Hugo kan inte sova i sängen
Hej! Min kille pratade med mig igår om att han tycker det e jobbigt att Hugo sover i sängen med oss. han blir äcklad och tycker det känns obekvämt. Hans hund sover i sovrummet men inte i sängen, så vi ska fixa en mys hörna till Hugo istället som han får sova på. Jag tycker ju detta e lite jobbigt men jag vill ju int att de ska ta slut pga av detta heller. men kan man vänja en hund att inte sova i sängen när han har gjort det i två år?
Soffan får han vara i.
Svarar samma sak som på Relationer:
Min hund får också vara i sängen om han vill det, men han är inte alltid där. Han har inga problem med att hoppa ner när man ber honom om det.
Jag skulle börja sätta ner hunden från sängen och absolut inte låta honom komma upp igen för att han gnäller. Förhoppningsvis lär han sig att han får vara i sängen, så länge han accepterar att hoppa ned när ni säger till.
Se gärna till att han har nått annat att göra nedanför sängen. Ge honom någon rolig leksak eller något att tugga på. Se till att han har ett mysigt ställe i närheten av sängen att lägga sig på istället för sängen.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Men han ska inte få vara alls i sängen nu för hans hund vill också vara i sängen då och det funkar inte, men vi ska fixa en myshörna till honom:) han komme rju gny lite.. men men han kommer ju lära sig tillslut
#2 Ja, då svarar jag samma sak. Börja försiktig med att plocka ner honom ur sängen och vänj honom med att vara i sin egen bädd istället. Gör det mysigt och beröm honom när han väljer att lägga sig där.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Det kommer gå bra ska du se! 

Min sover i sängen men säger man till så går han ner eller om man råkar sparka för mycket på han så hoppar han ner. Blir nog inga problem att han sover på golvet.
Säger som min morbror sa, det är en hund dom kan sova var som hellst.
Klart att han kommer att lära sig att inte vara i sängen! Men det gäller att du är konsekvent, du får inte ha han i sängen när din kille inte är där, för att du gärna vill… då kommer det ta längre tid att lära honom.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Jo jag vet.. men när jag sover hemma hos mig så kan han väll sova med mig i sängen? bara inte när han e här hos honom
skämt och sidor… skaffa hundarna en egen säng i sovrummet! Det finns ju hundsängar som man kan köpa i djuraffären som ser ut som en sorts förminskad människosäng.
Jag och min sambo tillåter inte att Tarox hoppar upp i sängen när han vill, utan vi har gjort på det sättet att han får vara i sängen/soffan vid de tillfällena då vi ber honom hoppa upp. Sen när vi tycker det är nog med gos har han heller inget emot att hoppa ner då vi ber honom om det :)
Jag tycker du kan låta pojkvännen sova i myshörnan istället så får du och hunden mer plats i sängen istället :)
lurvponnyn.vimeddjur.se
# 10 Min åsikt också.
Byt pojkvän. Din vovve fanns ju i ditt liv före pojkvännen. En pojkvän är utbytbar det finns så många snarlika att välja på, men en riktig hundkompis är inte utbytbar han/hon är värd sin vikt i guld.
Haha, för att hunden inte ska sova i sängen?
Hunden ska ingenstans, mer än ner från sängen.
Det är illa nog, om någon skulle skulle kliva in i mitt liv och ha åsikter om var hundarna ska sova.
Ja, man gör sitt eget val. Kärleken eller hunden i sängen
Vi prioriterar tydligen olika 

tur man får ha båda då.. och det var han som ville det ;)
Jag levde ensam med några år med mina barn, hundar och katter. Min nuvarande sambo fick välja hela konseptet eller inte alls. Jag lovar är det en riktig kärlek är inte hundarna och i värsta fall fem katter inte ett problem. Han blev lite uppjagad i början av förhållandet när katten hade fått ungar i hans säng på natten och inte ätit upp moderkakerna utan dem lyckades han sätta foten i.

#16 håller med… hunden katterna och hästarna fick han på köpet.. trott eller ej man han har köpt en egen katt u med ;) tyckte mina raggisar var en bunt trött nissar, så han har nu skaffat oss en maine coon pojk…

Mina hundar får vara i sängen när jag tillåter det och det funkar utmärkt. Det viktigta är att man är tydlig och har men en gång sagt nej så gäller det. Men hos mig funkar det utmärkt med alla 3 hundarna att i bland får de vara i sägnen och ibland inte. Men jag vill inte att de ska ligga i sängen och gäsa på dagarna så då lägger jag en kompostgrind där så de inte hoppar upp, annars kan de nog göra det om jag inte är hemma:)
Jag tycker inte det är äckligt att ha hundar i sängen, bara dom är rena och fina. Mina pojkar sover med mej i min säng, oftast. Dom sov tillomed i min sovsäck isomras när vi var och tältade :D
själv klarar jag inte av när folk kommer och säger åt en allt man gör fel med sina hundar. olika saker funkar för olika människor och olika hundar så klart
lycka till med säng-avvänjningen. det borde gå bra, han har ju en hundkompis att sova med istället :)
esther har alltid sovit i sängen med mig, hon ligger under täcket uppe vid min ena kudde så det blir varmt o mysigt=) Majsan däremot ligger i sin korg på natten o får komma upp framåt sju-tiden på morgonen och det fungerar jättebra. Hon vet vad som gäller. Anledningen att inte Majsan sover i sängen är att hon har alltid funnit sig tillrätta i sin korg från första dagen samt att nån gång kommer det väl barn i mitt liv och då vill jag inte ha massa hundar som ligger i sängen om bebben måste ligga där med. men på dagarna kan vi ligga alla o mysa i sängen om det är skitväder ute eller matte är lite bakis=)

Det är väl inga problem?
Behåll den som du har mest utbyte av!!
lägg ihop och dra ifrån och därigenom hitta vilken som är mest värd?
i värme, samtal, städning och annat… inget nämt men inget glömt.. sen be motbarterna göra detsamma, sen kompromissar man tills det funkar..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Jag lyckades bli sambo med en pölsdjursallergiker för några år sedan. Tinka var då van att sova i sängen och tyckte det var väldigt jobbigt att vänja sig av med…Men då var det ett måste. Det gäller att utforma ett hundhörn som är mer tilltalande än den sängen;)
hallåå!! självklart väljer jag inte bort Hugo istället för min kille, men min und är inte mindre olcyklig för att han inte får sova i sängne när jag är där:) Sover han i sängen vill min killes hund också göra det så det funkar inte.
vi testade inatt och det gick sådär. Han la sig på sin kudde, men sen gnydde han å ville komma upp jag bar bort honom till kudden igen å bad han sova där, sen imorse när vi vaknade låg han i sängen:P Han väntade antagligen tills vi somnat…
#23 Dom är inte dumma, hundarna.
#23 haha smaaart Hugo 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Haha smarta Hugo
Jag kan lova att det varit lättare med en stor hund för då har du märkt om han smygit upp, nu kan det bli lite problem för han kommer smyga upp så fort ni somnat 
Haha smart vovve du har! 
#26 Menar du att du tror att det känns när, säg, en 50 kilos vovve skuttar upp i sängen? Näää, dom är så väldigt smidiga och försiktiga 

#27 haha…beror på om man har vattensäng eller vanlig, har du vattensäng ramlar du ur och då vaknar du garanterat 
Jag skulle gladeligen maka på mig så 50 kilos klumpen skulle få plats 

Nog för att lille Vidar inte väger 50 Kg, men han är i alla fall runt 40-strecket. När vi hade odämpad vattensäng kunde han fortfarande smyga upp utan att väcka oss. Och vi vaknade i sängen, inte på golvet!
Han kliver försiktigt försiktigt, och känner noga efter med varje tass så att han inte trampar på oss innan han hittar en plats där han får plats. Det är inte en huskyegenskap, för de andra klampar glatt på och funderar vad det är för konstiga knölar under täcket. Tror det är en sån där Rally-traktor-grej han har för sig.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#29 Hahaha…häftig hund, han kunde ha fått lärt sambon i början av vårat förhållande..varje gång han vände sig var jag på väg i golvet 

Fniss, minns vår första natt i vattensängen. Vi var dumma nog att gå på krogen och komma hem redigt snorfulla. "Ligg still" skrek vi ilsket på varandra innan vi försökte somna, nästan utan att våga andas av rädsla för nya vågor…
Nu saknar jag vattensäng, alltid sval och skön på sommaren och varm och go på vintern. Dessutom kan man ha skoj med vågorna oxå!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
jag har samma problem här. säger nej varje gång han försöker gå upp i sängen. speciellt när jag bor hos en kompis så får han inte gå upp.
Håller han ur sängen så länge jag är vaken sedan brydde jag mig inte att han gick upp i sängen. började smått att ställa klockan på lediga dagar så jag vaknade efter ett tag. puttade ner honom i sin säng bäddade ned. somnade om. sedan om igen.
Tog mig några lediga dagar. nu kan min hund sova i sitt eget rum på sin egen soffa så länge min dörr är öppen till sovrummet så han kan kolla att jag är kvar.
ska börja stänga in mig till och från i sovrummet under dag tid. sedan testa att stänga på nätterna när jag ser att han inte längre blir orolig.
viktiga är att inte locka upp han i sängen alls iframtiden. iaf inte innan han vet vad som gäller. då blir han bara förvirrad. man måste sätta en regel och hålla den.
jag tog min vita soffa i samma veva som sängen och där gick det fort. där går han inte och lägger sig. kan titta bedjande på mig men då är det bara att följa honom till sin säng och gulla en stund tills han kommer till ro där.
haft min hund sovandes under mitt täcke i två års tid. det går. tar bara tid och man måste hitta ett sätt som funkar för just din hund.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#28 Haha skulle vara kul att testa med vattensäng bara för att se hur långt man flyger
För försiktig är inte Aramis andranamn, utan det är skutt upp, hamnar man på mattes bröstkorg så får matte ta det och inte klaga så mycket 
Lite uppdatering för er som är intresserad:) Inatt funkade det alldeles utmärkt! jag har enlättlärd hund.. vet dock inte om det beror på att hans hund inte va hemma inatt…
Jag la hugo på hans bädd och han gnydde ingenting på hela natten,han föröskte komma upp i sängen men då så reste jag mig å la han i bädden igen så pussade jag honom och sa ligg kvar, va duktig du är åså:) Han låg faktiskt där hela natten, fast han va i sängen imorse… men så gick han ner själv sen när jag vaknade.. så skönt!:) Tror faktiskt hugo ärlite ovan att sova med min pojkvänns hund på golvet.. Hans hund låter ju så mycket..snarkar å har sig:P Hugo blir ju störd haha!
#34 ja, det är ju en smart hund du har.

#33 hehe…ja nog vart det en flygtur som hette duga med den klumpen 
#34 Duttig Hugo…Pappisar är supersmarta 
#36 ja eller så e de vi ägare som e korkade?:P
Ja det här med djur i sängen är väll en fråga som aldrig kommer att dö.
Jag gjorde på detta sätt;
Jag skaffade en sambo som sparkar och cyklar med benen nätterna igenom.
När jag har honom i sängen sover djuren på andra platser. När det bara är jag i sängen har jag en katt på huvudkudden, en i knäväcken och en vid fötterna.
Mysigt och varmt ;)