Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1366 ggr
isla
0

Han klev bara rakt in! :-[

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi var idag uppe hos grannen då jag helt plötsligt hör hur våra hundar börjar vråla. Vi hade inte låst vår dörr till vår lägenhet och när jag öppnar grannens dörr, möts jag av alla våra fyra hundar i trappuppgången. Efter dem kommer en äldre man som utan att presentera sig bara säger: "jag trodde det var någon annan som bodde här". Personen han sökte har aldrig ens bott i vår lägenhet så jag tror inte att de var nära vänner precis. Men hur kan man bara gå rakt in i någons lägenhet och dessutom släppa ut fyra hundar? Och dörren lämnade han öppen när han gick?! Och det mest komiska är att om något hade hänt så hade JAG fått betala skadestånd.

Mina hundar brukar inte vara nådiga mot "inkräktare" och han ska vara glad över att hundarna visste var vi var för annars hade det kunnat gå riktigt illa. IDIOT! :-[

giffan
0

OJ.

Bäst att alltid låsa dörren.

Tur att det inte blev värre iaf.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

SparklingTindra
0

Lite OT, men vad är det för raser i den jättefina hunden på bilden? =)

Karmatarerskanise
0

Japp, man får se till att låsa dörren.

Anett Lindbom
0

Ibland önskar man att lagen ändrades lite så att man inte blir skadeståndskyldig när ngn människa bara kliver på så där och om ngt skulle hända, om inte annat så kunde karln ha fått sig en läxa & han får skylla sig själv..

Man kan ju undra ibland varför det bara är vi hundfolk som ska behöva hålla koll & ha ansvar hela tiden när det finns folk som ändå får skylla sig själva om & när ngt händer..

emsems
0

Man kanske får ha en skylt på dörren som varnar för hundar? Eller dyl. Har man hundar som är lite opålitliga, så är det nog klokt. Sedan bör man nog inte heller lämna dörren olåst. Vår dörr är låst förjämnan, både när vi är hemma och ute, men det beror inte på hund, utan på att det finns mycket galningar i världen… Skrattande

Karmatarerskanise
0

Ja vi har alltid dörren låst vi med. Även om vi är hemma.

isla
0

Själv låser jag nästan aldrig dörren, men får nog börja med det. :-S

Mina hundar är absolut inte opålitliga, men vaktar sitt hem, vilket jag faktiskt tror att de flesta hundar gör, oavsett hur snälla de än må vara.

isla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 Denna hund heter Ida och är min sambos dotters hund. I henne är det 50% Border Collie, 25% Norsk Buhund och 25% Collie. Tanken är att hon ska utbildas till assistanshund i vinter.

Anett Lindbom
0

#7, tänk om min hund kunde vara lite vaktigare än vad han är, för han bryr sig inte ett dugg om det kommer ngn, lika var det med varghunden som vi hade för han blev så himla glad & lycklig när det kom ngn oavsett vem det var..:)

KindredCold
0

Hua. Jo, det är hemskt det du säger.
Hade det vart min lägenhet och min tik så hade det vart liv i luckan.

Hanen gillar allt och alla, men skulle det komma in någon då vi inte är hemma, som han inte känner vet jag inte hur han skulle reagera.

Vi har en skylt som talar om att det finns x antal hundar i fastigheten och så vidare.

Vi låser oftast dörren, men alltid när ingen är hemma, eller när vi sover, och ibland då, när man är hemma.