Hundar iFokus

Hundar

Etikett: media
Läst 1722 ggr
Molle08
0

OT. 27 av 33 valpar är döda

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3268852.ab

Läs den artikeln och kommentera gärna!

AnneN
0

Fruktansvärt hemskt att det ens kan gå till så där =(

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Bleenda
0

Stackars uppfödare. Fattar inte hur dom orkar med alla bakslag.

Molle08
0

Ja samtidigt förlorar hon 250.000 för att hon är ju uppfödare såklart vill man ha levande valpar.. inte bara 1-2 levande och resten döda pga marken är giftat. förlorar ju kullar däremot också.

Bleenda
0

Men jag måste ju säga att jag nog skulle tagit mej en allvarlig funderare och skickat någon valp på analys  tidigare. Men det är lätt att vara efterklok.

Att man förlorar en valp någon gång drabbar alla förr eller senare. Och i alla fall jag funderar mycket vad som kunnat gå illa, när det händer. Vi har förlorat mellan 10-15 valpar på ca 300 valpar. Men 10 % säger veterinären är normalt.

Nä fy, det är tragiskt.  Hoppas dom får tag på nytt boende och att resten av familjen får må bra. Tikarna är väl så fulla av gift att man kanske ska avstå att para dom något mer utan börja om från början i stället. Stackarna.

Molle08
0

Ja precis.. överlevande valpar som klarades.. kan drabba av sjukdomar eftersom marken var förgiftat och kan cancerframkalla stod det i artikeln..:(

spikes
0

jag läste det där tidigare, det är ju hemskt alltihopa

SaraC
0

Så otroligt tragiskt..

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

gejsa
0

Ja, jag läste det i går också. Tycker så synd om dessa valpar som aldrig fick leva ett liv. Och för uppfödaren som mist så många valpar. Hoppas verkligen att hon får flytta därifrån och att dom sanerar marken. :(

SaraC
0

Måste ju kännas otroligt skrämmande också med tanke på vad hennes barn skulle kunna tagit för skada av att vistas där…

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

gejsa
0

#9# Ja just det jag. Barnen som också lekte där. Och kanske hon själv har påtat i jorden osv. Ja, herregud hoppas hon får flytta snart och att dom sanerar marken där.