Hundar iFokus

Hundar

Etikett: media
Läst 1559 ggr
[jejjas]
0

Ytligare en hund borta

empan-hampus
0

Men assåå!! =@ Jag blir så jävla arg!!! Jävla äckeldummafularuttnaelakakorkade********@@@@@@ varför gör man sånt! Gråter

Friida
0

nu var väl hunden lös på gården, utan uppsikt… kan ju lika gärna ha vandrat iväg på egna äventyr… Inte för att det gör det mindre tråkigt..

anaprincess
0

väldigt dumt av dom att berätta hur mkt pengar hunden är värd :O

ElinSa
0

Hur kan dom vara så säker på att den är stulen? Dom hade den lös på gården utan uppsikt så den kan ju lika gärna ha stuckit iväg själv. Det är dessutom en jakthund. Och bara 6 valpar av rasen i Sverige? Det registrerades över 100 karelare 2008.

Men klart det är tråkigt när ens hund försvinner.

Brurn-Brurn
0

Inte trevligt att läsa!

Men titta på länken . Sveddala är långt söder, men kanskje är samma situation där om ett år.

Då vill björnhunden bli en siffra i statistiken.

http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/vargdodadehunda/default.asp

ingann
0

#5 vad vill du säja med den länken? det är knappast vargen som varit in i trädgården och tagit valpen….

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

empan-hampus
0

#6 Nej men hunden kanske rymt och sedan blivit tagen av vargarna??

ingann
0

#7 varför rymde isf bara valpen? valpar följer de äldre hundarna så den chansen är minimal… den var ju ute och lekte med en av de andra hundarna när den försvann…

/Ingalill

Bleenda
0

#5 Här står det bara om jakthundar. Det skulle stå om alla vanliga hundar som varit ute i trädgården på en kvälls kissning och blivit tagna.

Finns det ingen statistik på dessa?

Jakthundarna har oftast pejl på sej och därför lyckas dom hitta resterna.

empan-hampus
0

Ja men då har den ju blivit tagen.

ingann
0

#10 ja, troligtvis… men inte utav varg utan av människor…

/Ingalill

Anders 50
0

Eller offer för en bil. Det är inte alltid de blir kvar på vägen vid en olycka.

Det är inte ovanligt att påkörda hundar hittas en bit ifrån olycksplatsen.

Alla anmäler inte att de kört på en hund, det har jag erfarenhet av.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Brurn-Brurn
0

Jaha  890-3 i Laholm-trakten kanske bilar är största problem. Fins där statistik för detta?.

Dog som den supponerte Malmö polisen Marnyman sa det "alt kann hända". När familjen går ut i tidningen och sejer att hunden är stulen så sprider man oro onödigt. Hur ofta blir hundar stulen ? Det är faktiskt mer sällsynt i dag enn att vargen äter den.

Oavsett - poängen är att tappa sin hund genererer svåra känslor för dom det gäller. Att mistänka något skapar osäkerhet i miljön varför jag tycker man skall hålla information av denna typ tills man vet lite mer. Tänk om någon blivit mitänkta efteråt. Rykten sprids med vinden.

Så jag håller med Frida och ElinSa . Jag tycker det är tråkigt.

Luddesmatte
0

Om jag får säga min mening. Hade det varit jag hade jag aldrig haft en hund lös på gården utan uppsikt oavsätt om jag hade en äldre hund. Denna hund var trots allt bara 7 månader och med det kan man dra slutsatsen att dem inte haft den så länge och den är knappast fulltränad i allmänlydnad därav behöver inte valpen heller förlita sig helt på deras äldre hund.

Stulen tror jag knappast för då hade den större hunden antingen gått tillförsvar mot den som tog valpen, skällt eller också blivit stulen. Att valpen sätt en hare och springit efter är mer sannorlikt då den trots allt har jaktinstinkter.

Vi har själva gård men jag släpper inte hundarna utan uppsikt oavsätt hur gamla dem än är och om vi så har staket runt gården. Hoppas dock på att dem hittar sin hund snart igen.