Sverige - En djurplågarstat
Alltså, hur sjuka får människor bli ? Är en väldigt fördomsfri o tolerant person. Om jag gillar någon, gör jag det för den han eller hon är. Inte för personens sexuella läggning ! Men jag tror inte att jag NÅGONSIN skulle kunna vara vän med en som tänder på djur. Läste i onsdagens GT att det finns ett djursexnätverk i Sverige ! "Hundvalpar lärs upp i syfte att bli sexpartners till människor" "Nätverket ger ingående instruktioner i hur man har sex med djur-främst hundar , hästar och åsnor -och hur man undviker att ertappas" MEN…………………i Sverige är detta helt tillåtet ! Frågan jag då ställer mig är: - VARFÖR !!!

Som en psykiater och en polis sa i TV: Det är människor som måste plåga och förödmjuka andra för att klara av att ha sex (som barnporr/sex ungefär). Förr eller senare ger de sig på en människa också, med våld. Tyvärr är det mer vanligt än man tror. Veterinärförbundet har i många år krävt att djursex ska kriminaliseras.

En väldigt bra fråga. Om Tidelag aldrig hade varit förbjudet i Sverige så är det en sak att lagen inte finns. De flesta djur skyddas ju av djurskyddslagar tex att det är olagligt med djurplågeri. Men att lagen faktiskt för inte så länge sedan funnits och sedan tas bort är ju otroligt konstigt. 
Jag försvarar absolut inte djursex. Men tror ni att det försvinner bara för att det blir förbjudet? Titta på barnporren. Försvann den? Nej, förövarna kommer bara på bättre sätt att mörka det.
"Förbjuden frukt smakar bäst"
Själv tycker jag alltihop är vidrigt. Finner inte ord för det.

Det kommer absolut inte att försvinna bara för att det blir förbjudet. Men då kan man åtminstonde sätta dit de personer som väl blir avslöjade. Men å andra sidan är ju svenska straff så otroligt löjliga. De är säkert ute efter 1 månad pga gott uppförande.

Tidelag var förbjudet, men på grunder från kristendom och "skrock"
Man hade dödsstraff på tidelag för att man trodde att sex med djur kunde leda till "missbildade" arter.
När någon dömdes till dödsstraff för tidelag dödade man också djuret.
Tidelag har alltså aldrig varit olagligt för att skydda djuren!!!
Att man tog bort lagen är helt vansinnigt, man skulle istället ändrat lagen och gjort den "modern" med den kunskapen som finns idag.
Sen tror inte jag att straff är en fungerade lösning för den här typen av "brott" egentligen.
Ingen slutar upp med våldtäckt eller tidelag för att det är olagligt.
Och som det Svenska rättsystemet ser ut idag är det väl ingen ide eg att sätta sitt hopp till lagen=) Som någon skrev.. straffet blir väl ett år (max) och sen får man säkert köpa en ny hund häst eller ko när man kommer ut igen.
(för i Sverige är det inte Ok av samhället att "döma" någon som har suttit av sitt straff)
Jag gissar att man skulle behöva behandla den som har sex med djur som man behandlar en pedofil?
Men jag överlåter det till nån form av expert.

#5 Tidelag har alltså aldrig varit olagligt för att skydda djuren!!!
Vet inte varför Du skriver detta just till mig. Men oavsett anledning så fyller det ju samma funktion. I det långa loppet så skyddar det ju djuren ändå, efter som grunden som ligger bakom lagens uppkomst skrämmer folk till att låta bli.
Fast att en som suttit av sitt straff inte ska konsekventer efter avstuttet straff stämmer inte. Det utdelas faktiskt djurförbud, sen att dessa sällan följs upp är en annan sak.

Ah.. det va inte menat bara till dig. Men jag svarade på ditt inlägg #2 eftersom du skrev om att lagen har funnits.
Det spelar såklart en stor roll VARFÖR något är förbjudet.
Den gamla lagen om tidelag byggde på bibeln och gammal skrock.
Du skriver att effekten blir densamma - det blir den absolut inte.
Lagen behöver skrivas för att skydda djuret.
Med den gamla lagen straffades djuret med döden.
Och sen när kan man skrämma någon att följa lagen?
Och speciellt med Svenska straff?!

Det jag menar är att om man haft kvar lagen om tidelag så hade det ju inte spelat någon större roll om varför lagen uppkom. Då spelar det ingen roll om lagen byggde på gammal skrock. Det hade ju ändå varit olagligt att ha sex med djur. Vilket resulterar i att man kan straffa denna som utför tidelag.
Som det är nu så kan vi inte straffa någon som har sex med djur. Om man nu inte kan hävda att det är djurplågeri som det är tex om någon har sex med en katt. Sex med en ko är visserligen vidrigt, men det är kanske inte lika stor risk att kon är plågad.

Som jag skrev innan.
Lagen borde ha ändrats - inte tagits bort.
Under alla år som lagen funnits har den ändrats. Från dödsstraff till straffarbete.
""Från 1864 fram till 1944 reglerades tidelag i strafflagen, och bestraffades vanligtvis med straffarbete i högst två år. Under den del av modern tid som tidelag var kriminaliserat dömdes cirka 20 personer årligen. Samtliga var män, de flesta var 15–21 år gamla och kom från landsbygden.""
om jag inte har helt fel nu så tror jag att tidelag och homosexualitet låg inom samma lag. Sen när homosexualitet blev lagligt blev även tidelag det.
Ett argument till att lagen inte finns nu är att den skulle vara svår att definera.
Är det sexuellt att smeka sin tik på bröstvårtorna?
Helt löjligt enligt min mening då det så fort en människa anväder ett djur för sin egen sexuella vinnings skull så är det fel!
det finns endast tre djurarter på våran planet som har sex "för skojs skull" (med det menar jag att tanken inte är att föröka sig); Det är Männsikan, Delfinen och Chimpansen (nu kanske jag har fel med chimpansen men jag vet att det är en apsort)
Hundar har sex men deras sexualdrift kommer igenom att dom ska föröka sig.
Dom här gubbj*vlarna har sex med tikar som löper och säger att tiken vill det. Hon LÖPER hon är redo att bli befruktad. Inte redo att bli våldtagen av ett jävla svin.
Kvinnoidioterna säger att hanhundarna vil ha sex med dom. Att dom går undan om hunden morrar eller backar iväg.
Tror knappast dom gör det för hundens bästa, utan att dom på något plan vet att hundar kan säga ifrån. Alltså för sin egen säkerhet.
Dom säger att det är deras sexualitet. Dom tänder på djursex. Bara för det så behöver det inte vara lagligt.
Ska pedofilerna och våldtäkts männen säga samma sak? "Det är våran sexualitet, så därför får vi göra det"
Vafan människor börja med rollspel. Klä ut er till hästar och hundar.
Men att tvinga en annan varelse till sex, att skada en annan varesle med sex. Det ska inte få finnas i vårat samhälle.
Att ha sex med varandra, det ska ske på bådas villkår. Inte med våld och inte med tvång.
Men dom sitter och försvarar sig med att djuren vill ha sex. Att tikarna backar mot männen för att dom riktigt ber om det.
Att djuren provocerar fram detta beteende.
Hur fan kan dom göra det? Dom har grundläggande behov att föröka sig. Inte att sätta på en människa.
Dom har inte samma "kåthet" som vi människor. Då skulle väll det vara hundarna som uppfunnit kondomen?
Nej självklart ska det vara straffbart att ha sex med djur. Att endast ha det under "djurplågeri" fungerar inte då det är svårt att bevisa att djuret verkligen led under samlaget.
Men det mina tankar går till är hur dessa djurs mentalitet förändras under dessa förhållanden.
Att det blir straffbart att ha sex med djur kommer inte att hindra folk från att ha det. Men det visar att samhället inte accepterar ett sådant beteende. Just nu är det fritt fram. Lagen skriker oss i ansiktet att det är OK!
En lag kommer inte att förändra världen men det är en bit på vägen.