingen mops, men jag har hört att dom är roliga hundar, men dom kan få lite andningsbesvär om det blir för varmt, det är typ det ända jag vet!
det är ungefär et jag med har hört. .
En kompis till mig som jag umgås med ganska mycket har en Fralla, en kille på 11 månader.
Hon kör Agility, lydnad och rallylydnad med honom, och det går hur bra som helst :)
Underbara och glada hundar.
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
ok, ja för jag har fått intrycket att dom ska vara väldigt spralliga och härliga hundar. .
fralla skulle jag säga är mera en hund som vill arbeta och vara där du är. en perfekt hund som följer med till stallet och orkar långa dagar. en glad liten hund.
Håller med #5 om att fralla är mer hund att jobba :)
Sen av min erfarenhut är frallor "roligare".
Mopsar är också trevliga, men gillar frallor mer, om jag måste välja.
Sen har mopsar så hemska problem med andningen, vet inte hur många mosar jag hört kvävts till döds.. och får genomgå dyra och svåra operationer som ändå bara hjälper en liten stund.
Frallor har iofs problem med armbågar, men tycker det är "lättare" att sålla bort (hitta bra linjer) än en mops som inte kan andas normalt.
Hade ingen bild på en fralla, så lägger in en på en mops istället :p

#7 Fast hade inte frallor andningsproblem oxå? Eller är det så att mopsarna oftast får mer andningsproblem än frallorna?
Puttar upp en massa fralla trådar nu, det får ni ha översikt med, då jag har fallit platt som en pannkaka för denna rasen! 
Jag gillar Mopsar jätte mycket. Men läste dock att man borde ha minst 25.000 sparat ifall det händer nåt med mopsen, då tappade jag intresset för rasen. De har ju jättelätt för att få ögonsjukdomar för nosen tar inte emot skitet som det göra på andra hundar utan det kommer rakt i ögonen.