Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 842 ggr
emsems
0

olika regler katt och hund?

Är det möjligt att ha vissa regler för katten och andra för hunden?
Tex. Katten får sova i soffan, i sängen. Hund får sova på golvet eller i bädd. Går det?

AnneN
0

Klart det går.

Här får inte hunden vara i köket då vi äter, men det får katterna för de tigger inte.

Katterna har en klätterställning som hunden inte får vara på för då går den sönder.

Katterna får vara på fönsterbrädorna, dataskärmarna, i bokhyllan, mm vilket hunden av naturliga skäl inte kan/får vara.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

emsems
0

ok, bra! =)

KindredCold
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Klart det funkar :)
Min katt får vara i soffan, men inte hunden osv..
Annars får de väl vara i alla rum i lägenheten. Hundarna brukar dock inte få vara i badrummet.. Av ingen egentligen speciell anleding, men katterna får.
När min andra katt kommer ska hon ju ha lådan i badrummet..

Hundar kan även lära sig andra saker, som vilken soffa de får vara i, om man har flera. (Vi hade fler när tiken levde)
Eller som hundarna fått lära sig (alla hundar vi haft), de får bara vara i sängen när överkastet är på. De lär sig snabbt :)

KindredCold
0

#1 Hihi, du har det bra AnneN. Min gammelkatta tigger, och har gjort i alla år ;)

AnneN
0

#4 mina djur tigger inte eftersom de vet mycket väl att tigger de så får de inte smaka, men om de låter bli att tigga kan det ibland hända att de får smaka efter att vi ätit klart.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anett Lindbom
0

Här har vi både en hund & en katt som tigger, katten är värst på att tigga, sitter han inte på bordet & försöker tjuva ngt ätbart då sitter han så fint på golvet vid köksbordet & väntar på ngt gotta. Ibland sitter katten Emil & hunden Benji bredvid varandra & tigger allt vad dom kan, hihi!!

[Vargnatt-]
0

Här tigger både hund och katt ibland :P

Men det är klart man kan ha olika regler för hunden och katten :). Katten får här hemma när som helst hoppa upp i sängen, hunden måste få ett varsågod först.

Katten får sitta på bord, det får av ganska naturliga anledningar inte Aramis göra, då skulle nog bordet gå sönder :P.

KindredCold
0

#5 Haha, nej smaka får hon inte. Efter 9 år har hon fortfarande inte förstått. Nu tigger hon inte lika mycket och intensivt, men ibland så åker blicken fram ^^

Liss
0

Katter brukar få ha de rätt så löst på regler eftersom dem är rätt egna^^ som att hoppa upp i möbler och dylikt.

Här hemma får både katten och hunden vara i sängen och soffan. Men katten får även vara uppe på datorbordet just för att hans matskål är där. De får naturligtvis inte hunden, han är för stor;P Sen får katten vara hur mycket han vill inne på toan medans ecko stannar utanför, förutom när matte är där såklart. Men annars är de nog rätt lika. Varken katten eller hunden får vara på vardagsrumsbordet eller köksbordet..

De är helt olika djur.. så jag tycker de är rätt självklart att de blir olika regler.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

emsems
0

#9 men så söta =)
Då ska dom absolut ha olika regler. Katten får endast vara på golvet och stolarna och soffan och sängen, Inte någon annan stans, det funkar bra. hunden endast golvet… =)