Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2520 ggr
fettmedkevlar
0

Såhär visar Hicka uppskattning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

mot sin "syster" White. Vet inte om det är kärlek, men om det nu är det så tycker jag att hon hade kunnat rikta sin skit någon annanstans.

Jag kan tillägga att hela White´s högersida var FULL i skit. Ska man skratta eller gråta?
Det var skit i buren, i soffan och ena fotöljen, bädden,hallen, ÖVER dammsugaren, mellan soffan och ena fotöljen, inne på toaletten, under vardagsrumsbordet, på FÖNSTRET till balkongdörren, garderobsdörrarna, det har till och med sprutat upp på VÄGGARNA.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

emsems
0

men… hur lyckades hon med det? Måste ju varit jättedålig i magen

gejsa
0

Hade hon diarré med andra ord? Har väl aldrig hört någon hund skita på någon annan.

fettmedkevlar
0

Hon är skit dålig i magen, det är andra gången det är så här illa. Trots att jag var ute med henne vid 11, tog en tupplur och vaknade 12 och då möttes jag av denna syn. Blir ingen mat alls för henne, har iallafall återigen kört i henne Diarsanyl som hon fick förra gången hon var dålig. Jag hoppas verkligen att hon inte går ner så mycket i vikt och tjorvar som hon gjorde sist, tog ungefär 2 veckor innan hon blev normal i magen.

Sen så har hon förmågan att när hon bajsar så ska hon VÄNDA sig om mitt i allting, så det har ju varit cirklar av diarré i hela lägenheten.

AnneN
0

Vad är Diarsanyl?

Har du testat ge Canicur? Det har jag gett hundar förr som varit dåliga i magen och då har de blivit bra på några dagar

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

KindredCold
0

Majsvälling funkar kalas på våra hundar..
Stackars Hicka Förvånad
Vart med om sprutlackering jag med.. Inget man längtar efter precis..

gejsa
0

Usch då, det lät inte så bra. Hoppas du hittar felet. Är det något hon kan få i sig att äta ute kanske?

fettmedkevlar
0

#4 Diarsanyl är ett medel man ger oralt till hunden och det ska binda ihop maginnehållet(maten). Ungefär som Zoolack och Canicur.

#5 Ja jag får prova det om hon inte blir bättre i magen, sist tog det två veckor innan hon blev normal. Det där med sprutlackering så önskar man nästan att man inte hade hundar.

#6 Ja, jag har inte en aning alls vad hon kan ha fått i sig, ingenting hemma. Men kan ju ha ätit någonting ute när vi var på promenad.

Anett Lindbom
0

Canicur har jag testat till min hund förr när han var dålig i magen men det var rena sprutet det, vi hann inte ens utanför dörren då. Vi brukar få ngt av min veterinär när Benji är krasslig i magen, får se om jag kommer ihåg vad det heter, det är tabletter som funkar kanon på Benji.

spikes
0

vad jobbigt,men vill tipsa om att alltid ge caroten till maten,dom kan äta i princip vad som helst utan att bli dåliga då,hoppas allt går åt rätt håll…..

fettmedkevlar
0

Vad är "Caroten"?

SessanGD
0

Man kan även ge Imodium, köps på apoteket och är när man har för lös avföring, typ efter en influensa eller dyl. kolla med apotekspersonal hur mycket du ska ge. Jag gav våran GD tik, 35 kg (valp på 5 mån) 1 tablett och hon blev kanon i magen på några timmar bara….

spikes
0

ett näringstillskott bland annat med morötter i,finns inget farligt alls i det bara nyttigheterFlört

fettmedkevlar
0

#11 Jasså Imodium? Ja, visar hon ingen förbättring tills imorgon kväll så blir det nog att prova imodium alternativt åka in till veterinären.

#12 Hur mycket går det på?

spikes
0

har kastat kartongen,typ 140 spänn kan vara lite olika men det är drygt i stället så det jämnar ut sig i längden.

annars kan du ju prova flytande kol eller kol tabletter, själv har jag gett morotspure för bebisar en burk förr och då är dom bra nästa dag igen,men för att förhindra det alls så har jag gått över till caroten i stället det funkar ju alltid och är nyttigt till matenFlört

gejsa
0

Haha kol är nog inte så bra att ge. Det tar ju ett tag innan magen stabilicerar sig. Tänk om vovven skiter på väggen med kol i. :)

spikes
0

15,varför skulle inte det vara bra?,det vet väl alla att man ger för dåliga magar eller….och skiter svart gör dom i så fall när magen blivit ok igen,så fort rinner det liksom inte igenom tarmarna:-))))

gejsa
0

Jo, jag har gett min vovve kol för länge sedan och visst sket dom svart kol och innan magen stabilicerade sig. Så svart blev det iaf.

spikes
0

17,ja det är väl klart att dom skiter svart om dom har fått kol,men har dom tömt tarmarna och man ger dom kol,så är det om än inte helt stabiliserat så i alla fall det mesta nästa gång dom bajsar,konstigt vore det väl annars…..då kan det ju i så fall vara fråga om en elak bakterie som man måste gå till vett med eller nått….

fettmedkevlar
0

#15 NEEEJ jag vill inte ha svarta väggar. Eller ja, det är ju bättre än vad det är nu, hyresgästen före mig har målat i gräslig lila färg.

spikes
0

19,hahaha jamen då är ju svart bättre kamouflage färgat med grönt kanske:-))))))))

kerstinjo
0

*pust* Så typiskt shaffrar!

Kerstin 

gejsa
0

Eller flabbar! :)

fettmedkevlar
0

#20 Ja jag tror nog det jag också, hellre kamoflage än lila. Mår nästan psykiskt dåligt av färgen :|

#21 Det var ju egentligen en labbe, kom ju på att jag var hundvakt åt en sådan jobbig sak Oskyldig