Ville bara visa Bessie i dag.

va fin hon är…
o va fort dom växer.. :S tycker inte d va längesen du visa valpbilder på henne;)
Gullhunden. =)

hon är ju så himla fin:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Tack! Ja, man får verkligen hoppas att hon är frisk nästa vecka så vi slipper oroa oss för armbågarna och bara koncentrera oss på urinvägsinfektionen. OM några dagar ska jag sluta ge medicin. Sedan kolla en vecka efter medicins slut hur det ligger till då. Man blir ju nervös att det ska gå upp i njurarna och man missar urinvägsinfektionen för länge.
Eftersom det gick upp i njurarna på 3 veckor bara.

Haha ett tag trodde jag att du var snäll. Men så såg jag rad 2.
#6 haha ja men en alldeles bedårande schaffer ju 
/Ingalill

Äsch tanten har redan gått och lagt sig. Hoppas hon lägger tänderna i ett glas vatten över natten annars får hon knipa med munnen hela dagen i morgon. haha Och mina glasögon putsar hon varje kväll har jag hört.
#8# Ja visst är hon bedårande. hihi hon är ju bara avundsjuk lilla kerstin.

Oj va jättestor hon har blivit! Men så fin hon kommer bli som stor flicka! =)

#10# Ja, visst är hon fin. Hoppas hon får förbli frisk nu bara. :) Mattes lilla gullegris.
Bortskämd som tusan är hon ju. Eftersom jag inte visste om hon skulle få leva.
Jösses så fin hon är! Jag hoppas verkligen hon får vara frisk. Själva planerar vi för schäfervalp till våren… *längtar*
#6 Tss, jag har linser. ;)
Håll i dem hårt och lägg dem under kudden på natten. För Gejsa knycker både glasögon och linser. Sedan lägger hon ut kort på sin shaffer och tror att vi inte ska se att det är en shafferskrälle hon visar upp.
Tänder?? Det var det enda tjuven fick med sig. Jag hade lagt dem i klorin under dagen för att fräscha upp dem till helgen och nu är de borta.
Hm….*funderar* GEJSA!!!! Vad gjorde du vid 17-tiden i onsdags???

#14# Haha så då går du omkring och försöker prata utan tänder då. Kan du vichsssla med.
Ja, jag var inte och tog dina tänder iaf. *fniss*

#16# Ha, ha ja, det får du göra. *fniss* Var hittar du allt eg?
#16 HAHAHA!!! Dom liknar min granne!

Åhhhh…Gejsa va fin hon är, jag håller verkligen tummarna för henne att det går bra hos vetten. Nu har jag inte hängt med men så mycket förstår jag att det har att göra med att hon växt för fort.
#16 *ASG* Fy på dig Lantisen vad har vi sagt…KÖP EGNA 

#20# Nja, det är inte bara att hon växt för fort.
Så här skrev jag på ridsport i kväll om henne.
Men tyvärr är det inte så bra. Hon har fått tillbaka urinvägsinfektionen på bara 5 dagar utan medicin. Det hade t o m gått upp lite vätska i bäckenet pga inflammation.
Den ena armbågen hade växt ihop bra på 4 veckor men den andra hade knappt rört sig. Så jag ska tillbaka om 5 veckor och göra om samma sak. Nu har hon ätit antibiotika sedan i slutet av juli månad och hon är knappt 7 månader. Hon verkar inte bli bra. Dom säger ju att urinvägsinfektion brukar ge sig vid hormonomställningar såsom när hon ska löpa tex. Men det är ju många månader tills dess.
Och blir hon inte bra efter löpet finns inget att göra. :(

Åhhh….på en så liten valp, usch så fruktansvärt jobbigt det måste vara för dig att gå i ovisshet. Jag håller tummarna stenhårt på att hon blir bra.
men lilla snuttgumman då
hoppas hon inte väntar allt för länge på löp och att det blir en vändpunkt för henne! Håller alla tummar och tår för er!
/Ingalill

Ja, nog är det jobbigt alltid. Och veterinären tycker att hon inte ska få springa heller utan bara gå i koppel. Ända sedan 8 veckor tiilbaka. Men det har jag ju inte kunnat göra. Det säger sig självt. En valp måste få springa och röra på sig utan koppel. Tänk om hon måste avlivas om några månader så har hon inte ens fått springa normalt.
Hon ser inte sjuk ut heller ju. Så det är verkligen svårt allting. Det är bara precis när hon fått urinvägsinfekton och det har gått upp till njurarna då flämtar hon mer och dricker mer vatten. Sedan luktar hon illa från urinen. Men efter att ha fått antibiotika i ca 3 dagar så går det över.
Nu sa veterinären att hon får äta en längre period så får vi ta prov medans hon äter om njurarna är helt friska då. Så hon ska väl äta det i minst en månad nu om jag förstått det rätt.