Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 642 ggr
Johanna
0

Fick en hund med mej hem....

När jag va ute o red idag kom det en hund lösspringandes, o verkade inte ha ngn husse lr matte i närheten, för han följde med oss hela vägen tillbaka till stallet… o hoppade sen in i min bil..

jag hade först tänkt låta den vara kvar, för förmodligen är det ngn där ute som äger den o den kanske brukar springa runt lös.. vad vet jag!?, men när han började jaga bilar o höll på att bli påkörd så valde jag att ta den med mej,frågade öven stallägaren, men han hade aldrig sett hunden innan
åkte till polisen… den har inget chip lr annan märkning, o ännu så länge är det ingen som anmält den försvunnen..
valde att låta den följa med mej hem i väntan på sin egen familj… o jag hoppas att dom snart hör av sej..

Jättevänlig o go hund…o går bra ihop med mina 2…. men min man lär ju inte bli så glad.. haha

SaraC
0

Ojdå, hoppas ni hittar ägaren!

Provat efterlysa i lokalradion?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Johanna
0

ägaren ringde precis.. :D

han va tydligen en riktig buse o öpnnade dörrar själv m.m… dom hade satt alla handtag uppåt, men nu hade tydligen en av dom andra hundarna kommit på hur man öppnade då oxå.. haha..

fast dom sprang aldrig iväg som denna gör…

men hur som så kommer dom snart o hämtar han..

SaraC
0

Vilken tur Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

giffan
0

Be dem att chippa hunden, lite enklare att hitta ägaren då.

Bra att det löste sig iaf.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

[lillbrun]
0

Ha, vilken lymmel!

Jag trodde att alla hundar måste vara chippade…

Johanna
0

är det lag på det?.. jag vet faktikst inte….

mina 2 är det just ifall dom skulle försvinna men jag vet inte om det är lag?

nån som vet`?

SparklingTindra
0

Dom måste vara märkta och registrerade i jordbruksverket enligt lag. Alltså borde hunden ha antingen chipmärkning eller en tatuering (troligast i örat isåfall).

Johanna
0

såklart :D.. haha… borde jag ju veta…Tungan ute

men denna hade inget.. han sökte med en sån där maskin över hunden, o sen kolla vi även i öronen… såg inget

SparklingTindra
0

#8 Kollade dom även sidan av halsen? För chippen kan lätt vandra iväg. Det har det gjort på en av våra valpar. Matte blev helt förskräckt när hon kände nånting hårt under huden på hunden. =P

Johanna
0

ja, han drog den runt hela halsen, under o över..o även bak på ryggen..
fast jag vet att på min valp försvann ett chip spårlöst.. haha.. så vi fick chippa henne igen.. kanske är ngt sådant

såg nu att den här hunden är väldigt förkyld, snor som rinner… blev jätteorolig för mina hundar nu.. Rynkar på näsan

Vattnadal
0

Vidars chip sitter nästan vid armbågen!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Johanna
0

Nu är han i rätta händer allafall :)
dom va precis här o hämta han…

supercharmig hund… min man ville byta bort våra mot den.. haha

gejsa
0

Vad var det för ras då? Bodde den nära stallet? Ifall den kommer igen menar jag. ha ha

Johanna
0

den såg ut som en Collie.. fast grövre o mkt mer päls.. nosen va inte sådär långsmal som på en collie.. glömde faktiskt fråga..Oskyldig

jo, den bodde ganska nära.., exakt var vet jag inte… men tydligen  så va dom riktigt jäklar på att ta sej ut alla deras hundar.. haha.. bara det att dom andra stanna på tomten…

gejsa
0

Men nu har du väl numret ifall det händer igen?

En blandras kanske då. :)

Johanna
0

jodå, nu har jag numret till dom :D